امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود

امام جمعه بجنورد: اجتماع اربعین مسلمانان، جنگ نرم در برابر دشمن بود

امام جمعه بجنورد گفت: اربعین حسینی امسال در کربلا که با جمعیت ۲۰ میلیون نفری مسلمانان سراسر دنیا برگزار شد، به نوعی عرصه جنگ نرم آنان در برابر توطئه دشمنان تبدیل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه‌هاي جمعه اين هفته مركز استان خراسان شمالي، گفت: اين حضور پرشور مسلمانان كه از ۶۰ كشور در كربلا گرد آمدند، گره ولايي و وحدت مسلمانان را به استكبار جهاني نشان داد.
وي حركت مسلمانان در برگزاري آيين اربعين حسيني را بي نظير خواند و افزود: اين جمعيت ولايي نشان داد كسي در دنيا نمي‌تواند ادعا كند كه مي‌تواند جمعيتي بيش از اين جمع كند و حتي كشور عربستان نيز در حج تمتع به زور ميزباني مسلمانان را مي‌كند.
وي گفت: اين حضور پرشور مسلمانان دنيا در اربعين حسيني در كربلا ضمن معرفي توانمندي دولت عراق، براي مرتجعين منطقه و كشورهاي مزدور در حمايت از تروريسم پيام داشت كه هنوز آبروي آنها بيشتر نريخته حمايت‌هاي خود را از وهابيت و گروه تكفيري داعش كنار بگذارند.
او افزود: به آمريكا كه در راس استكبار جهاني قرار دارد نيز اعلام مي‌كنيم دلارهايي كه خرج مي‌كند تا جلو گسترش انقلاب اسلامي و نهضت‌هاي آزاديخواه منطقه و خاورميانه را بگيرد با اين نمايش مسلمانان در كربلا، بي اثر خواهد بود.
امام جمعه بجنورد همچنين به آشكار شدن جاهليت مدرن در دنيا اشاره كرد و گفت: متاسفانه در قرن جديد در آمريكا كه خود مدعي رعايت حقوق بشر است رنگ‌هاي انسانها امتياز دارند و سياه و سفيد را از هم جدا مي‌كنند در حالي كه ۱۴۰۰ سال قبل دين اسلام جاهليت را از بين برده است.
وي افزود: امروز دنياي مادي و مدعي رعايت حقوق بشر، به قبل از اسلام و دوران جاهليت برگشته و انسان‌هاي سياهپوست بي گناه را مي‌كشد.
وي گفت: ما مسلمانان از دست كساني كه علم و تكنولوژي دارند ولي عقل ندارند، نگرانيم و در برابر آن‌ها عقب نشيني نخواهيم كرد و با اراده قوي به مقابله با جاهليت آن‌ها مي‌پردازيم.
امام جمعه بجنورد همچنين به فرارسيدن ۲۹ آذر، روز وقف اشاره كرد و افزود: وقف يكي از كارهاي خير براي انسان محسوب مي‌شود كه بخشي از مال خود را با جان و دل براي سايرين وقف مي‌كند.
وي حل مشكلات تحصيلي و آموزشي، فرهنگي، قرآني، دارو و درمان و ساخت مكان‌هاي عام المنفعه را از جمله نيازهاي روز جامعه برشمرد كه مي‌تواند در نيات واقفان مد نظر باشد.


| شناسه مطلب: 50110




اربعين



نظرات کاربران