اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

دستور داعش برای حذف نام پیامبر مهربانی ها

گروه تروریستی داعش در جدید‌ترین اقدام خود دستور داد «تمامی عبارت‌ها و تصاویر حاوی نام پیامبر اکرم (ص) است از مساجد برداشته شود».

دستور داعش براي حذف نام پيامبر
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، گروه تروريستي داعش در جديد‌ترين اقدام خود دستور داد «تمامي عبارت‌ها و تصاوير حاوي نام پيامبر اكرم (ص) است از مساجد برداشته شود».
داعش بدون ذكر دليل، به ائمه جماعت و مسئولان مساجد موصل دستور داده است، منبت كاريهايي كه نام پيامبر درآن وجود دارد و همچنين ديوار نوشته‌هاي حاوي نام مبارك ايشان را از مساجد بردارند.
داعشي‌ها روز گذشته مسجد الخضر در مركز شهر موصل را با خاك يكسان و همچنين مرقد شيخ محمود در نزديكي منطقه وانه را ويران كردند.
گروه تروريستي داعش از زمان اشغال برخي مناطق در عراق، ده‌ها مركز تاريخي و از جمله كليسا‌ها، مقبره‌ها و مساجد تاريخي و همچنين مسجد قديمي حضرت شيث و مسجد حضرت جرجيس و حضرت يونس را ويران كرده است و امروز آثار تاريخي موجود در موزه موصل را نيز تخريب كرد.
انتشار نخستين مجله اسلامي در قرقيزستان
به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين مجله با موضوع اسلام به نام «امت»، براي اولين بار در حوزه كشورهاي آسياي مركزي در اين كشور به چاپ رسيد.
در مراسم رونمايي از مجله «امت» شخصيت‌هاي فرهنگي، و ديني قرقيزستان در سخناني بر آگاهي رساني و آشنايي جوانان با چهره واقعي اسلام تاكيد كردند.
همايش شوراي عالي امور اسلامي در مصر
بيست و چهارمين همايش بين المللي شوراي عالي امور اسلامي فردا در قاهره پايتخت اين كشور برگزار مي‌‎شود.
وزارت اوقاف اين كشور اعلام كرد علما، انديشمندان و سياستمداران بيش از ۴۰ كشور در اين همايش بين المللي شركت خواهند كرد.
بررسي مشكلات امت، و مقابله با خطرهاي موجود در كشورهاي اسلامي بخشي از موضوعاتي است كه در اين همايش مطرح خواهد شد.
برخورد دولت پاكستان با افراطي‌گري
وزارت كشور پاكستان از پليس اين كشور خواست طي يك هفته آينده امامان جماعت‌ افراط‌گرا را اخراج و گزارش جامعي در اين زمينه تهيه و ارائه كند.
دولت پاكستان در مرحله اول اين طرح امامان جماعت بيش از ۱۲ مسجد پيشاور را بركنار كرد.
دولت پاكستان همچنين دستور بركناري ۲۹۴ امام جماعت را در مناطق مختلف ايالت خيبر‌پختونخواه صادر كرده كه ظرف يك هفته بركنار خواهند شد.
اتحاديه عرب اعلام كرد جامعه جهاني مسئول اصلي ادامه حملات و تعرضات
معاون دبير كل اتحاديه عرب در امور فلسطين و اراضي اشغالي عربي گفت: با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات پارلماني در اسرائيل، انتظار مي‌رود حملات و جنايت‌هاي وحشيانه گروههاي راست گراي افراطي اين رژيم برضد فلسطيني‌ها و مقدسات آنان بيشتر شود.
محمد صبيح افزود: با نزديك شدن به زمان انتخابات در اسرائيل، گروههاي راست گرا مي‌كوشند براي جلب نظر راي دهندگان حملات خصمانه خود را افزايش دهند. براساس اعلام پايگاه استنادي جهان اسلام در رتبه بندي علمي بيش از ۵۵۰
براساس اعلام پايگاه استنادي جهان اسلام در رتبه بندي علمي بيش از ۵۵۰ دانشگاه جهان اسلام، ايران در صدر جدول اين رقابت علمي قرار گرفت.
معاون پژوهشي و فناوري پايگاه استنادي علوم جهان اسلام گفت: در اين رتبه بندي كه براي نخستين بار در اين پايگاه انجام شده، ۹ دانشگاه ايران در رتبه اول تا بيست و پنجم اين جدول قرار گرفته است. اقاي گزني افزود: در اين رتبه بندي كه كل دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي كشورهاي اسلامي مورد سنجش علمي قرار گرفتند، ۶۰۰ دانشگاه به مرحله ارزيابي نهايي راه يافتند كه تاكنون نتايج ۵۵۱ دانشگاه بر روي سايت اين پايگاه قرار گرفته است.
حزب كنگره ملي خلق در يمن كه رياست آن را علي عبدالله صالح رييس جمهور
حزب كنگره ملي خلق در يمن كه رياست آن را علي عبدالله صالح رييس جمهور سابق بر عهده دارد روز جمعه انتقال گفتگو‌ها از صنعاء در پايتخت به هر شهر ديگري را رد كرد.
حزب كنگره ملي خلق و ديگر احزاب هم پيمان آن با انتقال گفتگو‌ها از صنعا به هر شهر ديگر مخالفند.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از صنعا، اين مقام مسئول در حزب كنگره خلق از همه گروه‌هاي سياسي خواست هر چه سريع‌تر به ميز مذاكره بازگردند و منافع و مصالح عالي كشور را به مصالح شخصي و حزبي ترجيح دهند.
حبس ابد براي رهبر جماعت «اخوان» مصر و اعدام براي ۴ عضو ديگر
دادگاه جنايي قاهره امروز به رياست «قاضي معتز خفاجي» ۱۳ عضو جماعت اخوان المسلمين را به دليل اتهامات پرونده «اتفاقات دفتر ارشاد» به حبس ابد محكوم كرد.
طبق گزارش وبگاه خبري «اليوم السابع» مصر، «محمد بديع» رهبر جماعت اخوان المسلمين به همراه معاون خود «خيرت شاطر» و ۱۲ نفر ديگر از اعضاي جماعت به حبس ابد محكوم شدند.
ظهر امروز نيز، دومين جلسه محاكمه محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده مصر و ۱۰ تن از رهبران جماعت اخوان‌المسلمين به اتهام جاسوسي و درز اطلاعات محرمانه به دولت قطر ظهر امروز آغاز شد.
محدوديت‌هاي جديد دولت اتريش براي مسلمانان
«سباستين كورتس» وزيرامورخارجه و وزير ادغام مهاجران درجامعه اتريش ديروز پس از تصويب اين قانون درمجلس گفت: اين قانون با هدف كاهش نفوذ و تامين مالي سازمان‌هاي اسلامي از خارج مرز‌ها و گسترش «شخصيت اروپايي اسلام» صورت گرفته است.
تصويب اين قانون اعتراض گروه‌هاي مختلف ازجمله گروه‌هاي مسلمان در اتريش را به همراه داشت و اين قانون را «تبعيض آميز» خواندند. قانون جديد، حقوقي را براي مسلمانان به رسميت مي‌شناسد اما محدوديت‌هايي را نيز براي انجام فرايض ديني به آن‌ها تحميل مي‌كند.
عراق خواستار اجراي قطعنامه شوراي امنيت براي حفظ آثار باستاني اين كشور و سوريه شد دولت عراق از كشورهاي جهان خواست قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل را كه طي آن تجارت آثار باستاني عراق و سوريه را ممنوع كرده است، اجرا كنند.
دولت عراق تخريب آثار باستاني اين كشور در موزه موصل به دست عناصر دولت اسلامي (داعش) را محكوم كرد و آن را نوعي تروريسم فرهنگي دانست.
مردم بحرين براي آزادي شيخ علي سلمان راهپيمايي كردند
به گزارش شبكه تلويزيوني الميادين منطقه الدرّاز بحرين واقع در غرب منامه شاهد راهپيمايي با شكوه مردم بحرين بود.
راهپيمايان خواهان آزاد سازي شيخ علي سلمان دبير كل جمعيت الوفاق بحرين بودند.
راهپيمايان اقدام دادگاه‌هاي رژيم آل خليفه در صدور احكام اعدام، حبس ابد و سلب تابعيت را محكوم كردند.
اعتراض مصر‌ها به كودتاي نظامي
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، مصري‌ها در منطقه شبرا الخيمه در قاهره در محكوميت بازداشت‌ها و شكنجه فعالان سياسي در داخل زندان‌هاي مصر تظاهرات كردند.
مردم ديشب در شهرهاي جيزه، قليوبيه، امبابه و ديگر شهرهاي مصر در محكوميت اقدامات امنيتي و بازداشت‌ها و شكنجه بازداشت شدگان به خيابان‌ها آمدند و عليه عبد الفتاح سيسي رئيس جمهور مصر شعار سر دادند.
قاهره و ديگر شهرهاي مصر مانند اسكندريه، منيا، سوهاج و اسوان صحنه تظاهرات عليه كودتا بود.
اين تظاهرات در چارچوب هفته «مصر را نجات دهيد» برگزار شد.
نيمي از مسلمانان انگليسي از تبعيض ديني در اين كشور رنج مي‌برند
نتايج اين نظرسنجي كه چهارشنبه منتشر شد نشان مي‌دهد كه ۸۰ درصد مسلمانان در انگليس، از انتشار كاريكاتورهاي اهانت آميز درباره پيامبر اسلام (ص) عميقاً ناخشنودند. همچنين ۲۰ درصد نيز مي‌گويند جامعه ليبرال غربي هيچ‌گاه با اسلام، مطابقت نخواهد داشت.
