۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت
۲۲ تا ۲۸ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

سخنان آیت‌الله علوی گرگانی درباره مراسم اربعین، اظهارات رییس سازمان حج و زیارت در نشست خبری، اطلاعیه پایانی ستاد مرکزی اربعین، تبریک دبیر شورای عالی امنیت ملی به نخست‌وزیر عراق، منع ورود زمینی به عراق تا اطلاع ثانوی، و اخباری درباره عمره مفرده و آستان قدس رضوی، بخشی از اخبار حج و زیارت در هفته گذشته است که در ادامه، گزارش کاملی از آن را خواهید خواند.

آيت‌الله علوي گرگاني‌ در ديدار جمعي از فرماندهان نيروز انتظامي، با اشاره به حضور ۲۰ ميليوني زائران حسيني در مراسم اربعين، آن را نشان از اقتدار تشيع در برابر گروه‌هاي تروريستي تكفيري دانست.
سعيد اوحدي‌ رييس سازمان حج و زيارت در نشست خبري چهارشنبه گفت: تا اين لحظه يك ميليون و ۱۵۰ هزار نفر از زائران اربعين حسيني وارد كشور شده‌اند و تا غروب امروز، پايان فعاليت قرارگاه‌هاي اربعين در مرز شلمچه و چزابه را اعلام خواهيم كرد.
رييس ‌سازمان حج‌ و زيارت پيش از اين، روز سه‌شنبه به منظور بازديد از آخرين وضعيت مرزهاي كشور و اطلاع از نحوه خدمت‌رساني به زائران اربعين، صبح سه‌شنبه راهي استان ايلام شده بود تا از مرز مهران بازديد كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌احمد عابدي، رييس سابق پژوهشكده حج و زيارت، و استاد برجسته حوزه علميه قم، كه از جانبازان دفاع مقدس است، هفته گذاشته تحت عمل جراحي كليه قرار گرفت.
پياده‌روي عظيم اربعين حسيني ستاد مركزي اربعين، در آستانه اتمام عمليات رفت و برگشت زائرين اربعين، اطلاعيه پاياني خود را صادر كرد. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: از حمايت‌هاي رياست محترم جمهوري، شورايعالي امنيت ملي، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، حوزه بين الملل دفتر مقام معظم رهبري و همه عزيزاني كه در برنامه‌ريزي‌هاي اين ستاد، خادمان زائرين را ياري نمودند، سپاسگزاري مي‌گردد.
دكتر‌ ‌ماشاءالله رضايي، مسئول مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در عراق، در ديدار نماينده بعثه مقام معظم رهبري گفت: در ايام اربعين با ازدحام جمعيت روبه‌رو بوديم؛ به گونه‌اي كه تنها در يك روز، ۴ هزار بيمار به درمانگاه مركزي مراجعه مي‌كردند. وي همچنين از فوت ۲۲ زائر ايراني در اين ايام خبر داد.
علي شمخاني‌ دبير شوراي عالي امنيت ملي، در پيامي خطاب به نخست‌وزير عراق، موفقيت چشمگير دولت، نيروهاي مسلح و نيروهاي داوطلب مردمي در برقراري امنيت مراسم اربعين حسيني را كه بزرگترين اجتماع انساني در جهان است، تبريك گفت.
مرضيه افخم‌ سخنگوي وزارت امور خارجه، از سوي جمهوري اسلامي ايران، از دولت، ملت و مرجعيت عراق بابت تمهيدات و زمينه‌سازي برگزاري مراسم باشكوه اربعين حسيني در كربلاي معلي، و همچنين استقبال و مهمان‌نوازي صميمانه از زائران كشورمان، تشكر و قدرداني كرد.
سردار سعيد ‌منتظرالمهدي‌ معاون اجتماعي ناجا گفت: تا اطلاع ثانوي، امكان اعزام زائرين عتبات عاليات از طريق مرز زميني وجود ندارد و زائران از مراجعه به مرزها جدا خودداري كنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌نجفي روحاني‌ نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در نشست روحانيون كاروان‌هاي عتبات، از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندري نماينده پيشين بعثه در عراق تقدير كرد و اقدامات او را خالصانه و صادقانه دانست.
مسئول نمايندگي‌ بعثه مقام معظم رهبري در عراق، همچنين در ديدار قائم‌مقام شركت شمسا، بر هماهنگي و همدلي مجموعه دست‌اندركاران امر زيارت، و فراهم شدن شرايط آسان براي اعزام زائران به عتبات عاليات، تاكيد كرد.
