سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است
سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج:

راهپیمایی با شکوه اربعین نشانه عظمت و اقتدار تشیع است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، راهپیمایی اربعین را موجب عظمت شیعه دانسته و اظهار داشت: این مراسم هم بلحاظ بزرگداشت شعائر الهی و هم از این لحاظ که قضیه عاشورا و کربلا، رمز قوت و جاودانگی تشیع در طول تاریخ بوده است باید مورد توجه و اهتمام بیشتر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت لاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در مراسم تواصي بحق، راهپيمايي اربعين را موجب عظمت شيعه دانسته و اظهار داشت: اين مراسم هم بلحاظ بزرگداشت شعائر الهي و هم از اين لحاظ كه قضيه عاشورا و كربلا، رمز قوت و جاودانگي تشيع در طول تاريخ بوده است بايد مورد توجه و اهتمام بيشتر قرار گيرد.
مخالفت متوكل با زيارت مرقد حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)
سرپرست حجاج ايراني در باره دليل مخالفت حكومت حكومت‌هاي طاغوتي گذشته با زيارت مرقد حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) اظهار داشت: مردم در زمان متوكل به زيارت مرقد امام حسين (ع) مي‌آمدند، به گونه اي كه مرقد وي به مركز تجمع و گردهمايي شيعيان كه مخالفان حكومت وقت بودند تبديل شده بود. زائران در آنجا با حسين ابن علي (ع) پيمان مي‌بستند كه در راه او پايدار بمانند و قيامش را استمرار بخشند و همين مساله موجب شد متوكل احساس خطر كرده و دستور داد مرقد مطهر امام حسين (ع) را به آب بسته و با زمين يكسان كنند تا مردم ندانند كه مرقد آن حضرت در كجا قرار دارد و در آنجا تجمع نكنند.
عاشورا رمز شكوه و عظمت شيعه
وي افزود: صرف اين كه مردم بر مزار كسي گردآيند و در آنجا گريه و عزا داري كرده و دعا و زيارت بخوانند نمي‌تواند خطري را متوجه كسي نمايد و متوكل نيز به اين دليل از برگزاري مراسم عزاداري حسيني جلوگيري نكرد. قضيه اربعين، كربلا و عاشورا رمزي بوده براي تجمع شيعيان و بستن عهد و پيمان با حسين بن علي (ع) و همان گونه كه در ايام سوگواري براي حضرت ابا عبدالله الحسين شعار مي‌دهيم سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم، مطيع لكم و… اين‌ها نوعي پيمان و بيعت با امام حسين (ع) است. يعني هر آنچه را كه شما حق مي‌دانيد، حق مي‌دانم و هر آنچه را كه باطل مي‌دانيد، باطل مي‌دانم. با هر كسي كه شما سر صلح و سازش داريد من اهل سازشم، با هر كس كه مي‌جنگيد من در حال جنگم.
نماينده ولي فقيه در امور حج وز يارت تصريح كرد: تعابيري كه بيان شد، در زيارت نامه اربعين نيز آمده است و در جايي از آن مي‌خوانيم: حسين بن علي (ع) جان خود را در راه خدا نثار كرد تا مردم را از جهل و ناداني وسرگرداني كه منشاء نفوذ شيطان است، برهاند و به آنها راه درست زندگي كردن را بياموزد. . " هدف عاشورا نيز همين بود و اگر عاشورا در طول تاريخ زنده نگه داشته شده رمز آن همين هدف و شعار است به همين دليل هم در زمان‌هاي مختلف حكومت‌هاي جائر و ستمكار از برگزاري مراسم عزاداري حسيني جلوگيري به عمل مي‌آوردند.
وي به شرايط مراسم عزاداري حسيني در زمان رژيم صدام اشاره كرده و اظهار داشت: در زمان صدام از برگزاري مراسم عزاداري جلوگيري مي‌شد و كسي در اربعين اجازه شركت و تجمع نداشت. اين حركت و خروش مردم در اربعين كه امروز شاهد آن هستيم بعد از سقوط صدام اتفاق افتاد. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/DAS/IMG_8425. (12).jpg.jpg [imagetitle()] [factimageend()] حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به مراسم اربعين و برنامه هايي كه براي اين روز در نظر گرفته شده است اشاره كرد و اظهار داشت: اعلام شده كه در مراسم اربعين سال گذشته حدود ۱۸ ميليون نفر شركت كرده اند و امسال نيز پيش بيني مي‌شود ميزان جمعيت از اين تعداد فراتر رود. همان گونه كه در رسانه‌ها شاهديم، جمعيت انبوهي براي اعزام به كربلا در مرزهاي استانهاي خوزستان و ايلام حضور يافته اند و تا كنون بيش از ۹۰۰هزار زائر از مرزهاي كشور خارج و به سمت كربلا رهسپار شده اند. كساني كه در راهپيمايي اربعين حسيني شركت مي‌كنند به قشر و يا گروه سني خاصي تعلق ندارند بلكه از همه اقشار در اين راهپيمايي شركت دارند.
خدمات رساني به زائران در اربعين حسيني
وي تصريح كرد: مردم در خدمات رساني به زائران اربعين حسيني تلاش‌هاي بسياري انجام داده اند. اين از لايه‌هاي پنهان عزاداري اربعين براي مردم دنياست كه هنوز ناشناخته مانده است و لازم است رسانه هابا تمام توان اين بعد از مراسم اربعين را بيشتر به تصوير بكشند تا همگان از ان آگاه گردند.
سرپرست حجاج ايراني افزود: با اقداماتي كه سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري و همچنين ساير نهادها وارگانها انجام داده اند، موكب‌هاي بسياري در بين راه براي پذيرايي از زائران و راهپيمايان اربعين حسيني تشكيل شده است. از سوي ديگر مردمي كه خيلي هم دستشان باز نيست با غذا و خرما وديگر امكانات محدود خود به زائران خدمت ر ساني مي‌كنند. هركسي با هر توانايي در مسير راهپيمايي زائران موكبي راه اندازي كرده و با اصرار از آنان مي‌خواهد تا به موكب او رفته و استراحت كنند و از اين طريق خدمتي به زائر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) انجام دهد و اگر زائران به موكب‌هاي اين افراد نروند، ناراحت مي‌شوند. اين‌ها از صحنه‌هاي بسيار زيبا و شگفت آور در اربعين است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي برگزاري مراسم اربعين را نشانه عظمت و اقتدار تشيع دانست و اظهار داشت: ما در حج شاهد اقتدار جهان اسلام هستيم كه ميليونها زائر به مكه مي‌آيند تا در مراسم حج شركت كنند اما در اربعين اقتدار شيعه به نمايش گذاشته مي‌شود هرچند اهل سنت هم در اين مراسم شركت مي‌كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: اين گونه مراسم در هيچ جاي دنيا وجود ندارد كه ميليون‌ها زائر از اقشار و سنين مختلف، دهها كيلومتر راهپيمايي كنند و روزها در راه باشند تا در مقابل مرقد آقا ابا عبدالله الحسين (ع) بايستندو فقط اظهار ارادت كرده و بگويند السلام عليك يا اباعبدالله الحسين (ع) و بروندو به اين طريق بيعت خود را با امام حسين (ع) اعلام كنند.
وي زيارت اربعين را از نشانه‌هاي شيعه دانست و اظهار داشت: بر اساس روايات نشانه‌هاي شيعه زيارت اربعين، داشتن انگشتر عقيق به دست راست، خواندن ۵۱ ركعت نماز در شبانه روز و… است. شيعه بايد بواسطه نشانه هايش براي مردم دنيا شاخته شود. پس بايد اربعين را با اين نگاه ديد نه صرف اين كه يك عمل مستحبي است و مي‌خواهيم انجامش دهيم.
نماينده ولي فقيه زحمات و اقداماتي كه از سوي نهادها و ارگانهاي مختلف و بويژه مردم براي برگزاري هرچه با شكوه‌تر مراسم اربعين صورت گرفته است را شايسته تقدير دانست و افزود: اين بسيج ملي كه براي برگزاري مراسم اربعين امسال صورت گرفت يك حركت بسيار مهمي است كه در سالهاي آينده گسترده‌تر خواهد شد. اين بسيج همگاني در كشور از كارهاي بياد ماندني براي شيعه محسوب مي‌شود.
وي تاكيد كرد: دست اندركاران حج و زيارت بايد براي اربعين حساب ويژه باز كرده و همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند الان هم كه اربعين تمام مي‌شود ستاد اربعين بايد فعاليت خود را براي برگزاري و ساماندهي اربعين سال آينده آغاز كند.
سرپرست حجاج ايراني اظهار داشت: با تلاش هايي كه امسال در حوزه حج وز يارت براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر مراسم اربعين صورت گرفت، همكاران عزيز نمره قبولي گرفته ودر مجموع خوب عمل شد و اكنون نيز براي بازگشت زائران وعزاداران اربعين حسيني (ع) برنامه ريزي‌هاي لازم صورت گرفته است البته بودجه اي براي اين كار در اختيار مجموعه حج و زيارت قرار نداشت ولي درحد توان به زائران حضرت ابا عبدالله الحسين خدمت رساني شد تا حركت پرافتخاري براي شيعه ثبت شود زيرا اين حركت از هر چيزي براي دشمنان رعب آور‌تر است. دشمناني كه حدود نيمي از كشور عراق را تصرف كرده بودند اكنون در موضع ضعف قرار دارند.


| شناسه مطلب: 49801




قاضي عسكر



نظرات کاربران