همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد

همایش مسافران قبله در کاشان برگزار شد

همایش مسافران قبله با حضور زایران عمره‌گزار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس،حجت‌الاسلام علي‌اصغر قائمي از كارشناس بعثه مقام معظم رهبري، شب گذشته در همايش مسافران قبله اظهار كرد: سفر به مكه مكرمه جمع شده در دو جمله است كه از اين سفر خوب بهره‌برداري كنيم و به خوبي از دستاوردهاي سفر نگهداري كنيم.
وي تصريح كرد: زائران بايد بدانند كه به كدام سرزمين پا مي‌گذارند و چه آداب و آئيني براي اين زيارت لازم و ضروري است و اگر بعد از زيارت خانه خدا تغييراتي را در خودمان احساس كرديم و رفتارمان بهبود يافت، اين زيارت مورد قبول درگاه الهي است.
حجت‌الاسلام قائمي افزود: يك عمر آرزوي سفر به مكه را داشته‌ايم و الان اسباب سفر مهيا شده است، عمر اين سفركوتاه مي‌باشد ولي دستاوردهاي اين سفر مي‌تواند توشه آخرتمان قرار گيرد.
وي آداب سفر را مربوط به قبل، زمان و بعد از سفر دانست و گفت: مي‌بايست قبل از سفر توبه واقعي داشته باشيم و همانطور كه لباس پاك به تن مي‌كنيم، دل خود را نيز از هر كينه و گناهي پاك كنيم.
به گفته وي، بهترين و پاك‌ترين پول مي‌بايست صرف هزينه حج شود و خمس و سهم امام را برگردن نداشته باشيم و تمام قرض‌ها و ديوني كه بر گردنمان هست را بايد ادا كنيم، زيرا اداي قرض و بدهي از شهادت در راه خدا نيز برتر است.
اين كارشناس نماينده بعثه مقام معظم رهبري، از زوار خواست تا سوغاتي‌هاي مورد نياز خود را پيش از سفر در شهر خود خريداري كنند تا در آنجا بجاي عبادت پروردگار و نيايش به دنبال امور دنيوي نباشند و وقت كوتاه سفر را به بطالت سپري نكنند.
۲ هزار و ۶۰۰ زائر مرحله اول عمره مفرده از ۲۱ آذرماه به ترتيب اولويت عازم سرزمين حج شدند و اين روند تا ۲۱ اسفندماه ادامه دارد.


| شناسه مطلب: 50967




آموزش حج كاشان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران