در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد
در شامگاه ولادت آن حضرت؛

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گلباران شد

به مناسبت بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام حرم مطهر آن حضرت توسط بالگردها گل باران گردید و همزمان گردهمائی برزگ خادمین افتخاری آستان مقدس و در شب بزرگداشت ولادت آن حضرت برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به مناسبت بزرگداشت ميلاد با سعادت حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام حرم مطهر آن حضرت توسط بالگردها گل باران گرديد و همزمان گردهمائي برزگ خادمين افتخاري آستان مقدس و در شب بزرگداشت ولادت آن حضرت برگزار شد.
بر اساس اين گزارش در اين گردهمائي با شكوه كه شنبه ۴ بهمن ماه با تجمع خادمين افتخاري و با حضور جمع كثيري از زائران و ارادتمندان خاندان نبوت عليهم السلام در صحن اصلي آستان مقدس برگزار شد، زيارتنامه حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام و دعا توسط آقاي زين العابدين فرد از ذاكرين افتخاري آستان مقدس قرائت و در ادامه پس از حركت به سوي حرم مطهر با زيارت مضجع نوراني حضرت عبدالعظيم الحسني و امامزادگان والامقام عليهم السلام همراه بود.
در اين مراسم معنوي كه شنبه ۴ بهمن ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلاي بزرگ ري برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين قرني سخنران اين مراسم ضمن تبريك ولادت حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) به تبيين فلسفه زيارت در اديان و فرهنگ‌هاي مختلف و ثواب زيارت حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) پرداخت. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/a/3239-3.5.11.93 (2).jpg [imagetitle()] [factimageend()]
وي اظهار كرد: مسئله زيارت نه تنها در مكتب تشيع، بلكه در كل جامعه اسلامي و نه تنها در فرهنگ عموم جامعه اسلامي بلكه در همه اديان الهي مورد توجه است.
وي با بيان اينكه مساله زيارت از گستره اديان الهي هم فراتر رفته است، افزود: زيارت در بين فرهنگ‌هاي مختلف همانند بودائيان كه از ديد ما اديان الهي نيستند نيز مورد توجه است.
در ابتداي اين مراسم با شكوه و معنوي آقاي محمدحسن موحدي از قاريان ممتاز آياتي از كلام الله مجيد را تلاوت و پس از آن آقاي فراهاني به قرائت زيارتنامه حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام و گروه همخواني محراب به اجراي برنامه پرداختند. براساس اين گزارش مديحه سرائي ذاكر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام آقاي رمضانپور نيز از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.
بنا به سنت ديرينه، اهالي شهرستان ري، اين روز را عيد مي‌گيرند و با پخش نقل و شيريني، بزرگداشت ميلاد با سعادت اين خورشيد آسمان سرزمين ري را به يكديگر تبريك مي‌گويند.
حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام فرزند عبدالله بن علي از نوادگان حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام نسبش با چهار واسطه به آن حضرت مي‌رسد و از اين رو به «حسني» شهرت يافته است.
ميلاد مبارك آنحضرت در سال ۱۷۳ ه. ق در مدينه منوره نقل شده است و ۷۹ سال عمر با بركت ايشان، با دوران امامت چهار امام معصوم يعني امام موسي كاظم عليه السلام، امام رضا عليه السلام، امام محمدتقي عليه السلام و امام علي النقي عليه السلام مقارن بوده است.
حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام از دانشمندان شيعه و از راويان احاديث ائمه معصومين عليهم السلام و از چهره‌هاي محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام بوده است.
توصيف ائمه معصومين عليهم السلام از ايشان، نشان دهنده شخصيت والاي علمي ايشان است؛ حضرت امام هادي عليه السلام گاهي اشخاصي را كه سؤال و مشكلي داشتند، راهنمايي مي‌فرمودند كه از حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام بپرسند و او را از دوستان حقيقي خويش شمرده و معرفي مي‌فرمودند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام، امسال با تدارك مراسم مختلف مذهبي و برنامه‌هاي متنوع فرهنگي تحت عنوان هفته بزرگداشت ولادت آن حضرت، ميزبان زائران محترم و ارادتمندان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام بوده و مقدم ايشان را گرامي مي‌دارد.




نظرات کاربران