یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند

یک هزار و ۳۰۰ نفر درهمایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان شرکت کردند

دومین همایش متمرکز زایران عمره مفرده همدان صبح روز جمعه سوم بهمن ماه در محل ورزشگاه فردوسی شهر همدان با حضور مدیر و کارکنان سازمان حج و زیارت همدان، روحانیون، مدیران و معاونین کاروان‌ها و زایران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دومين همايش متمركز زايران عمره مفرده همدان صبح روز جمعه سوم بهمن ماه در محل ورزشگاه فردوسي شهر همدان با حضور مدير و كاركنان سازمان حج و زيارت همدان، روحانيون، مديران و معاونين كاروان‌ها و زايران برگزار شد.
محسن ساغرچي مدير حج و زيارت همدان در اين همايش بيانيه اي را در محكوميت اهانت گستاخانه نشريه فرانسوي «شارلي ابدو» به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) قرائت كرد و به تشريح عمليات اجرايي اين سفر شامل حمل و نقل، اسكان، تغذيه و تداركات پرداخت.
وي از زايران درخواست كرد: با توجه به اينكه آنها سفيران نظام مقدس جمهوري و اسلامي هستند با رفتار و برخورد مناسب در كشور عربستان در حفظ شان و منزلت نظام و جايگاه والاي شيعه كوشا باشند.
مدير حج وزيارت همدان در ادامه به ارائه توضيحاتي در خصوص جزئيات هزينه هايي كه توسط سازمان حج و زيارت براي زايران انجام مي‌شود پرداخت و بيان كرد: پروازاين گروه از زايران نيزبه طور مستقيم از فرودگاه همدان به فرودگاه جده انجام خواهد پذيرفت.
سرهنگ موميوند از پليس مبارزه با مواد مخدرهمدان در اين همايش توضيحاتي درباره عواقب و مشكلاتي كه دامن گيركساني كه در اين سفر مواد مخدر حمل و يا مصرف مي‌كنند ارائه كرد و افزود: اشخاصي كه مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر هستند در صورتي كه توانايي ترك اين مواد را ندارند از اين سفر اجتناب كرده و نه خود و نه همسفران را با دردسر و مشكل مواجه نكنند.
امير مقتدر مدير حراست حج و زيارت همدان نيز به بيان مباحثي در خصوص امنيت در اين سفر پرداخت و زايران را به موارد و نكاتي كه هر زاير مي‌بايست در طول سفر رعايت كند كه خطري آن را تهديد نكند آشنا كرد.
مقتدر ضمن تاكيد به رعايت حجاب اسلامي و استفاده از چادر مشكي به خواهران، رعايت قوانين و مقررات كشور عربستان و نظم و انظباط در كاروان، سفارشات لازم و مهم امنيتي را به زايران متذكر شد.
در ادامه اين همايش حجت الاسلام والمسلمين نواب مسؤول دبيرخانه شوراي عالي حوزه‌هاي علميه با بهره گيري از احاديث و روايات، اهميت اين سفر روحاني و معنوي و آثار و بركاتي كه سفرعمره در زندگي هر زاير دارد را تبيين نمود و ادامه داد: با توجه به فضيلت بالاي اعمال و عبادات در اين سفر، زايران فرصت را غنيمت شمرده، فيض و بهره كافي را از تمامي اوقات خود ببرند.
حجت الاسلام و المسلمين نواب ضمن تشريح مسايل اخلاقي و اعتقادي و نكات فرهنگي اين سفر معنوي، زايران را به صورت ميداني و عملي با احكام و مناسك عمره مفرده آشنا نمود.
وي در پايان اين همايش به سوالات زايران در خصوص احكام و اعمال سفر عمره پاسخ داد.
لازم به ذكر است زايران، مدير، كاركنان حج و زيارت و كارگزاران عمره و عتبات عاليات با امضاء طوماري عمل ضد ديني و اخلاقي نشريه فرانسوي به ساحت پيامبر اكرم (ص) را محكوم كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران