اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق

اعلام آمادگی ایران برای حفظ آثار تاریخی عراق

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: برای حفاظت از آثار تاریخی عراق که در تصرف گروه افراطی داعش نیست اعلام آمادگی کرده‌ایم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از واحد مركزي خبر، مسعود سلطاني فر افزود: نسل كشي و تخريب آثار فرهنگي به ويژه اقداماتي كه گروه افراطي داعش در تخريب ميراث فرهنگي انجام مي‌دهد، تاسف آور است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي با ابراز اميدواري به نتيجه بخش بودن تلاش‌ها براي پاك شدن منطقه از عناصر افراطي گفت: نامه‌اي به مديركل يونسكو نوشته و در آن بر استفاده از ظرفيت‌هاي اين سازمان در چارچوب كنوانسيون‌هاي جهاني براي حفاظت از ميراث فرهنگي عراق تاكيد كرده‌ايم.
سلطاني فر افزود: در سفري كه هفته گذشته به همراه معاون اول رئيس جمهور به كشور عراق داشتيم سند همكاري بين دو كشور براي حفظ و حراست از ميراث فرهنگي و گردشگري امضاء شده است.
تعطيلي نيم ساعته موزه‌ها در اعتراض به تخريب آثار تاريخي عراق
سلطاني فر در بخش ديگري گفت: تمام موزه‌هاي ايران پنجشنبه براي اعتراض به اقدام ضدفرهنگي داعش از ساعت ۱۱ تا ۱۱ و ۳۰ دقيقه تعطيل هستند.
گروه تروريستي داعش هفته گذشته ويدئويي را انتشار داد كه در آن شبه نظاميان اين گروه باحمله به موزه نينوا در شهر موصل در حال شكستن مجسمه‌هاي باستاني بودند.
باستان‌شناسان و كار‌شناسان ميراث باستاني، اين انهدام را يك فاجعه خوانده و آن را با منفجر كردن يك معبد بودايي‌ها در استان باميان قابل مقايسه دانستند.
همچنين منابع خبري از حمله عناصر داعش به كتابخانه‌ها و به آتش كشيدن هزاران جلد كتاب و نسخ خطي در اين حملات خبر دادند.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد حمله به ميراث فرهنگي و ديني و به آتش كشيدن نسخ خطي ناياب در عراق به دست اعضاي داعش را به شدت محكوم كرد.


| شناسه مطلب: 51612




عراق داعش ايران



نظرات کاربران