معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است
معاون رییس جمهور:

حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌ای برای عبور از حوادث ناگوار است

دکتر اسحاق جهانگیری در جریان سفر به عراق در جمع اعضای «هم‌پیمانی ملی» عراق حضور یافت و اظهار داشت: از اینکه در جمع صمیمانه برادران و خواهران خودم و شخصیت‌های فرهیخته از هم‌پیمانی ملی عراق هستم خوشحالم و خدا را سپاسگزارم که توفیق دیدار از سرزمین عراق و دیدار با شما را عطا فرمود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران به منظور ديدار با مقامات بلند‌پايه عراق و تعميق و گسترش مناسبات دو كشور، به مدت سه روز به عراق سفر كرد و افزون بر ديدارهاي سياسي به زيارت حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (عليه‌السلام)، حضرت عباس (عليه‌السلام) و امام علي (عليه‌السلام) رفت و شبه گذشته به ميهن اسلامي بازگشت.
اسحاق جهانگيري صبح دوشنبه پس از گفتگويي كوتاه با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد و تشريح اهداف سفر سه روزه خود به عراق، در صدر يك هيات عالي رتبه سياسي-اقتصادي تهران را به مقصد بغداد ترك كرد.
وزراي امور صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادي و دارايي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون رييس جمهور در امور مجلس، رييس سازمان حج و زيارت، رييس سازمان ملي استاندارد، دبير هيات دولت، يحيي آل اسحاق رئيس اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق و امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه در اين سفر دكتر جهانگيري را همراهي كردند.
سفر دكتر جهانگيري به عراق به دعوت رسمي حيدر العبادي نخست وزير اين كشور و در پاسخ به سفر وي در مهر ماه سال جاري به تهران صورت گرفت.
معاون اول رييس جمهور در اين سفر با رييس جمهور، نخست وزير، رييس مجلس و رييس مجلس اعلاي قرار ديدار و گفت‌وگو كرد.
شركت در كميسيون عالي مشترك ايران و عراق، بحث و تبادل نظر با مقامات عراقي درباره لزوم مشاركت و همكاري دو كشور براي حل پديده ريزگردها و جلوگيري از پيامدها و خسارات زيانبار زيست محيطي ناشي از آن، مراسم امضاي چندتوافقنامه و يادداشت تفاهم همكاري و انجام مصاحبه مطبوعاتي مشترك با نخست وزير عراق از جمله برنامه‌هاي معاون اول رييس جمهور در اين سفر سه روزه بود.
مجلس اعلا مي‌تواند نقشي سازنده و اثرگذار در روند تحولات عراق داشته باشد اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه‌هاي خود در سفر به كشور عراق، (سه‌شنبه) در ديدار سيدعمار حكيم، رييس مجلس اعلاي عراق با اشاره به نقش پراهميت مرجعيت شيعه در ناكام گذاشتن داعش تصريح كرد: يكبار ديگر نقش مرجعيت شيعه در تاريخ بر همگان مشخص شد و بر همگان آشكار گرديد كه فتواي مرجعيت شيعه چگونه مي‌تواند در بزنگاه‌ها موثر باشد و همه بخوبي ديدند كه اين فتاوا چگونه توانست مردم را به صحنه آورد تا توطئه داعش را خنثي كند.
معاون اول رييس جمهور از پديده داعش به عنوان جرياني خطرناك ياد كرد و گفت: داعش امروز بدنبال لطمه زدن به اعتبار اسلام است و در تمام دنيا چهره اسلام را چهره‌اي خشن جلوه مي‌دهد.
وي با بيان اينكه مردم عراق در حقيقت به نيابت از همه مردم دنيا در حال مبارزه با داعش هستند، گفت: همه كشورها بايد از مردم عراق در اين زمينه حمايت كنند.
دكتر جهانگيري در ادامه با تاكيد بر اهميت گسترش روابط اقتصادي ميان ايران و عراق اظهار داشت: ايران و عراق فرصت‌هاي فراواني براي كارهاي جدي و گسترش همكاري‌ها دارند و مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت، برق و راه با يكديگر همكاري كنند.
رييس مجلس اعلاي عراق نيز در اين ملاقات نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در حمايت از عراق را نقشي ويژه و پراهميت خواند و بر لزوم گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور تاكيد كرد.
عمار حكيم با بيان اينكه روابط تهران بغداد داراي ابعاد استراتژيك است، گفت: رابطه ميان دو كشور رابطه‌اي مستحكم و ناگسستني است.
وي وجود عتبات مقدسه در اين كشور و نيز تعلق خاطر دو ملت به اهل بيت را فرصت و زمينه‌اي براي تعميق روابط دو كشور برشمرد و گفت: ايران و عراق از فرصتي طلايي در مقطع فعلي براي تعميق روابط برخوردار هستند.
رييس مجلس اعلاي عراق با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان عراق براي توسعه و گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران، خاطرنشان كرد: امروز انگيزه خوبي در ميان مسئولين دو كشور براي گسترش مناسبات وجود دارد و ما بايد از اين فرصت‌ها حداكثر استفاده را ببريم.
حضور مراجع در عراق، پشتوانه‌اي براي عبور از حوادث ناگوار است معاون اول رييس جمهور گفت: حضور مراجع عظام در عراق، پشتوانه اي معنوي و ستوني محكم و قابل اتكا در مسير عبور از طوفان‌ها و حوادث ناگوار است.
دكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (سه‌شنبه) در جريان سفر به عراق در جمع اعضاي «هم‌پيماني ملي» عراق حضور يافت و اظهار داشت: از اينكه در جمع صميمانه برادران و خواهران خودم و شخصيت‌هاي فرهيخته از هم‌پيماني ملي عراق هستم خوشحالم و خدا را سپاسگزارم كه توفيق ديدار از سرزمين عراق و ديدار با شما را عطا فرمود.
معاون اول رييس جمهور افزود: در ابتدا لازم است سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامي و رياست محترم جمهوري اسلامي ايران را به شما ابلاغ نمايم و همچنين لازم مي‌دانم بار ديگر موفقيت‌هاي دولت و ملت عراق در تحكيم روند دموكراتيك، تقويت وفاق سياسي و نيز تشكيل دولتي جديد بر مبناي اصل مشاركت ملي را تبريك بگويم.
وي با بيان اينكه عراق سرزميني غني و برخوردار از ثروت‌هاي عظيم معنوي و مادي است، تصريح كرد: ملت بزرگ عراق شايستگي آن را دارد كه علاوه بر برخورداري از رفاه اقتصادي و امنيت و آرامش، نقش موثر خود را از طريق دولت و نخبگان خود در نظام منطقه‌اي و بين‌المللي ايفا نمايد.
دكتر جهانگيري افزود: درايت رهبران جريان‌هاي سياسي عراق نقش موثري در تحكيم دولت داشته و زمينه گام برداشتن در راه پيشرفت را فراهم مي‌كند.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به پيروزي‌هاي ارتش، دولت و ملت عراق در مقابل داعش خاطرنشان كرد: عراق به نيابت از همه دنيا با گروه تروريستي داعش مبارزه مي‌كند و اميدوارم اين سرزمين از وجود گروه‌هاي تروريستي پاكسازي شود.
دكتر جهانگيري ادامه داد: دولت جمهوري اسلامي ايران همواره خود را در كنار دولت و ملت عراق مي‌داند و آماده است تجربيات خود را در زمينه‌هاي مختلف در اختيار خواهران و برادران عراقي قرار دهد.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه ايران وعراق در همه زمينه‌ها از امكان توسعه روابط برخوردار هستند افزود: با اراده‌اي كه در مسئولين دو كشور وجود دارد اميدوارم روابط روز به روز گسترده‌تر و زمينه سعادت و پيشرفت دو ملت فراهم شود.
ابراهيم جعفري وزير امور خارجه عراق و رييس اعضاي هم‌پيماني ملي اين كشور در اين ديدار با قدرداني از حضور هيئت ايراني در جمع اين ائتلاف، روابط دو كشور را عميق و ريشه‌دار خواند و بر لزوم گسترش همه جانبه آن تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران الگوي مناسبي از زندگي مسالمت آميز اقوام و گروه‌هاي مختلف است و ملت عراق نيز بايد در اين زمينه همانند ايران، متحد و يكپارچه در برابر دشمنان باشند.
ابراهيم جعفري با تاكيد براينكه براي مقابله با داعش و تروريست همه كشورها بايد همكاري كنند خاطرنشان كرد: داعش تنها يك تهديد براي عراق نيست بلكه براي كل منطقه و جهان خطر محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به كاهش بهاي نفت افزود: ما در عراق با كمك همه گروه‌هاي ديني و سياسي تلاش مي‌كنيم كه اقتصاد عراق را تقويت كرده و آن را در مقابل كاهش قيمت نفت مقاوم سازيم.
رييس اعضاي هم‌پيماني ملي عراق از جمهوري اسلامي ايران به خاطر اتخاذ مواضع خوب در حمايت از عراق قدرداني و اظهار اميدواري كرد حمايت‌هاي ايران از عراق تداوم داشته باشد.
ديدار نوري مالكي با معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران نوري المالكي معاون رييس جمهور عراق با حضور در محل اقامت دكتر جهانگيري در بغداد با يكديگر در خصوص مهمترين تحولات منطقه و آخرين وضعيت عراق گفتگو و رايزني كردند.
دكتر اسحاق جهانگيري در اين ديدار با قدرداني از نوري مالكي بخاطر تلاش در دوران نخست وزيري در جهت توسعه روابط گفت: همه مسئولين ايران نسبت به شما نگاه مثبتي دارند و بر نقش شما در گسترش مناسبات واقف هستند.
معاون اول رييس جمهور بر لزوم توسعه مناسبات و ارتقاء سطح روابط فيمابين تاكيد و اظهار اميدواري كرد عراق بتواند دوران سخت را پشت سر گذاشته و از مشكلات عبور كند.
نوري المالكي معاون رييس جمهور عراق نيز در اين ملاقات بر نقش جمهوري اسلامي ايران در حمايت از عراق و انتقال تجربيات در مبارزه با داعش قدرداني كرد و گفت: مشاوره و تجربيات ايران باعث شد عراق از محاصره سخت رها شود.
وي بر اهميت همكاري كشورهاي منطقه تاكيد كرد و خواستار گسترش روابط و همكاريهاي تهران - بغداد در جهت برقراري هرچه بيشتر ثبات و امنيت در منطقه شد.
جهانگيري حرمين شريفين كاظمين را زيارت كرد اسحاق جهانگيري در جريان سفر به عراق، شامگاه (دوشنبه) در آخرين بخش از برنامه‌هاي روز نخست سفر به عراق، با حضور در كاظمين، حرمين شريفين امام موسى كاظم و امام محمّد تقى عليهما السّلام زيارت كرد و در اين مكان مقدس و نوراني به راز و نياز پرداخت.
جهانگيري حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) را زيارت كرد اسحاق جهانگيري شامگاه (سه شنبه) در پايان دومين روز از سفر به كشور عراق، با حضور در كربلاي معلي، حرم مقدس و بارگاه نوراني سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) را زيارت كرد و در اين اماكن متبركه به اقامه نماز پرداخت و با پروردگار خويش راز و نياز كرد.
معاون اول رييس جمهور كشورمان همچنين صبح چهارشنبه مجدداً به زيارت حرم امام حسين (ع) و ابالفضل العباس (ع) مشرف شد و به غبار روبي ضريح سرور و سالار شهيدان پرداخت.
در مراسم غبارروبي از ضريح امام حسين (ع) مداحان اهل بيت (ع) به مديحه سرايي و قرائت زيارت عاشورا پرداختند.
ديدار معاون اول رئيس جمهوري با آيت الله حكيم اسحاق جهانگيري در اين ديدار با ابلاغ سلام‌هاي گرم مقام معظم رهبري و دكتر روحاني به آيت الله سيد سعيد حكيم تصريح كرد: همواره نيازمند نظرات سازنده و راهگشاي حضرت عالي هستيم و خوشحال مي‌شويم از مشاوره‌هاي مرجعيت استفاده كنيم.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به توطئه‌ها و ستم‌هاي فراوان بر مسلمانان و بخصوص شيعيان جهان گفت: اميدوارم همه بتوانيم مسئوليت تاريخي خود را ايفا كرده و از حقوق مسلمانان و به ويژه شيعيان جهان دفاع كنيم.
