اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام

اخبار کوتاه از جهان اسلام

شرکت کنندگان در این اقدام اعلام کردند که پیام آن‌ها بسیار ساده است و آن اینکه مسلمانان در محکوم کردن اقدامات افراطی در کنار یهودیان هستند.

حلقه صلح در نروژ به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج، بيش از يك هزار نفر از مسلمانان نروژ با تشكيل زنجيره انساني بر دور مهمترن كنيسه شهر اسلو اعتراض خود را به فعاليت‌هاي اسلام هراسي و يهودي ستيزي نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، شركت كنندگان در اين حلقه انساني كه اغلب از بانوان مسلمان بودند نام اين حركت را «حلقه صلح» ناميدند.
شركت كنندگان در اين اقدام اعلام كردند كه پيام آن‌ها بسيار ساده است و آن اينكه مسلمانان در محكوم كردن اقدامات افراطي در كنار يهوديان هستند.
پس از وقوع حوادث پاريس و تيراندازي هفته گذشته كپنهاگ، صهيونيست‌ها تلاش كردند تا به نوعي مدعي افزايش اقدامات يهودي ستيزي در اروپا شده و از اين راه استفاده‌هاي سياسي خاص خود را بكنند و در اين راه انگشت اتهام را نيز به سوي مسلمانان نشانه گرفتند.
گالري پويش(ص) محمدي در لندن گالري هنر اسلامي در شهر لندن با برگزاري پويش هنري «محمد (ص) كيست؟ به جمع‌آوري و نمايش آثار هنري الهام گرفته از پيامبر عشق و رحمت اقدام كرده است. گالري هنر اهلاً با برگزاري اين پويش قصد دارد، چگونگي تأثير شخصيت حضرت محمد (ص) بر آثار هنرمندان را به نمايش گذارد و با اهانت‌هايي كه به بهانه آزادي بيان صورت مي‌گيرد، مقابله كند.
پرطرفدار‌ترين اسامي در امارات عربي متحده اداره امور اسلامي و فعاليت‌هاي خيريه دبي، محمد و مريم را پرطرفدار‌ترين اسامي در ميان تازه‌مسلمانان اعلام كرد. هدي الكعبي، رئيس بخش تازه‌مسلمانان اداره امور اسلامي و فعاليت‌هاي خيريه دبي گفت: پس از محمد، عبدالله و عيسي بيشترين اسامي انتخاب‌شده از سوي مردان تازه‌مسلمان بودند و براي بانوان نيز به ترتيب مريم، عايشه و فاطمه بيشترين خواهان را داشته‌اند.
مخالفت قرقيزستان با ورود دانش‌آموزان محجبه رئيس‌جمهور اين كشور بار ديگر مخالفت خود را با ورود دانش‌آموزان محجبه به دبيرستان اعلام كرد. «الماس‌بيك آتامبايف» با اعلام طرفداري از پوشش به شيوه غربي و يا به اصطلاح مدرن، مخالفت خود را با پوشش اسلامي حجاب در مدارس اين كشور اعلام كرد. همايش دانشگاه‌هاي جهان اسلام در پاكستان سومين همايش رؤساي دانشگاه‌هاي جهان اسلام، با شعار «مواجهه با چالش‌هاي جهاني» در اسلام‌آباد، پايتخت طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه، ۴ و ۵ اسفندماه برگزار مي‌شود. در اين گردهمايي، ۳۰۰ نفر از رؤساي دانشگاه‌هاي جهان اسلام و مديران مؤسسات آموزش عالي كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي و كار‌شناسان آموزش‌عالي به تبادل تجربه براي تحكيم نقش اين دانشگاه‌ها در توسعه اقتصاد و اجتماعي در كشورهاي خود خواهند پرداخت.
