موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق

موافقت تولیت حرم عباسی با پیشنهادات بَعثه رهبری در عراق

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با سیدعدنان معاون تولیت حرم عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با سيدعدنان معاون توليت حرم عباسي ديدار و گفت‌وگو كرد.
وي در اين ديدار ضمن قدرداني از همكاري‌ها و همراهي‌ها عتبه عباسي اظهار داشت: خوشبختانه تعامل دو سويه خوبي ميان عتبه و بعثه رهبري وجود دارد كه اميدواريم اين تعاملات در آينده افزوده شود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با بيان اينكه زايران ايراني قدردان فعاليت‌هاي عتبه بوده‌اند، اظهار داشت: الحمدالله فعاليت‌هاي ارزنده‌اي در سال‌هاي اخير در توسعه حرمين صورت گرفته و حتي فعاليت‌هاي فرهنگي گسترش چشمگيري داشته است و اين نويد را مي‌دهد كه در آيند نه چندان دور شاهد شكوفايي و رشد دوچندان در اين زمينه باشيم.
وي افزود: بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز تمام تلاش خود را خواهد كرد تا فعاليت‌هاي فرهنگي در راستاي برنامه‌هاي عتبه باشد و در اين زمينه با مديران ارشد عتبه رايزني‌هاي زيادي را انجام داده است و اين تعاملات در آينده افزايش خواهد يافت.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، برگزاري جلسات سخنراني در حرم امام حسين (عليهم‌السلام) و حرم حضرت ابالفضل العباس (عليهم‌السلام) را از مهم‌ترين فعاليت‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري دانست كه هر روز با حضور زايران ايراني در كربلا برگزار مي‌شود.
وي تصريح كرد: امروز ارتباطات دو سويه ميان عتبه برقرار شده و زايران ايراني نيز در اين مدت از محافل معنوي كه در كربلاي معلي برگزار شده است، ابراز رضايت مي‌كنند.
سيد عدنان، معاون اجرايي آستان مقدس عباسي در اين ديدار ضمن قدرداني از فعاليت‌هاي بعثه مقام معظم رهبري رهبري در كشور عراق، برنامه‌هاي فرهنگي بعثه رهبري بسيار مفيد و ارزنده ارزيابي و نسبت به تعاملات و ارتباطات دوسويه اعلام آمادگي كرد.
وي به پيشنهادات ارائه شده از سوي بعثه مقام معظم رهبري، قول مساعد داد تا اين پيشنهادات به زودي عمليات و اجرايي شود و همچنين در رونده ساير برنامه‌هاي نيز اعلام آمادگي كرد.
سيدعدنان، خدمت به زايران را فرصت بسيار مغتنم دانست و افزود: امروز افتخار مي‌كنيم كه خادم اهل بيت عليهم‌السلام هستيم و خدمت رساني ما شامل همه زايران مي‌شود و همه كشورهاي اسلامي براي ما يكسان هستند، ايرانيان نيز به دليل سنخيت فرهنگي مورد علاقه بيشتر مردم عراق هستند.
همچنين در خصوص برگزاري مراسم سال تحويل و ايام فاطميه در حرم حضرت عباس موافقت شد تا فرصت و موقعيت بيشتري جهت حضور زايران ايراني در اين مكان مقدس فراهم شود.




نظرات کاربران