تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه

تصاویر جدید از طرح توسعه مسجدالحرام در مکه


با اجرای طرح توسعه مطاف در مسجد الحرام، ظرفیت طواف کنندگان کعبه معظمه از ۴۸ هزار نفر در ساعت به ۱۰۵ هزار نفر در ساعت افزایش خواهد یافت.طرح‌های توسعه مسجد الحرام از حدود دوسال قبل اغاز شده است و توسعه صحن مسجدالحرام مهمترین و بزرگترین طرح‌های توسعه در مکه مکرمه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، طرح‌هاي توسعه مسجد الحرام از حدود دوسال قبل اغاز شده است و توسعه صحن مسجدالحرام مهمترين و بزرگترين طرح‌هاي توسعه در مكه مكرمه به شمار مي‌رود.
در حال حاضر به دليل تخريب بخش هايي از محوطه اطراف مسجد الحرام؛ سازه فلزي دوطبقه اي براي رفاه حال زايران بويژه طواف كنندگان با ويلچر و افراد كهنسال ايجاد شده است كه همزمان طواف كنندگان در سه بخش محوطه اصلي مسجدالحرام و طبقات اول و دوم سازه فلزي مشغول طواف هستند.
مشاهدات عيني خبرنگار ما حاكيست؛ مهندسان و كارگران اين طرح به صورت شبانه روزي در سه شيفت كاري سرگرم اجراي عمليات توسعه مسجد الحرام هستند.
براساس برآوردهاي اوليه پيش بيني شده است اجراي اين طرح سه سال به طول انجامد اما به دليل حضور همزمان مردم و صدها هزار زاير از كشورها و مليت‌هاي مختلف، احتمال افزايش اين زمان وجود دارد.
مسوولان حرمين شريفين اعلام كردند: با اجراي طرح توسعه مطاف در مسجد الحرام، ظرفيت طواف كنندگان كعبه معظمه از ۴۸ هزار نفر در ساعت به ۱۰۵ هزار نفر در ساعت افزايش خواهد يافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران