چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟ چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟

چگونه به آرامش در زندگی برسیم؟

سخنران مکه در جمع عمره گزاران ایرانی گفت: آرامش، گمشده بشر است؛ زندگی بدون آرامش، زندگی نیست بلکه مردگی است و تنها راه رسیدن به آرامش رفیق شدن با خداست.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، حجت الاسلام حسين زاده در جمع عمره گزاران ايراني در هتل دارهادي مكه با اشاره به حركت موجودات به سوي كمال گفت: كمال برخي موجودات تكويني است اما انسان با اراده و اختيار خودش راه كمال را انتخاب مي‌كند و ارزش انسان به اين است كه با اختيار خودش، اين مسير را مي‌پيمايد.
وي درك ارزشهاي اخلاقي و ضد ارزش را يك امر فطري و الهام الهي دانست و بيان داشت: در كنار اين مساله، قدرت انتخاب هم از جانب پروردگار براي انسان در نظر گرفته شده است تا به سوي قرب الهي حركت كند.
وي به خاطره اي از استاد شهيد مطهري اشاره كرد و گفت: طلبه جواني بودم از شهيد مطهري پرسيدم چكار كنيم اراده ما قوي شود. ايشان فرمود: تقويت اراده به تقويت تقواست. اگر تقواي مان بالا برود قدرت اراده مان هم بالا مي‌رود.
اين روحاني اعزامي بعثه مقام معظم رهبري با بيان اينكه بسياري از انحرافات ريشه در بي ارادگي و به تعبيري فقدان تقوا دارد گفت: غربي‌ها نيز در آثار خود از خويشتن داري به عنوان حل بسياري از مشكلات و معضلات سخن گفته اند كه ترجمان ديگري از تقواست.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به معرفت الهي و مقام بندگي برسيم گفت: فلسفه حج هم همين است. خدا نيازي به عبوديت ما ندارد اما ما براي رسيدن به «انسان شدن» نيازمند عبوديت هستيم و زمينه براي تقويت عبوديت در سرزمين وحي، فراهم است.
حجت الاسلام حسين زاده آرامش را گمشده بشر دانست و گفت: زندگي بدون آرامش، زندگي نيست بلكه مردگي است. با مطالعه و آگاهانه مي‌گويم كه تنها راه رسيدن به آرامش رفيق شدن با خداست. لذا همه شاهد بوديم كه امام خميني عليرغم بحران‌ها و تحولات گوناگون داخلي و بين المللي، تصريح كردند كه با دلي آرام و ضميري اميدوار مي‌روم. امام خميني شخصيتي بودند كه حتي در مسافرت و هواپيما هم نماز شب شان ترك نمي‌شد. رمز وجود آرامش در امام خميني، رابطه ايشان با خداست.
وي ادامه داد: مومن يعني كسي كه داراي امنيت و آرامش روحي است. عبادت و نماز و آشنا شدن با خدا ما را از انحرافات نجات مي‌دهد و يكي از نقش‌هاي بزرگش به ما پاكي و صفا در زندگي عنايت مي‌كند و به ما آرامش مي‌دهد.
وي بر ضرورت بهره مندي عمره گزاران ايراني از فرصت حضور در سرزمين وحي تاكيد كرد و بيان داشت: طبق روايات سفر حج باعث تسكين قلوب و آرامش دلهاست. حاجي و عمره گزار كه با معرفت، مناسك را به جا مي‌آورد به يك آرامش دروني دست پيدا مي‌كند كه هيچ روانشناسي نمي‌تواند آن را به مخاطبش ارايه دهد. تجربه و تحقيقات نيز به ما مي‌آموزد انسانهايي كه عبوديت و بندگي خدا را پذيرفته اند، دنياي زيباتري دارند و داراي نشاط و آرامش در زندگي اند.




نظرات کاربران