کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد

کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد

کتاب ضیافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌های شیفتگی در میعاد از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرويس انديشه پايگاه اطلاع‌رساني حج، كتاب ضيافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌هاي شيفتگي در ميعاد نوشته زهرا احمدي از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر در زمستان ۱۳۹۳ چاپ و روانه بازار شد.
در ديباچه اين كتاب آمده است: «حج، يعني آهنگ، قصد، حركت و هجرت از خانه خود به خانه خدا، حج نشانه‌اي از رجعت به سوي خداست. حج در يك نگرش كلي، سير وجودي انسان به سوي خدا و نمايش رمزي و تجسم عيني فلسفه خلقت بني‌آدم است.
حج، نفوس مستعد كمال را واله و شيداي خود مي‌كند و مؤمنان را با شوق به ديدار معشوق، به سرزمين وحي مي‌كشاند. حج، زائر را با احرام به حرم امن الهي وارد مي‌كند و از زمزم معرفت سيراب مي‌سازد و در مسعاي صفا و مروه، صفاي جان مي‌دهد و در مشاعر و مشاهد مشرفه، شوق وصال ايجاد مي‌كند.
كم نيستند كساني كه فضاي معنوي حج و مناسك زيباي آن، در روح آنان تأثيري شگرف نهاده و تبديل به خاطره‌اي بيادماندني شده است. آنان كه اهل قلم هستند، با مطالعه خاطرات نگاشته شده از حج، آن تجربه معنوي را احساس كرده و ديگر خوانندگان را هم به آن فضاي معنوي رهنمون مي‌سازند.
اثر پيش رو با عنوان ضيافت پروردگار، اثري عرفاني ادبي از خاطرات معنوي در حج است كه به قلم زهرا احمدي نوشته شده و اثري است كه براي آماده‌سازي روحي مشتاقان و منتظران سفر الهي به زيور طبع آراسته شده است». [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/jamali/ضيافت.jpg [imagetitle()] [factimageend()] در اين كتاب مي‌خوانيم: «پرواز به سوي افقي روشن»، «با آبروي بندگي در ميعاد»، «در جست‌وجوي معرفت در مسعا»، «با رنگ خدا در عرفات»، «فرياد مرگ بر آمريكا، تبلور برائت»، «به سوي سرزمين شعور»، «وقوف در منا»، «رمي جمرات، جنگ با شيطان» و «اشتياق ظهور، ندبه دلتنگي».
در ذيل موضوعي از اين كتاب با عنوان پرواز به سوي افقي روشن آمده است: روزها گذشت؛ ماه‌ها و سال‌ها كه نه عمري گذشت؛ انتظاري شيرين كه ذره ذره وجود و تار و پود هستي‌ام رخنه كرده بود، دل بي‌قرارم را به اميد ديدار زنده نگه مي‌داشت. كم كم دارد باورم مي‌شود كه تا آن لحظه فراموش‌نشدني چيزي نمانده است.
پشت سرم خاطره‌اي مبهم از عمري كه در انتظار گذشت و به رويم افقي روشن كه حقيقتي انكارناپذير را در پرده‌هايي از نور مي‌پوشاند و من در دريايي از نور غوطه مي‌خورم و دست نيازم را دراز مي‌كنم به سوي آن حقيقت ماندگار. اما «خرق حجب نور» هم نورانيتي را مي‌خواهد كه در كوله‌بار من ناتوان نيست.
نمي‌دانم چراغ كدامين ذكر را در دل تاريكم بيفروزم تا دريچه‌اي به رويم گشوده شود. بي‌اختيار زمزمه مي‌كنم: «يا رب العالمين، يا رب العالمين… يا ارحم الراحمين…» كمي روشن مي‌شود، اما اين روشنايي كجا و نورٌ علي نور كجا.
«تمام‌رخ به سوي خورشيد»، «گردش دوباره به دور خانه عشق»، «سفر از دريا به دريا»، «در محضر پيامبر صلي‌الله عليه و آله»، «تكيه بر ديوار غريبي بقيع»، «لحظه‌هاي شيدايي كنار پنجره بقيع»، «هم‌نوا با فاطمه سلام‌الله عليها در احد»، «كنار سفره مهرباني» و «آخرين بوسه‌هاي نگاه» از ديگر موضوعات مطرح‌شده در اين كتاب است.
كتاب ضيافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌هاي شيفتگي در ميعاد نوشته زهرا احمدي به همت پژوهشكده حج و زيارت از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر در زمستان ۱۳۹۳ به قيمت ۲۷۰۰ تومان در ۱۱۵ صفحه و با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه در قطع رقعي منتشر شده است.
شايان ذكر است، حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت تاكنون حدود ۱۰۰۰ عنوان كتاب با موضوع حج وزيارت منتشر كرده است كه تمامي اين كتاب‌ها به صورت الكترونيكي به نشانيhttp://lib.hajj.ir/ قابل دسترسي است.


| شناسه مطلب: 51588




تازه‌هاي نشر



نظرات کاربران