نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد

نجفی روحانی:ثمره زیارت باید بصیرت و معرفت باشد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور گفت: اگر نتوانیم در ارتقای بصیرت زائران موفق شویم، در شناخت حق از باطل دچار تردید خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق در جلسه مداحان و روحانيان كاروان‌هاي ايراني عتبات عاليات كه در سالن اجتماعات هتل الجوهره كربلا برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌مندي از نكته نظرات فعالان كاروان‌هاي زيارتي در ارتقاي خدمات به زائران اهميت بسزايي دارد.
وي در ادامه با تأكيد بر توجه به آداب زيارت ائمه معصومين خاطرنشان كرد: زيارت مرقد شريف حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) كه مهم‌ترين اماكن متبركه كشور عراق محسوب مي‌شود، بايستي در اولويت برنامه‌هاي كاروان‌هاي زيارتي قرار گيرد و از حضور زائران در اماكني كه صحت آن معلوم نيست، خودداري شود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با بيان اين‌كه همه در قبال ارتقاي سطح معرفتي زائران حسيني مسؤول هستيم، گفت: آداب زيارت مهم‌تر از خود زيارت است، ادب زيارت يعني با حضور قلب در اين مكان شريف حضور يابيم و امام را آنگونه كه هست بشناسيم و الگوي زندگي قرار دهيم و در عمل ادامه دهنده راه، روش و سيره آن بزرگوار باشيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با اشاره به اين‌كه عبرت از وقايع تاريخي ضرورتي مهم براي زندگي بابصيرت است، گفت: اگر تاريخ پلي ميان گذشته و امروز نباشد، بصيرت‌آفرين نخواهد بود، بايد يزيديان زمان خود را بشناسيم.
وي با اشاره به تحركات گروهك تروريستي داعش در منطقه گفت: داعشي‌ها همان كارهايي را انجام مي دهند كه 1400سال قبل يزيد و اسلاف ناپاكش با اهل بيت رسول گرامي اسلام(ص) انجام دادند، بلكه پا فراتر نهاده و جناياتي را مرتكب مي‌شوند كه روي بزرگترين جتايتكاران تاريخ بشري را سفيد كرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني ثمره زيارت را بصيرت و معرفت دانست و افزود: شيعيان در همه جاي دنيا مظلوم واقع شد اند، صف باطل يزيديان زمان به پيروان اسلام ناب و مكتب اهل بيت جفا مي كنند و حقوق حقه آن ها را از بين مي برند.
همچنين حجت الاسلام بهجتي، كارشناس مسؤول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به ارايه توصيه‌ و راهكارهايي در خصوص ارايه خدمات معنوي و فرهنگي به زائران حسيني پرداخت و اظهار داشت: روحانيان و مداحان بايد زائران را همراهي كنند و درصدد ارتقابخشي به معرفت و بصيرت آنان باشند.
وي با تأكيد بر خوش اخلاقي و رفتار نيكو بين زائران گفت: رمز موفقيت خوش اخلاقي, اخلاص و تلاش و كوشش است, روحانيان و مداحان بايد اين فرصت كم نظير را غنيمت شمرده و براي استفاده بيشتر زائران برنامه ريزي جامع و كاملي ارايه كنند.
حجت الاسلام بهجتي با ارايه اسلايدهايي بايدها و نبايدهاي سفر را به روحانيان و مداحان گوشزد كرد و از آنان خواست در انجام برنامه هاي زيارت مزاحم ديگر زائران نشوند و فضاي آرام و معنوي را به وجود آورند.




نظرات کاربران