وي اظهار اميدواري كرد شرايط و تحولات جهان به گونه اي باشد تا حقوق مسلمانان و شيعيان در سراسر جهان محقق گردد.
معاون اول رييس جمهور همچنين هدف از سفر خود به عراق را پاسخ به دعوت رسمي نخست وزير اين كشور و پيگيري مسائل في مابين تهران - بغداد عنوان كرد و گفت: اميدوارم روابط خوب اقتصادي ميان دو كشور روز به روز توسعه پيدا كرده و بتوانيم گامي در جهت رفاه مردم مسلمان دو كشور برداريم.
آيت الله سيد سعيد حكيم، مرجع شيعيان در عراق نيز در اين ديدار با تاكيد براينكه مشكل اصلي مردم عراق مشكل اقتصاد و جمعيت نيست، گفت: مسائل اصلي ناشي از پايداري مردم اين كشور براي حفظ هويت خود از طريق شركت در انتخابات است.
وي با تاكيد بر لزوم اتحاد، انسجام و همبستگي ميان شيعيان جهان خاطرنشان كرد: آنچه در جهان امروز اتفاق مي‌افتد تندروي‌هاي مذهبي است كه نماينده آن داعش است و هدف اصلي اين تندروي‌ها شيعيان هستند.
آيت الله حكيم با بيان اينكه بيشتر قربانيان در مقايسه با ساير گروه‌ها شيعيان هستند اظهار داشت: متاسفانه هنوز جهان حاضر نيست بپذيرد كه شيعيان مورد حمله و كشتار جمعي واقع شده‌اند و سازمان ملل و شوراي امنيت هم حاضر نيستند اعلام كنند كه شيعيان هدف تروريست‌ها هستند.
وي با طرح اين پرسش كه اگر جهان به دنبال اين است كه از دشمنان شيعه حمايت كند پس چرا شيعيان متحد نمي‌شوند، تصريح كرد: ايران وعراق دو پايگاه اصلي شيعيان هستند و لازم است ظلم بر شيعيان را از طريق سازمانهاي بين المللي پيگيري كنند.
وي تصريح كرد: سياستمداران شيعه مسئوليت تاريخي در اين زمينه دارند و بايد نسبت به احقاق حقوق شيعيان همه تلاش خود را بنمايند.
جهانگيري با حضرت آيت الله العظمي سيستاني ديدار كرد اسحاق جهانگيري (چهارشنبه) پس از حضور در نجف اشرف، با حضرت آيت الله العظمي سيستاني ديدار و سپس در جمع خبرنگاران به تشريح جزئيات اين ديدار پرداخت.
معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: در اين ديدار مراتب تقدير خود را از فتواي تاريخ ساز ايشان كه در مقطعي بسيار مهم و سرنوشت ساز صادر شد اعلام كردم.
وي افزود: با فتواي مهم ايشان جهان اسلام و عراق كه در معرض تروريست و افراطي گري قرار گرفته بود نجات پيدا كرد و جلوي روند آسيب به عراق گرفته شد.
دكتر جهانگيري خاطرنشان كرد: در ديدار با حضرت آيت الله العظمي سيستاني گزارشي از روابط ايران وعراق و مسائل في مابين در همكاريهاي مشترك ارائه شد و بر اهميت توسعه روابط دو ملت و بهبود اقتصاد دو كشور تاكيد گرديد.
معاون اول رييس جمهور همچنين هدف از سفرخود به عراق را پاسخ به دعوت رسمي نخست وزير اين كشور و بررسي مسائل دو جانبه، منطقه‌اي و بين المللي برشمرد و گفت: در اين سفر با مقامات عراق در خصوص مسائل مختلف رايزني و تبادل نظر شد.
