بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد

بنیاد شهید سهمیه حج خانواده شاهد را اعلام کرد


رییس اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در سهمیه اعزام به حج تمتع، والدین شاهدی که سن آنها بالای ۵۰ سال است، در اولویت قرار دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، «موحد لطفي» در جلسه هماهنگي حج تمتع كه با حضور «غلامرضا حقايق پور» مديركل بنياد استان برگزار شد، گفت: طبق دستورالعمل ارسالي از بنياد مركز، اولويت اعزام به حج تمتع امسال، با والدين شهدايي است كه سن آنها بالاي ۵۰ سال است.
وي افزود: پس از والدين شاهد، جانبازان ۷۰ درصد و همسرانشان، همسران شهدا، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد و همسرانشان، جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد و آزادگان به همراه همسر، فرزندان شاهد و همسران جانبازان متوفي، به ترتيب در اولويت‌هاي بعدي قرار دارند.
لطفي، پايين بودن آمار اعزام حج تمتع امسال را بالا بودن هزينه آن نسبت به حج عمره عنوان كرد و افزود: امسال ۸۶ نفر از متقاضيان به حج تمتع مشرف شدند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر افزايش داشته است.
اين مسوول با بيان اينكه والدين شهدايي كه به علت كهولت سني نمي‌توانند به تنهايي حج تمتع بروند، تصريح كرد: كميسيون پزشكي حج و زيارت آن‌ها را معاينه مي‌كند و در صورتي كه ناتواني شان را تاييد كند، يك نفر از همراهانش مي‌تواند به همراه وي به اين حج برود.
لطفي با اشاره به اينكه متقاضيان واجد شرايط مي‌توانند با مراجعه به واحدهاي فرهنگي شهرستان‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين در حج تمتع سال آينده ثبت نام كنند، بيان كرد: تاكنون ۲۵ نفر در اين سفر معنوي ثبت نام كردند.
وي يادآور شد: بهره مندي جامعه ايثارگري از بركات سفر حج از مهمترين اهداف اعزام آنها به حج تمتع و عمره مي‌باشد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين نيز در اين جلسه، با اشاره به آثار و بركات سفر معنوي حج، گفت: اعزام خانواده‌ها به اين سفر معنوي در جلب رضايت واقعي آنان بسيار موثر است.
«علامرضا حقايق پور» به سهميه حج استان قزوين اشاره كرد و افزود: تلاش كنيد اين سهميه افزايش يابد تا شاهد حضور بيشتر جامعه ايثارگري در حج تمتع باشيم.
وي همچنين بر اعزام خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر با كاروان‌هاي مطلوب تاكيد كرد و خواستار هماهنگي با سازمان حج و زيارت شد.
در اين جلسه در رابطه با چگونگي اختصاص سهميه به شهرستان‌هاي استان قزوين بحث و تبادل نظر شد و مقرر گرديد سهميه بر اساس جمعيت آماري ايثارگران ساكن در شهرستان ها، در نظر گرفته شود.


| شناسه مطلب: 50671




حج تمتع شهدا سهميه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران