جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر

جلسه مداحان و روحانیان کاروان‌ها در نجف + تصاویر

جلسه روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات در هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمين احمد احساني، مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف امروز جلسه روحانيان و مداحان كاروان‌ها در نجف كه در هتل الرسل برگزار شد، اظهار داشت: روحانيان براي اثرگذاري بر مخاطبان بايستي عمل‌گرا باشند.
وي با بيان اين‌كه زمان‌شناسي و مخاطب‌شناسي از ديكر اصول مهم در تبليغ معارف اسلامي است، خاطرنشان كرد: روحانيت ابتدا بايد خود عامل به گفته هايش باشد تا بتواند بر مخاطباني كه زاير عتبات عاليات هستند، تأثير داشته باشد.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف با اشاره به برنامه هاي فرهنگي بعثه رهبري در عراق گفت: تمامي برنامه هاي بعثه با هدف ارتقاي سطح معرفتي و بصيرتي زايران طرح‌ريزي شده است، از اين رو التزام مداحان و روحانيان به سياست هاي ابلاغي بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضرورت دارد.
حجت الاسلام احساني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تكاليف مداحان و روحانيان در قبال زايران حسيني و علوي گفت: به استناد آيات قرآن و روايات اهل بيت عليهم السلام خيرخواهي، يكي از وظايف روحانيان است كه بايستي مورد توجه باشد.
وي افزود: در طول اين سفر پرخير و بركت، از نمونه هاي بارز خدمت فرهنگي به زائران حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام، راهنمايي و هدايت زايران، مخصوصا در زيارت ها و اماكن مقدسه است، ضمن اين‌كه استفاده حداكثري از فرصت هاي به دست آمده بايستي براي زايران گوشزد شود.
حجت الاسلام والمسلمين احساني خاطرنشان كرد: روحانيان كاروان ها بايد با كمال تواضع و فروتني در تبيين احكام اهتمام داشته باشند و مداحان در همه برنامه هاي سفر همراه زايران باشند.  




نظرات کاربران