وي در پايان تصريح كرد: حضرت آيت الله العظمي سيستاني نيز در اين ديدار سلام‌هاي خود را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ كردند و بر ضرورت توسعه روابط اقتصادي و همه جانبه دو كشور تاكيد نمودند.
گفتني است معاون اول رييس جمهور پس از ديدار با حضرت آيت الله العظمي سيستاني، در منزل امام خميني (ره) در شهر نجف حضور يافت و آن را مورد بازديد قرار داد.
علما و مرجعيت نقش مهمي در مبارزه با داعش دارند اسحاق جهانگيري در اين ديدار كه بعداز ظهر (چهارشنبه) انجام شد، اظهار داشت: عراق با يك توطئه بزرگ كه مي‌توانست به كل اين كشور و شيعيان آسيب برساند مواجه شد اما با تدبير و فتواي مرجعيت، مردم به صحنه آمدند و خطرها تا حد زيادي رفع گرديد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، معاون اول رييس جمهور داعش را گروهي خطرناك توصيف كرد و افزود: اين گروه تروريستي فقط به عراق اكتفا نكرده بلكه به دنبال گسترش درگيري‌ها به ساير كشورها و آسيب رساندن به چهره اسلام در دنيا مي‌باشد.
وي ادامه داد: عراق در حقيقت به نيابت از جهان اسلام و حتي دنيا با تروريست‌ها مبارزه مي‌كند و اميدواريم مردم عراق و سوريه بتوانند از شر اين تروريست‌ها نجات پيدا كنند.
دكتر جهانگيري بر نقش مرجعيت و علماي شيعه براي مبارزه با داعش از طريق ايدئولوژي تاكيد و از پيروزيهاي دولت، ملت و ارتش عراق ابراز خرسندي كرد.
حضرت آيت الله اسحاق فياض هم در اين ديدار از جمهوري اسلامي ايران به عنوان تنها دولت رسمي شيعه در دنيا ياد كرد و گفت: به همين دليل ايران دشمنان زيادي دارد و اين ايجاب مي‌كند كه دولت ايران روز به روز قوي‌تر شود.
وي با بيان اينكه ايران كشوري قدرتمند و امن است، خاطرنشان كرد: امروز ايران از جايگاه بالايي در دنيا برخوردار است و اين باعث افتخار شيعيان جهان مي‌باشد.
حضرت آيت الله اسحاق فياض تصريح كرد: نام امام اول شيعيان حضرت علي (ع) تنها از تلويزيون و راديوي ايران به گوش مي‌رسد و اين موضوع از اهميت فراواني برخوردار است.
اقامه نماز ظهر جهانگيري در منزل حضرت آيت الله بشير نجفي اسحاق جهانگيري با تاكيد بر اهتمام جمهوري اسلامي ايران براي كمك به عراق در زمينه‌هاي مختلف، از آمادگي كشورمان براي انتقال تجربيات و توانمندي‌ها به عراق خبر داد.
معاون اول رييس جمهور با ابلاغ سلام‌هاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري ايران به حضرت آيت الله بشير نجفي، گزارشي از برنامه‌هاي سفر خود به عراق ارائه كرد.
وي همچنين به گروه تروريستي داعش نيز اشاره و خاطرنشان كرد: خوشبختانه و به لطف خدا خطر داعش با فتواي مرجعيت تا حد زيادي رفع شد و با به صحنه آمدن مردم، اين توطئه كه نه تنها براي عراق بلكه براي جهان اسلام بود، خنثي گرديد.
جهانگيري تصريح كرد: ما همواره به راهنمايي مراجع نجف و قم و ارشادات آنها دلگرم هستيم و هر زمان كه مشكلي بوجود آيد از راهنمايي ايشان استفاده مي‌كنيم. حضرت آيت الله بشير نجفي نيز در اين ديدار از معاون اول رييس جمهور كشورمان خواست كه سلام‌هاي ايشان را به رهبر معظم انقلاب و دكتر روحاني ابلاغ كند.
وي همچنين بر لزوم همكاري كشورهاي منطقه و بخصوص ايران براي پايان دادن به درگيري‌هاي عراق تاكيد كرد و گفت: هر مقدار كه اين درگيري‌ها در عراق به طول بيانجامد، مشكلات ناشي از آن دامن‌گير ساير كشورهاي منطقه نيز خواهد شد.
بازديد معاون اول رييس جمهور از مساجد مقدس كوفه و سهله معاون اول رييس جمهور در جريان سفر به عراق، در بخش پاياني اين سفر، در شهر كوفه حضور يافت و از مساجد مقدس كوفه و سهله بازديد كرد
در پايان سفر سه روزه معاون اول رييس جمهور به عراق صورت گرفت: صدور بيانيه مشترك جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق در جريان سفر سه روزه معاون اول رييس جمهور كشورمان به عراق، به منظور تعميق روابط ميان دو كشور يك بيانيه مشترك در پايان اين سفر از سوي دو كشور منتشر شد كه متن كامل آن بدين شرح است:
در راستاي تعميق، تحكيم و توسعه مناسبات مودت آميز دو كشور دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق جناب آقاي اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران در صدر هياتي عالي رتبه به دعوت رسمي جناب آقاي حيدر العبادي، نخست وزير جمهوري عراق به منظور برگزاري سومين اجلاس كميسيون عالي مشترك دو كشور از تاريخ 27 لغايت 29 بهمن ماه 1393 از كشور عراق ديدار نمودند.
جناب آقاي دكتر جهانگيري در اين سفر با رييس جمهور، نخست وزير ، رييس مجلس، وزير خارجه و مقام‌هاي عالي‌رتبه جمهوري عراق در فضائي گرم ديدار و گفتگو نموده و به زيارت عتبات مقدسه و ملاقات با مراجع عظام نائل گرديد. در اين ديدارها ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي مورد تبادل نظر قرار گرفت.
طرفين با نگاه مشترك به تحولات سياسي و امنيتي جاري در منطقه، ضرورت استمرار رايزني‌هاي دو جانبه و چند جانبه براي عبور از چالش‌هاي امنيتي ،‌تقويت مناسبات منطقه‌اي و نيز گسترش روابط و همكاري‌هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي و تجاري في‌مابين را مورد تاكيد قرار دادند و با توصيف خطر تروريسم‌ به عنوان مهمترين چالش پيش روي منطقه و جهان، تقبيح بكارگيري ابزاري تروريست‌ها به منظور دستيابي به اهداف سياسي و مخالفت با رويكردهاي دوگانه برخي طرف‌ها در خصوص پديده تروريسم بر ضرورت همكاري مسئولانه همه طرف‌هاي منطقه‌اي و بين المللي در مقابله با اين پديده شوم تاكيد كردند.
دو طرف همچنين بر لزوم تلاش مشترك و جلب مشاركت موثر و مثبت ساير كشورهاي منطقه به منظور يافتن راه حل‌هاي سياسي، مسالمت آميز و ملي براي بحران‌هاي منطقه‌اي به دور از مداخله در امور داخلي كشورها تاكيد نمودند.
جمهوري اسلامي ايران بار ديگر حمايت همه جانبه خود را از دولت و ملت عراق در مقابله با تروريسم مورد تاكيد قرار داد و طرف عراقي در اين رابطه از كمك‌هاي صادقانه و به موقع جمهوري اسلامي ايران به عراق در مقابله با تروريست‌ها تقدير و تشكر نمود.
دو طرف طي برگزاري سومين نشست كميسيون عالي مشترك دو كشور با بررسي ابعاد راهبردي مناسبات دو جانبه بر اراده جدي خويش مبني بر ارتقاء روابط في‌مابين بر اساس منافع مشترك تاكيد كرده و درهمين راستا اسنادي در زمينه هاي مختلف به امضاء طرفين رسيد.
در استمرار تلاش‌هاي مشترك به منظور ارتقاء بيش از پيش همكاريهاي في مابين، طرفين توافق نمودند چهارمين اجلاس كميسيون عالي مشترك دو كشور در تاريخ مناسب تعيين شده توسط مجاري ديپلماتيك در تهران برگزار گردد.


| شناسه مطلب: 51365




عراق دولت



نظرات کاربران