اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام اخبار کوتاه از جهان اسلام

اخبار کوتاه از جهان اسلام

نظرسنجی: بیشتر مردم آمریکا مسلمانان را قربانی تبعیض می‌دانند به گزارش سرویس جهان اسلام پایگاه اطلاع رسانی حج، براساس نظرسنجی مشترک نشریه اکونومیست و موسسه یوگاو بین۱۰۰۰ شهروند آمریکایی از ۱۴ تا ۱۶ فوریه امسال، ۷۳ درصد پاسخ‌دهندگان با تبعیض زیاد و نسبتا ز

نظرسنجي: بيشتر مردم آمريكا مسلمانان را قرباني تبعيض مي‌دانند به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج، براساس نظرسنجي مشترك نشريه اكونوميست و موسسه يوگاو بين۱۰۰۰ شهروند آمريكايي از ۱۴ تا ۱۶ فوريه امسال، ۷۳ درصد پاسخ‌دهندگان با تبعيض زياد و نسبتا زياد مواجه‌اند. بنابراين نظرسنجي پس از مسلمانان، سياه‌پوستان و مكزيكي‌هاي به ترتيب با ۶۳ و ۶۰ درصد قربانيان تعصب و تبعيض در آمريكا محسوب مي‌شوند.
آلماتي قزاقستان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۵ شهر آلماتي قزاقستان به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۵ ميلادي شناخته شد. در مراسمي با حضور وزيران فرهنگ كشورهاي مستقل جامعه مشترك المنافع، شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي/ نماينده سازمان همكاري اسلامي، شهر آلماتي را پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال جاري ميلادي اعلام كرد. انتخاب شهر‌ها به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام از اقدامات سازمان همكاري اسلامي است كه در سالهاي گذشته شهر اصفهان هم انتخاب شده بود.
صهيونيست‌ها بار ديگر به مسجدالاقصي يورش بردند شهرك نشين‌هاي صهيونيست با حمايت نظاميان صهيونيست به مسجدالاقصي يورش بردند. شهرك نشين‌هاي صهيونيست امروز بار ديگر با پشتيباني و حمايت نظاميان ويژه رژيم صهيونيستي به محوطه مسجد مبارك الاقصي يورش بردند.
مسلمانان دانمارك در اعتراض به حملات اخير تجمع مي‌كنند يك گروه اسلامي در دانمارك اعلام كرد تصميم دارد يك تجمع شبانه در مركز كپنهاگ در اعتراض به حملات اخير در اين شهر برگزار كند. تنوير احمد، عضو گروه موسوم به شبكه متشكل از دانشگاهيان مسلمان در بيانيه‌اي عنوان كرد: ما مسوول آسايش و امنيت كپنهاگ هستيم و حمله به مردم را نمي‌پذيريم حال هر اسمي مي‌خواهند داشته باشند. اين تجمع شبانه در ميدان شهرداري در روز جمعه برگزار خواهد شد.
مسلمانان هيوستن پيام «بخشش در اسلام» را به منصه ظهور رساندند مسلمانان هيوستن آمريكا با بخشيدن مرد بي‌خانماني كه اقدام به آتش زدن مركز اسلامي اين شهر كرد، پيام بخشش در اسلام را به منصه ظهور رساندند. روز ۲۴ بهمن ماه، چند روز پس از حادثه كشته شدن سه دانشجوي مسلمان آمريكايي، مركز اسلامي هيوستن در ايالت تگزاس آمريكا به آتش كشيده شد كه پليس اعلام كرد «داريل فرگوسن»، مرد ۵۶ ساله بي‌خانمان مسئول اين آتش‌سوزي شناخته شد. پس از آن، رهبران مسلمان هيوستن در يك كنفرانس خبري بين‌اديان كه با حضور رهبران ديني مسيحيان و يهوديان برگزار شد، خواستار بخشش فرد مجرم شدند. احسان زاهد، از مسئولان مركز اسلامي هيوستن اعلام كرد: هزينه بازسازي حدود ۲۰۰ هزار دلار برآورد شده كه تاكنون خيرين مسلمان ۲۰ هزار دلار آن را تأمين كرده‌اند. جف مكشان، دادستان اين منطقه اعلام كرد كه درخواست رهبران مسلمان را دريافت كرده و اين پرونده در حال رسيدگي است.
مسجدالاقصي زير فشار صهيونيسم خانواده‌هاي فلسطيني ساكن قدس شريف از مسلمانان خواستند با حضور مكرر در مسجدالاقصي از اولين قبله مسلمين حمايت كنند. خانواده‌هاي فلسطيني از نمازگزاران مسلمان خواستند با افزايش حضور خود در مسجدالاقصي با حملات رژيم صهيونيستي و يورش‌هاي مكرر شهرك‌نشينان به اين مسجد مقابله كنند. نيروهاي صهيونيستي اخيراً قوانين سختي را نسبت به حضور فلسطينيان در مسجدالاقصي وضع كرده‌اند. بسياري از نمازگزاران از سوي نيروهاي اسرائيلي مورد ضرب و شتم قرار گرفته يا دستگير شده‌‌اند. در همين حين، شمار زيادي نيز مرتباً از ورود به مسجدالاقصي منع مي‌شوند. حفاظت از مسجدالاقصي بر عهده زنان و مرداني است كه «مرابطون» ناميده مي‌شوند و وقت خود را با خواندن نماز و قرآن در مسجد مي‌گذارند تا از اشغال كامل مسجد جلوگيري كنند. ساكنان قدس از همه فلسطينياني كه به اين شهر مي‌آيند، مي‌خواهند كه با بازديد از مسجدالاقصي از نمازگزاران و هويت اسلامي اين مسجد حمايت كنند.




نظرات کاربران