محمد الفوزي‌ مسئول پروژه‌هاي حرم مطهر امام حسين عليه‌السلام، از تشرف سالانه ۵۰ ميليون زائر به عتبات عاليات خبر داد.
سومين كنگره بين‌المللي ‌دانشجويان مسلمان‌ جهان، ۲۳ آذر با محوريت پيام اباعبدالله الحسين عليه‌السلام، و به مناسبت اربعين حسيني، با حضور جمعي از دانشجويان ايراني و غيرايراني، در كربلا برگزار شد.
حضور ميليوني ‌عزاداران حسيني‌ در كربلاي معلي همزمان با برگزاري مراسم اربعين حسيني، نگاه رسانه‌هاي مختلف جهان را به خود جلب كرد. اين گزارش نگاهي به بازتاب‌هاي اين رخداد عظيم در رسانه‌هايي از جمله يورونيوز، بي‌بي‌سي، راديو فردا و... دارد.
اعزام زائران عمره مفرده حسن سرخوش، مدير كل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج و زيارت، آمار زائران ايراني سرزمين وحي را تاكنون، بيش از ۲۱ هزار نفر اعلام كرد و گفت: اولين كاروان اعزامي به عمره، ۲۳ آذر پس از ۱۰ روز اقامت در مدينه منوره و مكه مكرمه و انجام مناسك عمره، به ميهن اسلامي بازگشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌رجبعلي زماني‌ مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، از اعزام ۲ هزار و ۱۸۶ روحاني كاروان، در مرحله نخست اعزام زائران به سرزمين وحي خبر داد.
ستاد عمره‌ و عتبات دانشگاهيان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: با توجه به تعداد دروس و همچنين مشكلات سامانه آموزشي، اين دوره تا ۱۰ دي تمديد شده و دانشجويان مي‌توانند با مراجعه به سايت لبيك و سامانه آموزش مجازي در اين دوره شركت كنند.
رحيمه غروي‌ مدير تربيتي حوزه‌هاي علميه خواهران گفت: سهميه عمره حوزه‌هاي علميه خواهران، در گروه‌هاي «طلاب» و «اساتيد و كادر» واحدهاي حوزوي، با قرعه‌كشي تعيين شد.
حجت‌الاسلام اميرمسعود ‌حاجي‌ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: به منظور بازبيني محصولات فرهنگي و همچنين با هدف اصلاح و ارتقاي كيفي و كمّي آن، و شناسايي نيازهاي مديريت برنامه و محصولات فرهنگي، اولين نظرسنجي محصولات عمره، از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت آغاز شد.
اخبار آستان قدس رضوي حجت‌الاسلام ‌سيد جلال حسيني، معاون ارتباطات و تبليغات آستان قدس رضوي با تشريح برنامه‌هاي دهه پاياني ماه صفر در حرم مطهر امام رضا عليه‌السلام گفت: آستان قدس رضوي، مقدمات تشرف ۱۰ ميليون زائر را فراهم كرده و ۱۸۰۰ برنامه فرهنگي از جمله سخنراني، جلسات پرسش و پاسخ و همچنين برنامه‌هاي ويژه كودكان، نوجوانان و جوانان و مهمانان خارجي، برگزار خواهد شد.
سيد احمد ‌هاشم‌آبادي، سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي، از افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي آستان قدس رضوي به مناسبت هفته پژوهش و فناوري خبر داد.
عربستان سعودي و وزارت حج وزارت حج عربستان، اعلام كرد: تاكنون بيش از ۱۴۰ هزار رواديد براي زائران عمره‌گزار، براي سفر به سرزمين وحي صادر شده است.
اين ‌وزارتخانه‌ عربستان سعودي همچنين شركت‌ها و موسسات عمره و نمايندگان همكار آنها را تهديد كرد كه در صورت تخلف از ضوابط و قوانين تصويب شده، لغو مجوز خواهند شد.
عبدالرحمن السديس، رييس كل امور مسجدالحرام و حرم مطهر نبوي، اعلام كرد: ملك عبدالله موافقت خود را با استقرار بيش از ۳۰۰ سايبان در صحن‌هاي مسجدالحرام اعلام كرده است.
دائرةالمعارف حج‌ و حرمين شريفين، از سوي موسسه ملك عبدالعزيز عربستان سعودي توليد و منتشر شد. اين اثر شامل اطلاعاتي از دوره پيش از اسلام، تا زمان حاضر است.
كتاب «آثار پيامبر (ص) و زيارتگاه‌هاي اهل بيت (ع) در سوريه»، نوشته احمد خامه‌يار، از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت ‌منتشر شد. اين كتاب بيش از ۱۰ اثر و مكان منتسب به رسول خدا و حدود ۶۵ زيارتگاه منسوب به اهل بيت عليهم‌السلام را مورد بررسي تفصيلي قرار داده است.




نظرات کاربران