بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج

بزرگداشت بانی اعزام اولین کاروان قرآنی به حج

تعدادی از اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن در بزرگداشت مرحوم اصل محمدی به بیان خصوصیات اخلاقی و فعالیت‌های آن مرحوم از جمله اعزام اولین کاروان قرآنی جمهوری اسلامی به حج پرداختند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، نشست بزرگداشت مرحوم «بيوك اصل محمدي» استاد قرآن كريم بعد از ظهر شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ با حضور «سيد‌محسن موسوي بلده»، «محمد خواجوي»، «هادي فروزان»، «حبيب مهكام»، «محمد‌حسين سعيديان»، «جهانبخش فرجي»، «محمد‌حسين سبز‌علي» و «احد اصل محمدي» فرزند استاد در خبرگزاري ايكنا برگزار شد.
«محمد‌حسين سبز‌علي» درباره استاد اصل محمدي گفت: اين استاد عزيز همه وقت و زمانش را در جلسه، مسجد و آموزش در مقاطع مختلف گذاشته بود و نگاهي به دنيا نداشت.
«سيد‌محسن موسوي بلده» به حضور استاد محمدي اصل در نخستين كاروان اعزامي كشور به حج اشاره كرد و گفت: اين استاد عزيز سال ۵۶ به همراه برخي اساتيد ديگر براي اعزام گروهي از قاريان به حج مسابقه‌اي برگزار كرد و به همراه آيت‌الله سبحاني اين گروه را كه اولين گروه قاريان شيعه در حج بودند را مديريت كرد.
«محمد خواجوي» به بيان خصوصيات اخلاقي استاد اصل محمدي پرداخت و گفت: اين استاد عزيز انسان سنگين، متين و بسيار دقيقي بود اما در عين حال بسيار خوش‌مشرب و شوخ بود و انسان خشكي نبود.
«جهانبخش فرجي» با بيان خاطره‌اي از استاد اصل محمدي گفت: در دوران نوجواني در مسابقه‌اي كه در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار مي‌شد شركت كردم و هنگام خواندن از شدت استرس يك خط را جا انداختم. بعد از مسابقه بسيار ناراحت در گوشه‌اي نشسته بودم كه استاد اصل محمدي به كنارم آمد و گفت: نگران نباش من به تو قول مي‌دهم اين آيه‌اي را كه جا‌انداختي در قيامت برايت حساب مي‌شود.
«محمد‌حسين سعيديان» به تواضع و ادب اين استاد عزيز در برابر قرآن اشاره كرد و گفت: استاد اصل محمدي با وجود سن بالا با احترام بسيار زياد در جلسات مقابل قرآن مي‌نشست و برخي اوقات ۴ ساعت دوزانو مي‌نشست و به بچه‌ها آموزش مي‌داد.
«هادي فروزان» به خاطره‌اي از مرحوم اصل محمدي اشاره كرد و گفت: در پايان يكي از جلسات كه در مسجد «المصطفي» برگزار مي‌شد استاد اصل محمدي دستش را روي شانه من گذاشت و گفت: من لذت مي‌برم وقتي مي‌بينم يك جوان در قرائت قرآن تا اين سطح بالا رفته است.
«احد اصل محمدي» فرزند مرحوم اصل محمدي با اشاره به نگاه علمي پدرش به تلاوت قرآن گفت: مرحوم پدر در دوران جواني با حضور در مدرسه آقاي مجتهدي علم صرف و نحو را فرا گرفت و در جلساتش يك ساعت اول اين علم را تدريس مي‌كرد. وي همچنين براي اولين بار كاروان اهالي قرآن را راهي سفر حج كرد.


| شناسه مطلب: 50987




حج تمتع قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران