خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین

خطبه‌های نماز جمعه حرمین شریفین

خطیبان جمعه مسجدالحرام و حرم مطهر نبوی (ص) در خطبه‌های نماز جمعه از تصمیمات و فرمانهای اخیر شاه جدید عربستان تمجید کردند.


به گزارش خبرنگار گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از الوطن، اسامه بن عبدالله خياط خطيب جمعه مسجدالحرام در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مكه مكرمه گفت: عنايت و توجه به امنيت و وحدت نقشه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌كند. امنيت يكي از بزرگترين نعمتهايي است كه خداوند به بندگانش ارزاني داشته و بر آنها منت گذاشته است.
وي افزود: اگر امنيت اين جايگاه رفيع و بالايي را دارد، بايد از آن قدرداني كرد و به هر كس كه بخواهد به امنيت خدشه وارد كند، هشدار داد. زيرا اين حقي است كه خداوند بر بندگانش منت نهاده است.
خطيب مسجدالحرام اعلام كرد: دستگاههاي ذيربط نقش مستقيم و تاثيرگذاري در امنيت دارند و آن را با قاطعيت ايفا مي‌كنند.
وي با توصيه به اينكه مردم بايد به مسئوليت خود عمل كنند، درباره هرگونه تلاش براي خدشه وارد كردن به امنيت يا اخلال در آن هشدار داد.
خياط با تمجيد از سلمان بن عبدالعزيز شاه جديد عربستان براي وي آرزوي موفقيت كرد.
در مدينه منوره هم شيخ عبدالباري الثبيتي در خطبه‌هاي نماز جمعه از بيعت سعوديها با ملك سلمان تمجيد كرد و گفت: مرگ رهبران امت و رهبران ميهن يك حادثه بزرگي است كه تاثيراتي دارد، اما اين مصائب عزم مردان را از بين نمي‌برد و سبب توقف چرخ زندگي نمي‌شود.
وي مدعي شد اسلامي بدون جماعت و جماعتي بدون امارت و امارتي بدون اطاعت وجود ندارد و بيعت (با شاه سعودي)، كشور را از شرور نگه داشه و باثبات كرده است.
تمجيد نماينده مرجعيت از تصويب بودجه عراق
نماينده حضرت آيت‌الله سيستاني در خطبه‌هاي نماز جمه كربلاي معلي از تصويب بودجه در پارلمان تمجيد و آن را گامي درست توصيف كرد.
احمد الصافي از پارلمان خواست تلاشهاي خود را با تصويب قوانين جديد افزايش دهد.
وي تاكيد كرد: دولت عراق بايد در خصوص ادعاهاي مربوط به حمله به غير نظاميان در مناطق عملياتي تحقيق كند و مسامحه و سهل انگاري در اين زمينه جايز نيست. تلاشهاي نيروهاي مسلح و نيروهاي مردمي در جنگ با تروريسم و مقابله با آن تاثير مستقيم در دفع خطر از كشور داشته است و به همين سبب دولت بايد توجه ويژه اي به اين نيروها داشته باشد.
نماينده حضرت آيت‌الله سيستاني در كربلاي معلي همچنين گفت: زمان حاضر زمان مناسبي براي پاكسازي نهادهاي دولتي از آفت سرطاني فساد است. آگاهي از خطرات اين آفت مي‌تواند همه را متحد كند تا همه نجات يابند و همه بايد براي مقابله با چالشهاي امنيتي و اقتصادي كه كشور با آن روبروست، متحد شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران