دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا

دعایی زیبا در هنگام طواف خانه خدا

طواف خانه خدا در هفت دور صورت می گیرد و یکی از زیباترین دعاها مخصوص زمانی است طواف کننده در دور هفتم قرار دارد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، طواف خانه خدا در هفت دور صورت مي گيرد و يكي از زيباترين دعاها مخصوص زماني است طواف كننده در دور هفتم قرار دارد.
كسى كه براى انجام عمره مفرده محرم شده و وارد مكّه مى شود، بايد به نيّت طواف، هفت مرتبه به دور خانه كعبه كه در مسجدالحرام است بگردد كه اين خود شرايط و احكامي دارد؛ احرام، نيت و تلبيه مقدمه اند تا آمادگي حضور در طواف حاصل شود و فرد بتواند بهترين ارتباط را با خداوند برقرار نمايد.
اگرچه كه هركس مي تواند هر سخني كه در دل دارد با خالق و معبود يكتاي خود بازگو كند اما لازم است تا ذكري در خور مقام خداوند بر زبان جاري شود كه امام صادق (ع) در اين امر شيعيان را ياري كرده و دعاهايي را نقل فرموده اند.
طواف خانه خدا در هفت دور صورت مي گيرد و يكي از زيباترين دعاهايي مخصوص زماني است طواف كننده در دور هفتم قرار دارد و بايد اينچنين با معبود خود راز و نياز كند:
اللّهمَّ إنَّ عِنْدي أفواجاً مِن ذُنُوب، وأفواجاً مِن خَطايا، وَعِنْدَكَ أفْواجٌ مِن رحمة، وأفواجٌ مِن مَغْفِرَة، يا مَن استجابَ لأبغَضِ خَلْقِهِ إذْ قالَ أنْظرُني إلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ، إسْتَجِب لي اللّهمَّ قَنِّعْني بِما رَزَقْتني، وباركْ لي فيما آليتني. اللّهمّ ارحمني بطواعيتي إيّاك وطواعيتي رسولك، اللّهم جنبني أن أتعدّى حدودك واجعلني ممن يحبّك ويحب رسولك وملائكتك وعبادك الصالحين.
بار الها! نزد من گناهان و لغزش هاي فراواني است، و نزد تو مجموعه ي رحمت و آمرزش ، اي كسي كه درخواست مبغوض ترين خلق خويش [شيطان]، را، وقتي كه گفت: «مرا تا روز قيامت مهلت ده»، اجابت نمودي. بارالها ! به روزي و نعمتي كه داده اي خشنود و قانعم فرما، و آنچه را به من بخشيده اي مبارك گردان .
در اين دعا عبارتي جالب وجود دارد و بر اين نكته اشاره دارد كه خداوند حتي درخواست مبغوض ترين خلق خود يعني شيطان را رد نمي كند و درخواستش را اجابت مي كند حال ما با ديدن اين عبارات و بر زبان جاري كردن آنها بايد با تمام وجود آنچه را كه از خداوند مي خواهيم طلب كنيم چرا كه خداوند اجابت كننده و بخشنده است و ما درخواست كننده و نيازمند.
طواف به عنوان يك رمز، آموزه‌اي است كه به انسان مي‌گويد بايد در تمام زندگي خدا محور بود و همه چيز را از خدا خواست؛ همان طور كه جسم به دنبال خانه گلي و سنگي مي چرخد، دل انسان نيز بايد همراه با فرشتگان در عالم ملكوت طواف كند و خواسته هاي خود را از خداوند طلب نمايد.


| شناسه مطلب: 51691




معارف كعبه



نظرات کاربران