همايش «اسلام و مبارزه با تروريسم» در عربستان همايش بين‌المللي «اسلام و مبارزه با تروريسم»، عصر امروز در مكه مكرمه آغاز ‌شد. «تروريسم از ديدگاه ديني»، «تعريف تروريسم از نگاه بين‌المللي»، «استفاده از دين براي سرپوش‌گذاشتن بر تروريسم»، «تفرقه‌افكني و فتنه‌انگيزي در مناطق مختلف جهان اسلام» و «بهره‌كشي از تروريسم براي مصالح منطقه‌اي، جهاني و داخلي» از محورهاي اين همايش است. مسلمانان هند حمله تروريستي عليه شيعيان پاكستان را محكوم كردند
صد‌ها نفر از شيعيان شهر لكنو در ايالت اوترپرادش هند با برگزاري تظاهرات در منطقه «حضرت گنج» اين شهر، كشتار شيعيان در پاكستان را محكوم كردند. تظاهر كنندگان درحاليكه پارچه نوشته‌هايي در محكوميت اين اقدام تروريستي در دست داشتند با سردادن شعارهايي خواستار محكوميت اين اقدام از سوي كشورهاي مختلف شدند. اين افراد همچنين از دولت پاكستان خواستند كه توجه بيشتري براي حفاظت از اماكن شيعيان و برخورد با تروريست‌ها دراين كشور انجام دهد. حدود ۱۰ نفر از تروريست‌ها با لباس پليس خود را وارد مسجد كرده‌اند و يكي از آن‌ها كه كمربند انفجاري همراه داشت، خود را در ميان نمازگزاران منفجر كرد. هنگام وقوع حمله تروريستي حدود ۸۰۰ نفر در مراسم نماز جمعه در مسجد و اطراف آن حضور داشتند.
سنت‌هاي ملي قزاق‌ها با دين اسلام درهم تنيده است «يرژان مايماراف» مفتي اعظم قزاقستان با شركت در يك ميزگرد تلويزيوني در شهر «آلماتي»، سنت‌هاي ملي اين كشور را درهم تنيده با دين اسلام دانست. وي با اشاره به نام‌گذاري سال گذشته در قزاقستان با عنوان سال «دين و سنت» افزود: سنت‌هاي قزاقستان با توجه به وجود علماي ديني و مبلغان مذهبي، داراي مشتركات انساني و عقلاني بسياري هستند. مقامات قزاقستان اعلام كردند: با بررسي اسناد موجود، مشخص شده در سال ۲۰۱۴ تعداد ۳۵۷ دانش‌آموز و دانشجو در استان «آكتائو» به جريانات افراطي پيوسته‌اند. «جنت ساموراتوف» رئيس منطقه‌اي وزارت آموزش و پرورش قزاقستان با اعلام اين مطلب افزود: اين اسناد نشان مي‌دهد كه اين كودكان بيشتر از مناطق «آكتائو»، «ماگالژار»، «تمير»، «هرم‌تائو» و «كابدين» هستند. يادآوري مي‌شود: در سال ۲۰۱۲ يك نوجوان ۱۷ ساله در منطقه آكتائو به خاطر قتل يك پليس و همچنين تبليغ اقدامات تروريستي به ۱۲ سال زندان محكوم شد.
مقاومت مردمي در برابر داعش به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، در اين درگيري‌ها، خسارتهاي زيادي به داعش وارد شد. علاوه بر اين ارتش عراق، بعد از پايان دادن به محاصره منطقه البغدادي، اين منطقه را به صورت كامل از تروريستهاي داعش پاكسازي كرد. رسانه‌هاي عراق از كشته شدن چهل عضو داعش خبر دادند كه اتباع خارجي نيز در بين آن‌ها مشاهده مي‌شوند. حسن الموسوي، گزارشگر المنار در اين خصوص گزارش داد: داعش تلاش كرد به سمت مقرهاي نيروهاي عراقي در سامرا پيشروي و از چهار جهت به اين مقر‌ها حمله كند اما نيروهاي بسيج مردمي، گردانهاي سيد الشهدا و ارتش عراق، مانع از وقوع اين حمله شدند. در اين گزارش آمده است: علاوه بر تيربار و خمپاره انداز، داعش قصد داشت در اين حمله خود از خودروهاي بمبگذاري شده نيز استفاده كند. اما نيروهاي عراقي به صورت كامل اين خودرو‌ها را منهدم كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران