از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت
از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

کاهش جدی صدور روادید در کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد، تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴، پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی در محکومیت جنایت اخیر داعش، بیانیه مشترک ایران و عراق پس از سفر سه روزه اسحاق جهانگیری به عراق، و بازماندن ۱۸ زائر استان خراسان شمالی از عمره مفرده به دلیل حمل مواد مخدر، برخی از مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته گذشته است که در ادامه گزارش کاملی از آن خواهید خواند.

سعيد اوحدي‌‌ رييس سازمان حج و زيارت، از كاهش صدور رواديد عمره در روزهاي اخير خبر داد و گفت: متاسفانه در روزهاي اخير، شاهد كاهش جدي صدور رواديد از سوي كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد بوديم كه اين رقم در دو روز گذشته به كمتر از ۵۰ درصد رسيده است.
مهندس اوحدي همچنين از ‌تكميل‌ بيش از ۹۰ درصد كاروان‌هاي حج تمتع ۹۴ خبر داد و گفت: واجدين تشرف به حج سال ۹۴ علاوه بر امكان مراجعه حضوري به هر يك از كاروان‌ها، مي‌توانند با مراجعه به سامانه اينترنتي، كاروان موردنظر خود را انتخاب و مراحل بعدي ثبت‌نام را دنبال كنند.
آيت الله العظمي ‌مكارم شيرازي، با صدور پيامي ضمن محكوم كردن جنايت داعش در سربريدن جمعي از مسيحيان، تاكيد كرد: ما ضمن محكوم ساختن شديد اين عمل، به جهان غرب هشدار مي‌دهيم كه هر گونه كمك به اين گروه ستمكار و وحشي را قطع كنند كه عواقب سوء آن دامن همه را خواهد گرفت.

بيانيه مشترك ايران و عراق؛ پس از سفر سه روزه
در پايان سفر سه روزه ‌اسحاق جهانگيري‌ معاون اول رييس جمهور به عراق، بيانيه مشتركي به امضاي جهانگيري و حيدر العبادي نخست‌وزير عراق رسيد كه متن كامل آن را مي‌توانيد در خبر مطالعه كنيد.
اسحاق جهانگيري با حضور در نجف اشرف، با آيت الله العظمي ‌سيستاني‌ ديدار كرد و گزارشي از روابط ايران و عراق و همكاري مشترك ميان دو كشور ارائه نمود و بر اهميت توسعه روابط دو ملت و بهبود اقتصاد دو كشور تاكيد كرد.
مضجع شريف امام حسين عليه‌السلام، با حضور مقامات عاليرتبه ايراني و عراقي و همچنين نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ‌غبارروبي و عطرافشاني‌ شد. در اين آيين، معاون اول رييس جمهور و جمعي از وزراي دولت نيز حضور داشتند.

نام امام خميني بر خياباني در نجف اشرف
عبدالرحيم ساداتي‌فر‌ سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف، از تصويب نامگذاري يكي از خيابان‌هاي شهر نجف به نام امام خميني خبر داد و گفت: به زودي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي با عنوان امام خميني، در مكان تصويب شده نصب خواهد شد.
سيد ‌اميرمحسن ضيايي‌ رييس جمعيت هلال احمر، در حكمي سيد علي مرعشي را به عنوان نماينده تام‌الاختيار جمعيت هلال احمر در كشور عراق منصوب كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌شيخ عبدالمهدي كربلايي‌ توليت حرم حسيني، در ديدار با اسحاق جهانگيري و هيئت همراه، گفت: با توجه به اينكه شاهد نحولات منطقه‌اي هستيم، و هر دو كشور جايگاه مهمي دارند، هر چه روابط تقويت شود، به نفع ايران و عراق است.
مصطفي قاسمي‌ مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق، از آغاز پرواز زائران ايراني به بغداد خبر داد و گفت: مسئولان فرودگاه نجف اشرف، به علت عمليات ترميم باند و برخي تعميرات، از پذيرش هواپيماهاي غول‌پيكر خودداري مي‌كنند و به همين دليل بخشي از پروازها به فرودگاه بغداد منتقل شده است.
وي همچنين با بيان اينكه هم‌اكنون به طور ميانگين روزانه ۶۰ كاروان زيارتي از ايران وارد عراق مي‌شود، گفت: براي ‌ايام نوروز، برنامه‌ريزي شده تا حداقل ۱۰۰ كاروان در روز پذيرش داشته باشيم.
قرارداد ساخت‌ صحن مطهر حضرت زينب سلام‌الله‌عليها ميان شيخ مهدي كربلايي توليت حرم حسيني و حسن پلارك رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات، در حرم امام حسين و با حضور اسحاق جهانگيري به امضا رسيد.
محمد زارع‌ معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، از آغاز اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: يازدهمين دوره اعزام دانشجويان به عتبات عاليات، تا ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ادامه خواهد يافت.
نشست هم‌انديشي‌ و هماهنگي مسئولان بعثه مقام معظم رهبري در عراق با متوليان حرم امام حسين عليه‌السلام، براي برگزاري باشكوه مراسم تحويل سال جديد، با حضور حجت‌الاسلام نجفي روحاني و سيد افضل الشامي برگزار شد.

سلطان القرشي‌ مدير كل طرح‌هاي اداره كل امور مسجدالحرام و حرم مطهر نبوي، گفت: طرح توسعه صحن طواف، تا پيش از موسم حج آينده به اتمام مي‌رسد.
جواد شاد‌ مدير حج و زيارت استان خراسان شمالي گفت: در سال جاري، ۱۸ زائر از اين استان به دليل همراه داشتن مواد مخدر، از سفر به سرزمين وحي بازمانده‌اند.
شيخ عبدالعزيز آل الشيخ‌ رييس هيئت علماي ارشد عربستان، از مبلغان ديني عربستان سعودي خواست در مسائل سياسي دخالت نكنند.




نظرات کاربران