برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل

برگزاری همایش متمرکز زائران عمره گزار اردبیل

اولین همایش زائران عمره استان با حضور مدیران این استان در مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، اولين همايش زائران عمره استان با حضور مديران اين استان در مسجد ججين اردبيل برگزار گرديد.
در ابتداي اين جلسه بعد از تلاوت آياتي چند از كلام ا… مجيد آقاي چمن آرائي معاون مديريت حج و زيارت استان در خصوص عمليات اجرايي عمره مطالبي را به زائران ارائه كرد.
وي با اشاره به ضرورت عقد قرارداد زائر با كارگزار، توجه زائرين به ساعت پرواز رفت و برگشت قيد شده در بليط هواپيما را ياد آور شده و افزود: امكان افزايش يا كاهش ۱۲ ساعت در زمان پروازها وجود دارد كه لازم است زائرين محترم و خانواده‌هاي ايشان به اين امر مهم توجه نمايند.
چمن آرائي گفت: زائران ۴۸ ساعت قبل و ۷۲ ساعت پس از بازگشت شامل بيمه‌هاي عمر، درمان، حادثه و باربري مي‌باشند و مواردي كه جزو بيمه نمي‌باشد از جمله طلا و جواهرات، اشياء قيمتي، گوشي همراه و وجوه نقد است.
وي از توجه زائران به قوانين و مقررات، مسكن، تغذيه و تداركات و حمل و نقل درون شهري نكات لازم را ارائه داد و در نهايت زائران به ويژه بانوان را به رعايت كامل حجاب اسلامي توصيه كرد.
در ادامه اين برنامه آقاي احدي كارشناس مسئول حراست حج و زيارت استان نكاتي در خصوص امنيت در سفر عمره، بيان پاره اي از قوانين و مقررات كشور عربستان، هماهنگي و حركت گروهي در سفر، حفظ خونسردي در تاخير پرواز، عدم حمل و عدم استعمال دخانيات، حفظ آرامش در قبرستان بقيع، مراقبت از كودكان، سالمندان و وسايل شخصي مطالبي را ارائه كرد.
وي ادامه داد: زائران ضمن به همراه داشتن كارت شناسائي بايد توجه و دقت لازم نسبت به شناخت هتلي محل اسكان و مسيري كه رفت و آمد مي‌كنند داشته باشند.
در ادامه اين همايش باشكوه كه با شركت گسترده زائران برگزار گرديد، حجت الاسلام عبدالله بيدار مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبر ي در استان ضمن بيان پاره اي از فلسفه و اسرار سفر روحاني حج و عمره، شان و منزلت امت اسلامي و مقام حضرت ابراهيم (ع) و آيات و روايت وارده در اين باب، با بيان حديثي از پيامبر بزرگوار اسلام، در خصوص اهميت سفر معنوي حج و عمره و آثار و بركات فردي و اجتماعي آنها افزودند: اين سفر روحاني باعث آمرزش گناهان، تطهير روحي و رواني زائر و مايه بركت در زندگي فردي و اجتماعي فرد مي‌گردد.
وي در ادامه با تاكيد بر استفاده بهينه از اين فرصت استثنائي و اجتناب از به هدر دادن اين اوقات ارزشمند گفت: با توجه به اينكه هر ركعت نماز در مسجد النبي برابر با ده هزار ركعت، و در مسجد الحرام برابر با صد هزار ركعت نماز است، لذا ۶ ركعت نماز مستحبي در مسجد الحرام تقريبا برابر با ۹۶ سال نماز مستحبي مي‌گردد.
حجت‌الاسلام بيدار با توصيه زائرين به رعايت قوانين مربوط به كشور مقصد، نظم و انضباط در كاروان، رعايت حجاب كامل اسلامي توسط بانوان، پرهيز جدي از توهين به مقدسات اهل سنت و اجتناب از انجام برخي از اعمال حساسيت برانگيز، از زائرين خواست براساس فرمايش حضرت امام صادق (ع) كه ميفرمايند: «كونوا لنا زينا و لاتكونوا علينا شينا» با رفتار منطقي و برخورد مناسب و محترمانه با زائرين ساير كشورهاي اسلامي، مروج عملي مكتب اهل بيت (ع) باشند.
مسؤول دفتر نمايندگي بعثه استان در ادامه اين همايش آموزشي توجيهي، با پوشيدن نمادين لباس احرام به همراه تعدادي از زائران كه لباس احرام بر تن كرده بودند ضمن تشريح واجبات و محرمات احرام، با استفاده از ماكت موجود كعبه معظمه در محل همايش، احكام مربوط به طواف، نماز طواف و نيز نحوه طواف معذورين در سازه جديد به تفصيل صحبت كردند.
حجت الاسلام بيدار در پايان اين همايش به سئوالات مختلف زائرين در خصوص احكام عمره مفرده پاسخ گفتند.




نظرات کاربران