یک اقدام شایسته در کربلا+عکس یک اقدام شایسته در کربلا+عکس یک اقدام شایسته در کربلا+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک اقدام شایسته در کربلا+عکس یک اقدام شایسته در کربلا+عکس یک اقدام شایسته در کربلا+عکس یک اقدام شایسته در کربلا+عکس یک اقدام شایسته در کربلا+عکس

یک اقدام شایسته در کربلا+عکس

به نظر می‌رسد برپایی چادرهای موقت در اطراف حرم امام حسین (علیهم‌السلام) کار بسیار ارزشمندی است که باید سایر شهرهای مذهبی همچون قم و مشهدالرضا از این حرکت ارزشی الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، وجود بارگاه ملكوتي حضرت اباعبدالله الحسين (عليهم‌السلام) و حضرت ابوالفضل العباس (عليهم‌السلام) در كربلاي معلي، سبب شده است تا زايراني از شهرهاي مختلف عراق به اين مكان مقدس سفر كنند كه گاهي برخي از اين زايران از تمكن مالي لازم برخوردار نيستند و تنها به عشق حسيني به اين شهر آمده‌اند.
بي‌تكلفي و عشق ارادت به اهل بيت عليهم‌السلام را در وجود تك تك اين زايران مي‌توان به خوبي حس كرد كه چگونه تحمل سختي‌ها را به جان خريده‌اند و به اين شهر آمده‌اند.
امروز به دليل ناامني كه برخي معاندان شيعي در كشور عراق ايجاد كرده‌اند، نيروهاي نظامي و امنيتي فراواني در مسير راه‌هاي كربلاي معلي و نجف اشرف مستقر هستند تا آرامش را براي زايران فراهم كنند.
وجود اين مراكز امنيتي گرچه خود يك مزيت خوب است، اما به دليل كثرت آن، سبب كندي مسير و گاهي مشكلات عديده‌اي مي‌شود، اما چون يك عشق بزرگ در راه است، تمامي اين سختي‌ها براي انسان آسان مي‌شود.
با توجه به حضور انبوه زايران از شهرهاي مختلف به كربلاي معلي به ويژه در شب‌هاي جمعه، عتبه مقدسه در اين شهر اقدام به فراهم‌كردن اسكان موقتي براي زايران كرده است كه اين حركت به نوبه خود كاري شايسته و ماندگار است.
گرچه اين امكانات براي برخي افراد متمكن خيلي چشمگير نيست، اما آن زايري كه مسير طولاني را پيموده است و هم‌اينك به شهر رسيده است و نياز به استراحت كوتاه دارد اين اسكان‌ها مي‌توان كمي آرامش را به او بدهد تا زيارت را با معنويت بيشتري انجام دهد.
به نظر مي‌رسد برپايي چادرهاي موقت در اطراف حرم امام حسين (عليهم‌السلام) كار بسيار ارزشمندي است كه بايد ساير شهرهاي مذهبي همچون قم و مشهدالرضا از اين حركت ارزشي الگو بگيرند.


| شناسه مطلب: 51538




اقامتگاه كربلا



نظرات کاربران