هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج

هشدار؛کلاهبرداری از دارندگان فیش‌های حج

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: اعضای اصلی یک باند که از دارندگان فیش حج تمتع و عمره مفرده، کلاهبرداری کرده اند، موفق شدند از این استان بگریزند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، فرامرز بابايي افزود: با اقدام به موقع و تشديد اقدامات نظارتي، زمينه فعاليت اين باند كلاهبرداري در زنجان مسدود شد و تمام دفاتر راه اندازي شده از سوي آنها در اين استان جمع آوري شد.
وي يادآور شد: در آخرين اقدام نظارتي و كنترلي انجام شده توسط تمام دستگاه‌هاي انتظامي، قضايي و حج و زيارت علاوه بر جمع آوري دفاتر خريد و فروش فيش حج اين باند، تمام افرادي كه در اين دفاتر فعاليت مي‌كردند، دستگير شدند.
بابايي اظهار كرد: افرادي كه دردفاتر اين باند مشغول فعاليت بودند به علت دستمزد خوبي كه رييس باند وعده آن را داده بود، فريب خورده و همكاري مي‌كردند.
مدير حج و زيارت استان زنجان محل آخرين دفتر خريد و فروش فيش حج اين كلاهبرداران را در جنب امامزاده سيد ابراهيم (ع) اعلام كرد و از تعطيلي و جمع آوري كردن اين دفتر هم خبر داد.
وي خاطر نشان كرد: گردانندگان اصلي اين باند تاكنون چندين بار دستگير شده اند، اما پس از هر بار آزادي به فعاليت غير قانوني خود ادامه داده اند.
مدير حج و زيارت استان زنجان تاكيد كرد: در صورتي كه هر مسؤولي در محدوده قانوني خود، به درستي فعاليت‌ها را مديريت كند، مي‌توان از وقوع چنين تخلفاتي جلوگيري كرد.
وي اضافه كرد: اكنون هر شخصي كه ادعاي داشتن وكالت نامه يا صلح نامه را داشته باشد و يا اسناد حجي كه روال غير قانوني معاوضه يا خريد و فروش را طي كرده باشند، در اين سازمان ارزش قانوني ندارد.
بابايي يادآور شد: مردم مي‌توانند تمام فعاليت‌هاي خود در اين زمينه را از طريق دفاتر حج و زيارت به صورت قانوني پيگيري كنند.
طي يك ماه گذشته اداره كل حج و زيارت استان زنجان خبر فعاليت يك باند كلاهبرداري را جهت هوشياري مردم منتشر كرده بود.
اين باند كلاهبرداري كه آژانس‌هاي خريد و فروش فيش حج راه اندازي و در زمينه نقل و انتقالات فيش عمره مفرده و حج تمتع، فرصت سودجويي از فروشندگان و خريداران اين فيش‌ها را كسب كرده بود.
اعضاي اين باند با خريد فيش‌هاي عمره مفرده و حج تمتع به كمترين قيمت ممكن و فروش آن به بالاترين نرخ بساط سودجويي از زنجاني‌ها را گسترده بودند.
اين باند كلاهبرداري در زمان خريد فيش‌ها در ابتدا مبلغ اندكي را همچون بيعانه به فروشنده پرداخت كرده و در مقابل فرد را وادار به امضاي قرارداد يا صلح نامه مي‌كرد و پس از آن مابقي پول را به وي نمي‌داد.
اين در حالي بود كه همان فيش را بدون حضور فروشنده به يك يا چندين نفر ديگر به بالاترين نرخ ممكن واگذار مي‌كرد.
اعضاي اين باند براي بستن هر نوع راه مقابله قانوني فرد فروشنده يا خريدار را وادار به امضاي قراردادي مي‌كرد كه يكي از مفاد آن عدم معامله يا همكاري با وي بود.


| شناسه مطلب: 50984




حج تمتع فيش حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران