پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود

پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در شلمچه احدا میشود

امام جمعه خرمشهر بر لزوم برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت برای اربعین سال آینده از هم‌اکنون تاکید کرد و گفت: پایانه ۱۰ هزار نفری مسافربری در مرز شلمچه برای رفاه حال زوار ایرانی و عراقی احداث می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سيد نبي موسوي در خطبه‌هاي نماز جمعه در مسجد جامع اين شهر اظهار كرد: اربعين امسال متفاوت‌تر از سال‌هاي پيش بوده نه به اين لحاظ كه ۲۰ ميليون جمعيت از ۶۰ كشور حضور داشتند بلكه به اين دليل كه علي رقم فضاسازي‌هاي دشمنان براي كمرنگ ساختن اين حركت، حضور شيعيان اين پيام را به گروهك داعش، صهيونيسم و آمريكا داشت كه برخلاف تصورشان، همه چيز شيعيان فداي اباعبدالله (ع) است.
وي ادامه داد: اين حضور باشكوه پيام‌هاي بسياري داشت كه نخستين آن‌ها اين بود كه نهضت امام حسين (ع) از قابليت، و قدرت بسيج عظيمي برخوردار است كه نظيري براي آن وجود ندارد.
امام جمعه خرمشهر اضافه كرد: اربعين امسال به عنوان نقطه عطف، راهبرد و پيام استراتژيك براي نظام قلمداد مي‌شود.
وي حضور ايرانيان در مراسم اربعين در كربلا را حضوري شكوهمند دانست و عنوان كرد: امسال ايران بعد از كشور عراق برجسته‌ترين كشور از نظر شركت در مراسم اربعين در كربلا بوده است.
موسوي بر لزوم برنامه‌ريزي براي ساماندهي زوار اربعين سال آينده از هم‌اكنون تاكيد كرد و سازمان حج و زيارت را مورد خطاب قرار داد و گفت: اين سازمان بلافاصله پس از پايان موسم حج براي سال آينده برنامه‌ريزي مي‌كند و اين صحيح نيست براي اربعين كه بزرگ‌‌ترين مانور شيعيان است از يك ماه پيش برنامه‌ريزي شود.
رئيس شوراي فرهنگي خرمشهر با بيان اينكه براي اربعين سال آينده برنامه‌اي در اين شهر در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در اين راستا در نظر داريم كه ستاد اربعين شهرستان را فعال ساخته و همچنين با بهره‌گيري از ظرفيت عظيم حسينيه‌ها و هيئت‌هاي مذهبي خرمشهر، به ساماندهي زوار در شهر بپردازيم.
وي از راه‌اندازي ترمينال ۱۰ هزار نفره در شلمچه خبر داد و عنوان كرد: در تلاش هستيم كه ترمينال ۱۰ هزار نفره‌اي را با تمام امكانات در شلمچه احداث كنيم و در اين راستا از تمام ظرفيت‌ها بهره ببريم.
موسوي خاطر نشان كرد: از آنجا كه عمده مشكل در سال جاري از جانب طرف عراقي بوده، فراهم‌سازي امكانات در شلمچه به تنهايي كافي نيست.
وي اضافه كرد: بايد مساعدت‌هايي در اين راستا صورت گيرد و اقدام به فراهم‌سازي زيرساخت‌ها همچون احداث ترمينالي مشابه در عراق شود.
امام جمعه خرمشهر در ادامه بيان كرد: همچنين مي‌توان از هم اكنون جلساتي ميان فرمانداران، ائمه جماعات و مسئولان شهرستان‌ها به اين منظور تشكيل شود.
موسوي در بخش پاياني سخنان خود از تلاش تمام ارگان‌ها در ساماندهي زوار اربعين در مرز شلمچه به ويژه منطقه آزاد اروند و شهرداري تهران تشكر كرد و افزود: از سازمان‌ها و افراد بسياري ياد شد اما جاي برخي افراد در اين ليست خالي است.
وي تصريح كرد: عده‌اي با كمال تأسف تنها با نصب بنر حضور خود را اعلام كرده اما در عمل و در زمان بحران هيچ گونه حركتي براي رفع مشكلات نداشته‌اند.
امام جمعه خرمشهر همچنين بر عملكرد سازمان حمل و نقل در دريافت كرايه‌هاي غير منصفانه از زائران انتقاد كرد.


| شناسه مطلب: 50111




اربعين مرز



نظرات کاربران