خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است

خانه کعبه محل امنی برای آمرزش گناهان است

خداوند مهربان کعبه را خلق نمود تا انسان بتوانند در کنار آن استغفار نموده و از خداوند آمرزش گناهانش را بخواهد زیرا انسان برای تکامل و رسیدن به سعادت ابدی آفریده شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، خانه كعبه نخستين و برترين خانه در روى زمين است. اين خانه در جايگاهى بسيار مقدس واقع شده است و مورد احترام خاص پروردگار مى‌باشد. خانه كعبه در نزد ائمه اطهار نيز از از قداست ويژه اي برخوردار است و رسول خدا (ص) در اين باره مي‌فرمايد: خداوند از هر چيزى، يكى را به عنوان بهترين برمى‌گزيند، از زمين، مكه را و از مكه، مسجد را و از مسجد، محل كعبه را برگزيده است.
اين خانه اگرچه در ظاهر و باطن مانند ساير خانه‌ها مي‌باشد اما اسراري در دل آن نهفته است كه بيان آنها مي‌تواند جالب توجه باشد كه در ادامه به برخي از آنها اشاره مي‌شود.
خداوند مهربان كعبه را خلق نمود تا انسان بتوانند در كنار آن استغفار نموده و از خداوند آمرزش گناهانش را بخواهد زيرا انسان براي تكامل و رسيدن به سعادت ابدي آفريده شده است و در اين راه شيطان همواره سد راه اوست.
بنابراين خداوند اين خانه را محل امني براي آمرزش گناهان انسان قرار داده است تا مردم با قرارگيري در كنار اين خانه از گناهان گذشته خود استغفار كرده و آينده خود را بر مبناي دوري از گناه و بدي‌ها پايه ريزي نمايند بدين سبب است كه خانه كعبه، از احترام ويژه‌اى برخوردار است و هتك حرمت آن جايز نيست و لذا خداوند بيرون نمودن كسى را كه به آنجا پناه برده، حرام كرده است.
يكى ديگر از اسرار وجود خانه خدا اين است كه اين خانه پيام‌آور توحيد محض است. خداوند در آيه ۲۶ سوره حج در قرآن كريم مى فرمايد: و چون براي ابراهيم جاي خانه را معين كرديم [بدو گفتيم] چيزي را با من شريك مگردان و خانه ام را براي طواف كنندگان و قيام كنندگان و ركوع گنندگان و سجده كنندگان پاكيزه دار.
بايد گفت كعبه نمادي از خدا در عالم ملك و شهادت است و انسان به هنگام طواف متذكر بيت معمور در آسمان هاست و با بدنش بايد تا آسمان‌ها مانند فرشتگان بالا برود. امام صادق (ع) نيز در حديثي به اين نكته اشاره دارند و مي‌فرمايند.
همانگونه كه همراه مسلمانان بر گِرد كعبه طواف مي‌كني، با قلبت همراه فرشتگان بر گِرد عرش طواف كن»
فلسفه مهم طواف و ساير مناسك حج تقويت روحيه بندگي و جمع شدن مسلمانان گرد يكديگر و اقرار به وحدانيت خداي يگانه است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران