جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون کاروان‌ها در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات، امروز پنج‌شنبه، ۷ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل جوهره خیابان قبله در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در جمع روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات به ايراد سخن پرداخت و از آن‌ها خواست كه نسبت به انجام سياست‌هاي ابلاغي بعثه جدي باشند.
وي در ادامه برخي مباحث فقهي و احكام مبتلا به زايران را براي روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزام بيان كرد و از آن‌ها خواست در بيان احكام دقت كامل را داشته و نسبت به بيان درست اين مباحث حساسيت بيشتري نشان دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين بهجتي، مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، نيز در اين جلسه سخناني را درباره اهميت زيارت ابي عبدالله الحسين (عليهم‌السلام) بيان كرد و از روحانيون و مداحان خواست كه زايران را با معارف اهل بيت عليهم‌السلام بيشتر آشنا كنند.
وي تصريح كرد: كاري كنيد اين سفر براي زايران ماندگار باشد و هنگام بازگشت‌شان به ايران اسلامي تحول فكري و معنوي خوبي را در خود ايجاد كنند و اگر چنين شد شما توانسته‌ايد به هدف خود برسيد.
حجت‌الاسلام بهجتي، ادامه داد: ممكن است براي شما انقلاب معنوي در تمامي زايران در يك سفر زيارتي رخ ندهد، اما شما مي‌توانيد اين تحول را در برخي زايران ايجاد كنيد، حتي اگر يك فرد از افراد كاروان شما متحول شود، شما به آن موفقيت معنوي دست يافته‌ايد.
وي زيارت حرم ائمه اطهار عليهم‌السلام را در عتبات مقدسه بسيار مهم برشمرد و يادآور شد: عزيزان روحاني و مداحان گرامي قدر اين سفر معنوي را بدانيد و اهميت آن را براي زايران بازگو كنيد، حتي اگر اين سفر براي شما يا زايران بارهاست كه تكرار مي‌شود، اما بدانيد اين سفر هميشه در پرونده معنوي شما ثبت و اجر و ثواب فراواني را خواهد داشت.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، مدت زمان سفر زايران به عتبات را به دليل اجراي بسته‌هاي مختلف اعزام، كوتاه مدت دانست، ولي از روحانيون و مداحان خواست كه همين فرصت اندك را غنيمت بشمارند و نسبت به ترويج معارف ديني و اسلامي در ميان زايران اهتمام بيشتري به خرج بدهند.




نظرات کاربران