تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق

تقدیر از کتاب «آستانه خورشید» در همایش میراث مشترک ایران و عراق

در همایش بین المللی میراث مشترک ایران و عراق که به همت مراکز علمی و فرهنگی ایران و عراق و با مشارکت موزه ملی ملک برگزار گردید از ۲۲ مقاله و کتاب مرتبط با همایش رونمایی و از کتاب «آستانه خورشید» کمال الدین شاهرخ تقدیر بعمل آمد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين مراسم كه با سخنراني مسئولين و دست اندركاران همايش همراه بود شاهرخ در سخناني با اشاره به نقش علمي اين همايش به نحوه شكل گيري پروژه عكسبرداري و چاپ كتاب توضيحاتي را براي مدعوين و مولفين آثار ارائه شده در همايش بيان كرد: «پروژه تدوين و ارائه يك مجموعه تصويري از عتبات عاليات چندين سال به درازا كشيد و در چند نوبت از شهرهاي گوناگون و مراكز سياحتي و زيارتي عراق عكسبرداري بعمل آمد. اين رفت و آمد‌ها از سال ۷۸ تا ۷۹ و در اواخر حكومت بعثي عراق شروع و تا سال گذشته ادامه داشت و بيش از يكصد نقطه از مناطق مختل مورد عكسبرداري قرار گرفت. كتاب آستانه خورشيد در ۶ فصل شامل شهرهاي نجف، كوفه، كربلا، كاظمين، سامرا و بغداد در ۳۵۰ صفحه به سه زبان با نگاه معماري اسلامي به زيور چاپ آراسته شد.»
وي در بخشي ديگر از سخنراني به موقعيت سرزمين عراق اشاره كرد و گفت: «عراق سرزمين حادثه‌ها و خاطرات بزرگ است. عراق پاك‌ترين اوصياء و تابناك‌ترين اهل بيت رسالت را در خود جاي داده است. عراق سرزمين شگفتي‌ها و چهره به چهره شدن حق و باطل و سينه سينايي است كه نسيم و عطر عدالت علوي را در گستره زمين و زمان پراكنده است. عراق آوردگاه حماسه و نقطه اعتلاي حق و بازتاب وحي از اوج سرنيزه هاست. عراق قلمرو مباركي است كه پنجه و ناخن بي‌صفايي و ناجوانمردي، سيماي او را خراشيده و گوشه گوشه‌اش با اشك و آه و مظلوميت و حماسه آفريني بندگان برگزيده خدا آشناست. و... عراق قدمگاه موعود آخرالزمان و محل آمد و شد فرشتگاني است كه نورانيت جان و روح و عبادت خود را از اميرالمومنين و امام المتقين و فرزندان پاك او مي‌گيرند. و امروز عراق يكي از كشورهاي اسلامي در خاورميانه است كه مرقد شش امام شيعه (عليهم السلام) در چهار شهر آن قرار دارد.»
يادآوري مي‌شود كنگره اصلي در روزهاي چهاردهم و شانزدهم اسفند ماه در شهر قم و تهران و اواسط ارديبهشت سال آينده در كشور عراق برگزار خواهد شد.


| شناسه مطلب: 51522




تازه هاي نشر عراق



نظرات کاربران