۲۰ درصد از زنان مسلمان هم گفته‌اند در انگليس احساس ناامني مي‌كنند كه اين ميزان بين مردان ۱۰ درصد است.
اين نظرسنجي از ششم بهمن تا اول اسفند انجام شده بود.
حدود سه ميليون مسلمان در اين كشور زندگي مي‌كنند.
اندونزي خواستار حل عاقلانه اختلافات اهل سنت و شيعيان اين كشور شد
وزير امور مذهبي اندونزي خواستار حل عاقلانه اختلافات گروهي از اهل سنت و شيعيان در اين كشور جنوب شرق آسيا شد.
حكيم سيف الدين وزير امور مذهبي اندونزي در حالي كه برخي گروه‌هاي افراطي در اين كشور در تلاش براي در تنگنا قراردادن بيشتر شيعيان هستند روز جمعه اذعان كرد: گروه‌هايي در پي طرح وجوه اختلاف افكنانه بين شيعيان و اهل سنت در اندونزي هستند.
شيعيان و برخي اقليت‌ها در اندونزي كه اكنون تحت فشار افراطيون قرار دارند اميدوارند دولت جوكو ويدودو در اقدامي به اين شرايط پايان دهد.
براساس پيش نويس قانون جديد اقليت‌هاي ديني در اندونزي كه هم اكنون در حال تهيه است و قرار است فروردين يا ارديبهشت سال آينده به مجلس اندونزي ارائه شود، حمايت بيشتري از اقليت‌ها مي‌شود.
عذرخواهي وزير ايرلندي از مسلمانان
پي‌تر رابينسون بعد از ديدار با مركز اسلامي بلفاست گفت: من نظرات بدي درباره اسلام ارائه داده‌ام كه از اين بابت عذرخواهي مي‌كنم. وي تصريح كرد: من از ابعاد اسلام آگاهي نداشتم و ويژگي‌هاي آن را نمي‌دانستم اما اينك از گفته‌هاي خود عذر مي‌خواهم و اميدوارم كه كساني كه از سخنان من رنجيده‌اند مراببخشند.
پي‌تر رابينسون وزير ايرلندي خطاب به مردم ايرلند گفت: من به آن‌ها توصيه مي‌كنم كه اسلام را بشناسند و نسبت به آن آگاهي يابند. رشد اسلام در ايرلند به شدت افزايش يافته و هم اكنون ۱۲۰۰۰ كودك مدرسه‌اي مسلمان هستند.
عربستان و قطر سفارت‌هاي خود را در شهر بندري عدن در جنوب يمن بازگشايي كردند
عبد ربه منصور هادي رييس جمهور يمن از زمان سيطره حوثي‌ها بر صنعا پايتخت به عدن رفته و در آن يك جايگاه قدرت براي خود ايجاد كرده است.
سفارت عربستان در يمن در بيانيه مطبوعاتي اعلام كرد: «شيخ محمد سعيد آل جابر فعاليت خود را از مقر سفارت در شهر عدن يمن آغاز كرده است.»
از سوي ديگر عبدالعزيز بن حبتور استاندار عدن در بيانيه مطبوعاتي گفت: «سفيران كشورهاي عربستان و قطر اكنون در استان عدن حضور دارند و فعاليت خود را در اين شهر از سر گرفته‌اند.»
حماس: گزينه مقاومت هرگز كنار گذاشته نخواهد شد
به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج، خليل حيه با بيان اينكه گزينه مقاومت حتي در صورت تاخير در بازسازي غزه، تعطيلي گذرگاه‌ها و تشديد محاصره نيز كنار گذاشته نمي‌شود، تاكيد كرد: گمانه زني برخي در خصوص حذف گزينه مقاومت با اعمال فشار بر غزه، سرابي بيش نيست.
وي روز جمعه در راهپيمايي محكوميت جنايت‌هاي دشمن صهيونيستي كه به همت جنبش جهاد اسلامي برگزار شد و شمار زيادي از رهبران گروه‌هاي اسلامي و ملي فلسطين در آن حضور داشتند، گفت: حماس از هيچ تلاشي براي تحقق نهايي آشتي ملي و پايان دادن به دودستگي و شكاف داخلي فروگذاري نكرده است.
وي افزود: تاخير در بازسازي غزه و تعطيلي گذرگاه‌ها هرگز موجب تضعيف عزم و اراده ساكنان اين باريكه نخواهد شد.
خليل تاكيد كرد: تلاش‌هاي برخي براي منحرف كردن حماس از هدف و مسير اصلي خود هرگز راه به جايي نخواهد برد.




نظرات کاربران