نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: 

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی:

اهانت به اعتقادات بیش از یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان،یک توطئه صهیونیستی است

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در مراسم تواصی بحق که هر هفته، روزهای دوشنبه در نمازخانه سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود، اهانت مجله فرانسوی به پیامبر مکرم اسلام (ص) را یک توطئه صهیونیستی دانست که مسلمانان جهان لازم است با آن به شکل مناسبی واکنش نشان دهند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در مراسم تواصي بحق به مساله هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر مكرم اسلام صلي الله عليه و آله وسلم از سوي يك نشريه فرانسوي اشاره كرد و اظهار داشت: هتك حرمت به ساحت نبي مكرم اسلام صلي الله عليه و آله وسلم يك توطئه از پيش طراحي شده از سوي دشمنان اسلام و قرآن است و با اين كار خود در صدد هستند با يك برنامه حساب شده زمينه اهانت‌هاي بيشتر به مقدسات مسلمانان را فراهم كنند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در ادامه افزود: بانگاه به آيات شريفه قرآن كريم مشخص مي‌شود كه به عنوان يك مسلمان در قبال پيامبر مكرم اسلام صلي الله عليه و آله وسلم يك سلسله وظايفي را به عهده داريم كه به برخي از اين‌ها اشاره مي‌كنم.
۱- ايمان آوردن به پيامبر و تصديق ايشان ايشان يكي وظايف مسلمانان در قبال پيامبر اسلام را «ايمان آوردن به پيغمبر و تصديق آن حضرت» دانست و در اين زمينه به آيه اي از قرآن استناد كرد كه مي‌فرمايد: فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِي أَنزَلْنَا وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ. وظيفه همه ما ايمان آوردن به پيغمبر و آن چيزي است كه پيغمبر براي هدايت مردم ارايه كرده است.
۲- پيروي از پيامبر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت دومين وظيفه انسان مسلمان در قبال پيامبرمكرم اسلامي را پيروي از ايشان دانست و در اين زمينه به آيات زير استناد نمود: «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي التَّوْرَات وَالإِنْجِيلِ…» (آنانكه از اين فرستاده، پيامبر درس نخوانده- كه [نام‏] او را نزد خود، در تورات و انجيل نوشته مى‏يابند- پيروى مى‏كنند [همان پيامبرى كه‏] آنان را به كار پسنديده فرمان مى‏دهد، و از كار ناپسند باز مى‏دارد، و براى آنان چيزهاى پاكيزه را حلال و چيزهاى ناپاك را بر ايشان حرام مى‏گرداند، و از [دوش‏] آنان قيد و بندهايى را كه بر ايشان بوده است برمى‏دارد. پس كسانى كه به او ايمان آوردند و بزرگش داشتند و ياريش كردند و نورى را كه با او نازل شده است پيروى كردند، آنان همان رستگارانند۱). در جاي ديگري مي‌فرمايد «… ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» (آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد و از خدا پروا بداريد كه خدا سخت‏ كيفر است. ۲).
۳- محبت و عشق به پيامبر سرپرست حجاج ايراني وظيفه سوم مسلمانان در قبال پيامبر رحمت را محبت و عشق به آن حضرت دانست و در اين باب به حديثي از رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم استناد كرد كه مي‌فرمايد: "لايومن احدكم حتي اكون احب اليه من والده و ولده والناس اجمعين (هيچ كدام از شما ايمان نخواهيد داشت مگر اينكه من از فرزندان و پدر و مادرتان و همه مردم نزد شما محبوب‌تر باشم).
ايشان در ادامه به آيه ديگري از قرآن اشاره كرد كه مي‌فرمايد: «قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَآؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ» (بگو: «اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالى كه گرد آورده‏ايد و تجارتى كه از كسادش بيمناكيد و سراهايى را كه خوش مى‏داريد، نزد شما از خدا و پيامبرش و جهاد در راه وى دوست‏داشتنى‏تر است، پس منتظر باشيد تا خدا فرمانش را [به اجرا در] آورد.» و خداوند گروه فاسقان را راهنمايى نمى‏كند.. ۳) تاكيد اين آيات بر اين است كه ما بايد پس از خداي سبحان، وجود مقدس رسول الله صلي الله عليه و آله وسلم را بيش‌تر و پيش‌تر از همه كس و همه چيز دوست بداريم.
