چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟ چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟

چگونه می توان محرم اهل بیت شد؟

سخنران بعثه در کربلای معلی، راز محرمیت سلمان فارسی با اهل بیت علیهم السلام را چند عامل دانست و گفت: یکی از این عوامل این بود که سلمان همیشه خواسته های امیرمومنان را بر خواسته‌های شخصی مقدم می دانست، زیرا امروز یا حسین و یا مهدی گفتن راحت است، اما با آن ها بودن و همراه آن ها رفتن سخت شده است، از این رو ما باید همراه اهل بیت باشیم تا محرم اسرار آن ها شویم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام موسوي،‌ سخنران بعثه مقام معظم رهبري، صبح امروز پنجشنبه 7 اسفند ماه در حرم حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) به ايراد سخن پرداخت و يكي از اهداف زيارت، را محرم شدم با ائمه اطهار و اهل بيت عليهم السلام است دانست.
وي با بيان اينكه سه نوع محرميت نسبي ، سببي و معنوي داريم، محارم نسبي را عمه،‌خالي،‌دايي، عمو و غيره دانست، اظهار داشت: يكي ديگر از انواع محرميت‌ها، محرم اهل بيت و ائمه اطهار شدن است كه به آن محرميت معنوي مي گويند.
اين سخنران بعثه در كربلاي معلي، تصريح كرد: بنابراين شما عزيزان زايري كه امروز توفيق يارتان شده است و به اين سفر معنوي آمده ايد كاري كنيد كه محرم معنوي اهل بيت شويد.
وي به ذكر چند نمونه تاريخي درباره محرم معنوي شدن افراد با اهل بيت عليهم اسلام اشاره و از سلمان فارسي به عنوان يكي از اين محارم معنوي با اهل بيت ياد كرد و گفت: امروز كه سلمان فارسي، افتخار ما ايرانيان است و به آن مي باليم، ايشان كسي بود كه توانست با كردار و رفتارش اين مدال افتخار را بدست بياورد و ما هم بايد همچون ايشان اين راه را دنبال كنيم.
حجت الاسلام موسوي، راز محرميت سلمان فارسي با اهل بيت عليهم السلام را چند عامل دانست و گفت: يكي از اين عوامل اين بود كه سلمان هميشه خواسته هاي اميرمومنان را بر خواسته‌هاي شخصي مقدم خودش مي‌كرد و هرگز به علاقه‌هاي شخصي خود توجهي نداشت.
وي ادامه داد: اما متاسفانه امروز يا حسين و يا مهدي گفتن راحت شده است، ولي افرادي كه خود را هميشه همراه با اهل بيت كنند، كم‌هستند از اين رو ما بايد همراه اهل بيت باشيم تا محرم اسرار آن ها شويم.
وي دوست داشتن فقرا و همنشيني با آنان را از ديگر خصوصياتي برشمرد كه سلمان فارسي داشت، همچنين علم و عمل را با هم توام كردن را از ديگر عوامل موفقيت اين فرد بزرگ تاريخي عنوان كرد.
اين سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: سلمان فارسي به قدري خود را همسان اهل بيت عليهم السلام كرد كه پيامبر اكرم(ص) فرمود، «سلمان منا» يعني سلمان فارسي، عنوان سلمان محمدي گرفت. بنابراين كاري كنيم كه ما هم همچون سلمان فارسي، محمدي و حسيني واقعي شويم و راه رسيدن به اين موفقيت هم، همان راهي است كه ائمه اطهار در قرآن كريم به آن توصيه كرده‌اند.
شايان ذكر است، مراسم سخنراني حرم حضرت سيدالشهدا(عليه‌السلام)، هر روز به غير روزهاي جمعه، پس از اقامه نماز جماعت صبح از سوي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با حضور زايران و مجاوران حرم ابي عبدالله الحسين(عليه‌السلام) در حائر حسيني برگزار مي‌شود.


| شناسه مطلب: 51536




كربلا عتبات



نظرات کاربران