حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق

حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از صندوق‌های مضجع امامین کاظمین در عراق

استاندار خراسان رضوی در ادامه برنامه‌های سفر خود به کشور عراق، در مراسم رو نمایی از صندوق‌های خاتم کاری شده مضجع امامین کاظمین (علیهما السلام) و دو عدد در طلا کاری شده شبستان جوادین حضور یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، استاندار خراسان رضوي در ادامه برنامه‌هاي سفر خود به كشور عراق، در مراسم رو نمايي از صندوق‌هاي خاتم كاري شده مضجع امامين كاظمين (عليهما السلام) و دو عدد در طلا كاري شده شبستان جوادين حضور يافت.
اين صندوق‌ها با حضور علي رضا رشيديان استاندار خراسان رضوي و جمعي از مسوولان كشورهاي ايران و عراق در كاظمين رونمايي شد.
ساخت صندوق‌هاي حرم مطهر امامين جوادين (ع) طي قراردادي با هنرمندي استادكاران خاتم كار شيرازي به انجام رسيده است كه براي ساخت اين دو صندوق حدود ۷۶۰ ميليون تومان اعتبار صرف شد.
ابعاد اين صندوق‌ها، سه متر و ۵۰ سانتي‌متر در يك متر و ۷۰ سانتي‌متر و ۱. ۷۰ در ۶۳ سانتي‌متر است كه از پنج قطعه تشكيل شده است كه يك قسمت فوقاني، دو قسمت بدنه و دو قسمت پايين و بالا سر دارد.
براي ساخت صندوق‌ها از چوب ساج كه از مقاوم‌ترين چوب‌ها با ماندگاري بيش از ۷۰۰ سال است، استفاده شده كه هر سانتي‌متر خاتم‌كاري اين صندوق‌ها متشكل از ۱۸۰ قطعه استخوان شتر، چوب فوفل، عناب و سيم برنج است.
همچنين براي ساخت هر صندوق سه ميليون و ۶۰۰ هزار قطعه خاتم نصب شده كه در مجموع كل صندوق‌ها ۷۵ تا ۸۰ ميليون قطعه خاتم به كار رفته است و از نظر كيفيت و نوع خاتم به كار رفته بي‌نظير عنوان مي‌شود.
براي ساخت اين صندوق‌ها ۸۳۰ ميليون تومان از محل نذورات و مشاركت‌هاي مردمي خراسان رضوي هزينه شده است.
همچنين دو عدد در طلا كاري شده شبستان جوادين اهدايي مردم استان به ارزش ۴۷۰ ميليون تومان رونمايي شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران