گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره

گزارشی از واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره

ازجمله فعالیتهای دیگر واحد تدارکات ستاد اجرایی مدینه منوره تامین وعده‌های غذایی و نوشیدنی ایستگاه‌های بین راهی زائران است که برطبق آن از زائران محترم که از فرودگاه جده به مدینه منوره می‌آیند در ایستگاه سلوم و همچنین از زائران اعزامی به مکه مکرمه (پس از احرام در مسجد شجره) در ایستگاه حرمین پذیرایی بعمل می‌آید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ازجمله واحدهاي خدمات رسان ستاد اجرايي مدينه منوره واحد تداركات است كه نقش تهيه و توزيع اقلام تداركاتي تغذيه اي و رفاهي را برعهده دارد.
در زمينه خدمات واحد تداركات با مسئول اين واحد آقاي اميري به گفتگو نشستيم كه ماحصل آن در ذيل خدمت خوانندگان محترم ارائه مي‌گردد.
مسئول واحد تداركات اعلام نمود اين واحد از بخش‌هاي تغذيه، بازار و اردر (سفارشات) تشكيل يافته است. واحد تغذيه وظيفه نظارت و انجام هماهنگي‌هاي لازم با دو آشپزخانه مركزي مدينه منوره را برعهده دارد.
واحد بازار نيز وظيفه تهيه اقلام مورد نياز از جمله سبزيجات، ميوه روزانه و… را برعهده داشته و نيز واحد اردر سفارشات را از واحدهاي مرتبط از جمله آشپزخانه‌ها و هتل‌ها دريافت و موارد را به اطلاع واحد بازار مي‌رساند. بر طبق اين گزارش اقلام مورد نياز هتل‌ها براساس سرانه در نظر گرفته شده براي هر زائر تهيه و بين آنها توزيع مي‌گردد.
كالاهاي مورد نياز از دو حوزه داخل ايران و كشور عربستان تامين مي‌شود و در زمان مقتضي از طريق برگزاري مناقصه‌هاي لازم شركت‌هاي توانمند انتخاب گرديده اند و در طول ايام عمليات عمره مفرده واحد تداركات سفارشات مورد نياز را به اين شركت‌ها اعلام مي‌دارد و شركت‌ها نيز اقلام درخواستي را در محلهاي مورد نيازتحويل مي‌دهند.
درزمينه تهيه اقلام مورد نياز زائرين گرامي ايران اسلامي همواره سعي مي‌گردد اقلام وكالاها از بهترين و باكيفيت‌ترين اقلام موجود در بازار تهيه شود و از اين منظر رضايت زائران جلب گردد.
از جمله اقلام مورد نياز زائران ميوه مي‌باشد كه بر طبق برنامه ريزيهاي صورت گرفته همه روزه ميوه تازه جهت مصرف روزانه زائران گرامي تهيه شده و همراه غذا بين ايشان توزيع مي‌گردد.
همچنين در طول هفته بين زائرين ايراني دو وعده سالاد همراه غذا توزيع مي‌گردد. ازنكات قابل توجه اين است كه گوشت مورد نياز جهت طبخ غذاي عمره گزاران كشورمان از گوشت گرم تهيه مي‌گردد كه بر اين اساس روزانه حدود ۲۰۰راس گوسفند تحت نظارت عوامل بهداشتي ذبح و در بين دوآشپزخانه مركزي مدينه منوره توزيع مي‌گردد.
ازجمله فعاليتهاي ديگر واحد تداركات ستاد اجرايي مدينه منوره تامين وعده‌هاي غذايي و نوشيدني ايستگاه‌هاي بين راهي زائران است كه برطبق آن از زائران محترم كه از فرودگاه جده به مدينه منوره مي‌آيند در ايستگاه سلوم و همچنين از زائران اعزامي به مكه مكرمه (پس از احرام در مسجد شجره) در ايستگاه حرمين پذيرايي بعمل مي‌آيد.


| شناسه مطلب: 51600




اقامتگاه مدينه



نظرات کاربران