۴- حمايت از عزت رسول خدا آقاي قاضي عسكر چهارمين وظيفه مسلمانان در قبال نبي مكرم اسلام صلي الله عليه و آله وسلم را حمايت از شان و جايگاه با عظمت آن حضرت عنوان كرد و افزود: اين حمايت يك حمايت همه جانبه است يعني مسلمانان وظيفه دارند به صورت زباني، مالي و عملي با تمام توان از عزت پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم دفاع كنند.
۵- به پيامبر و راه ايشان خيانت نكنيم ايشان افزود: وظايفه ديگر ما نسبت به پيغمبر اين است كه به ايشان و راهشان خيانت نكنيم و اين تعبير صريح در قرآن است كه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُواْ أَمَانَاتِكُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ»، (اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، به خدا و پيامبر او خيانت مكنيد و [نيز] در امانتهاى خود خيانت نورزيد و خود مى‏دانيد [كه نبايد خيانت كرد. ۴)، بازي كردن با دين، قوانين الهي و اسلامي و تحريف آنها، خيانت كردن به راه پيغمبر است. ۶- گسترش دعوت پيامبر: نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت يكي ديگر از وظايف مسلمانان در قبال پيغمبر صلي الله عليه و آله وسلم را گسترش دعوت رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم دانست و افزود: فقط اين نيست كه خودمان مومن شويم بايد منطق دين اسلام و قرآن و راه پيغمبر را به ديگران نيز نشان دهيم. قرآن كريم در اين زمينه مي‌فرمايد: «قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِي وَسُبْحَانَ اللّهِ وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ» (بگو: اين راه من است كه با بينايى به سوى خدا مى‏خوانم، من و هر كه از من پيروى كند ۵) و پيامبر فرمود: حتي اگر شده با يك آيه قرآن، رسالت مرا به ديگران ابلاغ كنيد و آيه «كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ» نيز بر اين مساله دلالت دارد.
۷: درود فرستادن به پيامبر ايشان ادامه داد: ما وظيفه داريم به پيغمبر صلي الله عليه و آله وسلم درود بفرستيم و عظمت ايشان را هميشه و در همه حال حفظ كنيم و آيه «انَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» بر اين مساله تاكيد دارد و حديثي از پيامبر نقل شده كه فرمود: بخيل آن كسي است كه نام من پيش او برده شود و بر من درود نفرستد و روايات متعددي ديگر بر اين مهم تاكيد دارد. سرپرست حجاج اظهار داشت: بحث دوست داشتن دوستان پيغمبر صلي الله عليه و آله وسلم و دشمني با دشمنان ايشان از ديگر وظايف مسلمانان در قبال پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله وسلم است كه در قرآن بر آن تاكيد شده است.
توطئه دشمنان و لزوم مقابله با آنها ايشان در ادامه به رخدادهاي اخير فرانسه و اهانت يك نشريه فكاهي آن كشور به پيامبر اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مورد لازم است ابتدا دو مساله را از يكديگر تفكيك كنيم و سپس به آنها بپردازيم: يكي اين كه عناصر وابسته به داعش و القاعده و امثال اين ها، با يك عمل تروريستي به نام اسلام، بهانه به دست دشمنان دين و قرآن دادند تا يك هجمه وسيعي را عليه مسلمانان شروع كرده و آنها را تحت فشار قرار دهند و اين كار طبيعتاً محكوم است زيرا اسلام دين منطق، عقل و عدالت است. اسلام نيازي به اين گونه رفتارها ندارد كه بخواهد با اين گونه حركت‌ها كاري را انجام دهد. ولي بحث ديگري كه وجود دارد اين است كه ما حكمي در اسلام داريم به نام «سب النبي» و شيعه و اهل سنت نيز به آن معتقدند كه اگر كسي به پيغمبر عمداً اهانت كند يا ما شيعيان مي‌گوييم كسي كه عمداً به ائمه معصومين سلام الله عليهم اجمعين اهانت كند، حكمش قتل است مگر اين كه تحت شرايطي توبه كند و آن بحث جداگانه اي مي‌طلبد، اما به هر حال كسي كه اين كار را انجام دهد حكمش معلوم است. چرا امام اين حكم را در مورد سلمان رشدي صادر كردند؟ به خاطر اين كه يك مبناي ديني دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد: مسلمانان بيش از يك و نيم ميليارد جمعيت دارند و داراي قدرت و امكانات فراواني هستند چرا بايد اجازه دهندكه به مقدساتشان اهانت شود؟ ايشان سرمنشاء وقايع اخير فرانسه را يك توطئه صهيونيستي دانست و اظهار داشت: سرنخ‌هاي وقايع اخير فرانسه را وقتي رديابي مي‌كنيم، مي‌بينيم اين مجله يك مجله صهيونيستي است كه در قالب فكاهي و طنز همه چيز را به مسخره مي‌گيرد. اهانت اين نشريه به پيامبر اسلام مسبوق به سابقه است ولي بعد از حوادث اخير بلافاصله كاريكاتور ديگري در تيراژ ۵ ميليوني به نام پيغمبر منتشر كرد تا آن كينه خباثت آميز خود را نسبت به اسلام و مسلمانان به اين شكل به نمايش بگذارند.
نماينده ولي فقيه در امرو حج و زيارت افزود: تعدادي از كشته شدگان حادثه فرانسه از صهيونيست‌ها بودند كه نتانياهو براي بهره برداري تبليغاتي از اين مساله در آن نمايش راهپيمايي شركت كرد و سپس جنازه آنها را به اسرائيل انتقال داد و آنجا به خاك سپرده شدند، اين امر نشان داد تمام وقايع اخير يك توطئه صهيونيستي است كه قدرت‌هاي بزرگ در آن دست دارند.
ايشان افزود: رهبركاتوليك‌هاي جهان، در خصوص اهانت مجله فرانسوي اعلام كرد كه اهانت به اديان و مقدسات ديگران صحيح نيست ولي كامرون نخست وزير انگليس با اين سخن پاپ مخالفت كرده است و گفته مخالفت با مقدسات ديني اشكالي ندارد و اين طبق همان قواعد آزادي بيان در اروپا است. سياستمداران خبيث انگليسي كه در بسياري از جنايات در طول تاريخ نقش داشته اند رسماً از اهانت به مقدسات اسلامي دفاع كرده اند.
عضو شوراي سياست گذاري ائمه جمعه افزود: معلوم است پشت صحنه اين وقايع قدرت‌هاي شيطاني قرار دارند و هدفشان اين است كه حرمت‌ها شكسته شود طبيعي است كه مسلمانان در چنين مواقعي عكس العمل نشان داده و با زبان وقلمشان با استفاده از ابزارهاي امروز و وسايل ارتباط جمعي و با شبكه‌هاي اطلاع رساني مخالفت خود را نشان دهند. قرآن مي‌فرمايد: «وَلَن تَرض عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم…» آنها تا مسلمانان را به زانو در نياورند راضي نخواهد شد، اينان مي‌خواهند از اسلام انتقام بگيرند و امام خميني (ره) بارها فرمودند: اينان از اسلام سيلي خورده اند. با پيروزي انقلاب اسلامي، ملت‌هاي ديگر نيز قيام كردند و اكنون ديگر اعتبار و آبرويي در دنيا براي استكبار و صهيونيسم باقي نمانده است و از هر فرصتي براي ضربه زدن به اسلام و مسلمين استفاده مي‌كنند.
ايشان تاكيد كرد: ما به عنوان مسلمان و بر اساس آنچه كه در قرآن كريم آمده است وظيفه داريم كه با توطئه‌هاي دشمنان اسلام مقابله كنيم و انزجار خود را از اعمال آنها اعلام نماييم تا ديگر اين‌ها به خود جرات چنين جسارت هايي را ندهند. اگر واقعاً غير از اين باشد همان كه قرآن مي‌فرمايد: «وَلَوْلا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى العَالَمِينَ» اگر نباشند كه عده اي در مقابل اين گستاخاها بايستند فساد و جنايت سراسر گيتي را خواهد گرفت و همه نشانه‌هاي توحيد از بين خواهد رفت.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به سوريه را محكوم كرد و افزود: رژيم صهيونيستي در داخل خاك سوريه اتباع لبنان و افرادي كه از همراهان حزب الله لبنان بودند را ترور كرده است و اين تروريسم دولتي است ولي متاسفانه استكبار و عوامل آنان در برابر اين مساله و اين جنايت واكنش نشان نمي‌دهد. قرآن دراين باره هدف دشمنان اسلام را مشخص كرده است كه آنان به دنبال اين هستند كه از شما انتقام بگيرند و شما هستيد كه بايد قدرت بيابيد و با قدرت خود جلو اين‌ها را بگيريد". ۱. سوره اعراف ايه ۱۵۷
۲. حشر- ۲۹
۳. التوبه-۲۴
۴. الانفال-۲۷
۵. يوسف- ۱۰۸


| شناسه مطلب: 50742




پيامبر قاضي عسكر



نظرات کاربران