اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

وزیر دفاع عراق به زیارت امامین عسکریین رفت

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق، وزیر دفاع عراق روز شنبه برای زیارت مرقد امام حسن عسکری و امام هادی علیهماالسلام واقع در مرکز سامرا وارد این شهر شد.

وزير دفاع عراق به زيارت امامين عسكريين (ع) رفت
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شبكه عراقي «سومريه نيوز» به نقل از وزارت دفاع اين كشور خاطرنشان كرد، العبيدي با هيات همراه به زيارت مرقد امام هادي و عسكري عليهماالسلام رفت و پس از آن با شماري از مقامات نظامي ديدار كرد.
در اين بيانيه آمده است: فرمانده هوايي ارتش، معاون رييس ستاد مشترك و فرمانده عمليات سامرا و شمار زيادي از فرماندهان و افسران، وي را در عزيمت به منطقه «سور‌شناس» كه از لوث وجود باندهاي تروريستي داعش آزاد شده، همراهي مي‌كردند.
وي همچنين با مردم قهرمان و عشاير غيور ديدار و از موضع آنان در حمايت از نيروهاي مسلح تشكر و قدرداني كرد.
اهانت به پيامبر، اين بار به كتاب‌هاي درسي دانماركي‌ها كشيده مي‌شود
اتحاديه معلمان دانماركي اعلام كرد: تمايل دارد كاريكاتورهاي توهين آميز عليه پيامبر اسلام (ص) دربخش‌هايي از مطالب درسي گنجانده شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشا تودي جان ريودال رئيس اين اتحاديه براي توجيه درخواست خود ادعا كرد: اين كاريكاتور‌ها در شناخت وجود رابطه بين مسائل ديني، اجتماعي و سياسي كمك كننده خواهد بود.
وي افزود: بحران تصاوير كارتوني مسئله واضحي در آموزش ديني به شمار مي‌رود و من تعجب مي‌كنم كه اين تصاوير در شيوه‌هاي آموزشي گنجانده نشده است.
اين كاريكاتور‌ها نخستين بار در سال ۲۰۰۵ در روزنامه دانماركي يوندلاز پوستن منتشر شد.
اردن رييس اتحاديه عرب شد
اردن رياست شوراي اتحاديه عرب را در جلسه ۱۴۳ آنكه در سطح نمايندگان دائمي برگزار شد از موريتاني تحويل گرفت.
به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، بشر خصاونه نماينده اردن در مصر ونماينده دائم اردن در اتحاديه عرب روز گذشته رياست شوراي اتحاديه عرب را از ودادي ولد سيدي هيبه سفير موريتاني ونماينده دائم آن در اتحاديه عرب تحويل گرفت.
جلسه شوراي اتحاديه عرب در سطح نمايندگان دائمي در دوره جديد آن به رياست اردن به عنوان مقدمه‌اي براي نشست سران عرب كه قرار است ۲۸ مارس در شرم شيخ برگزار شود تشكيل شد.
بيش از ۳۴ هزار زن فلسطيني در تهاجم اخير صهيونيست‌ها به غزه آواره شدند
در پي تهاجم نظامي سال گذشته رژيم صهيونيستي عليه ساكنان غزه بيش از ۳۴ هزار زن فلسطيني اين منطقه آواره شدند و بيش از ۷۰۰ نفر از آنان همسران خود را از دست دادند.
مركز حقوق بشر الميزان در غزه به مناسبت روز جهاني زن از جنايات جنگي صهيونيست‌ها عليه زنان غزه خبر داد.
براساس اسناد و مدارك اين مركز، ۲۹۳ نفر از زنان ساكن غزه در پي تهاجم تابستان گذشته رژيم صهيونيستي جان خود را از دست دادند. افزون برآن، ۳۴ هزار و ۶۹۷ نفر از زنان غزه به دليل تخريب منازلشان آواره شدند.
مركزحقوق بشر الميزان به منظور تامين نيازهاي زندگي زنان در غزه از گروههاي بين المللي حقوق بشري خواستار كمك و مقابله با ادامه اقدامات خشونت آميز صهيونيست‌ها شده است.
همچنين ارتش رژيم صهيونيستي تظاهرات زنان را كه از سوي نهادهاي زنان فلسطيني در ايست بازرسي «قلنديا» در كرانه باختري برگزار شد، با گاز اشك‌آور متفرق كرد.
به نوشته روزنامه مصري اليوم السابع، شركت‌كنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن پلاكاردهايي خواهان پايان اشغالگري‌هاي رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني و همچنين خواهان فراهم كردن عدالت در جامعه فلسطيني شدند.
تظاهرات شبانه در بحرين ضد رژيم آل خليفه همچنان ادامه دارد
تظاهركنندگان در منامه با در دست گرفتن تصاوير شيخ علي سلمان و پرچم بحرين خواستار آزادي اين روحاني بحريني و ايجاد تغييرات دموكراتيك در كشور شدند.
نيروهاي‌امنيتي‌بحرين نيز باگلوله‏هاي ساچمه‏اي وگازاشك‌آور تظاهركنندگان را سركوب‏كردند.
نظاميان آل‏خليفه همچنين به چندين منزل مسكوني در منطقه مقابه واقع درغرب منامه پايتخت بحرين يورش بردند.
درهمين‏حال اتحاديه علماي يمن حمايت خود را از قيام مسالمت آميز مردم بحرين اعلام كرد و در بيانيه‏اي از حكومت بحرين خواست شيخ علي سلمان را آزاد و نيروهاي سپر جزيره را از بحرين خارج كند.
اين اتحاديه همچنين از كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس خواست از توطئه‏ هاي آمريكايي - صهيونيستي پيروي نكنند.
دور جديد مذاكرات طرف‌هاي ليبيايي
در گفتگوهاي ملي ليبي تشكيل دولت جديد مطرح شد و دور جديد مذاكرات طرف‌هاي ليبيايي طي روزهاي آتي برگزار خواهد شد. سازمان ملل متحد اعلام كرد: دور چهارم گفتگوهاي ليبي مثبت بود.
دور جديد گفتگو ميان طرف‌هاي مختلف ليبي طي روزهاي آتي در مغرب از سر گرفته خواهد شد.
در جريان اين گفتگو‌ها پيشنهاد تشكيل دولت جديد مطرح شد.
در دور جديد گفتگو‌ها توقف درگيري‌ها و احياي روند دموكراسي در ليبي محور گفتگو‌ها خواهد بود اما طرف‌هاي ليبيايي به دليل تداوم درگيري در اين كشور درباره مذاكرات با يكديگر اختلاف دارند.
ده‌ها هزار نفر از مخالفان بنيامين نتانياهو در شهر تل آويو تظاهرات كردند
تظاهرات ديشب در ميدان «رابين» با شعار «اسرائيل خواستار تغيير است» برگزار شد و بزرگ‌ترين راهپيمايي در آستانه برگزاري انتخابات اسرائيل به شمار مي‌رود.
سازماندهي اين تظاهرات را مركزي غيرانتفاعي بر عهده داشت كه خواستار تغيير اولويت‌هاي اسرائيل و تمركز بر مسائل بهداشتي، آموزشي، مسكن و هزينه‌هاي زندگي است.
گرچه هيچ يك از احزاب سياسي اسرائيل رسماً از راهپيمايي ديشب حمايت نكردند، اما هواداران احزاب چپگرا و ميانه در آن شركت داشتند؛
حمله افراد مسلح نا‌شناس به تعدادي نمازگزار در شهر كابل وزارت كشور افغانستان اعلام كرد، در اين حمله تروريستي شش نمازگزار كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند. نجيب الله دانش، معاون سخنگوي وزارت كشور افغانستان گفت: هنوز شمار مهاجمان و هويت آنان مشخص نشده است، اما پنج نفر به اتهام همكاري با اين افراد بازداشت شده‌اند. تاكنون فرد يا گروهي مسووليت اين حمله تروريستي را به عهده نگرفته است.
ديدار رئيس جمهور فرانسه با رهبران مخالفان سوري
رئيس جمهور فرانسه در ديدار با رهبران مخالفان سوري بر حمايت پاريس از اقدامات گروه‌هاي شورشي حاضر در سوريه تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «فرانسوا اولاند» روز گذشته با «خالد خوجه» رئيس ائتلاف مخالفان سوريه ديدار كرد.
خوجه در ژانويه سال جاري به عنوان رهبر ائتلاف مخالفان سوري انتخاب شد.
بر اساس اين گزارش، اولاند پس از ديدار با خوجه مدعي شد كه «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه شريك مناسب و قابل قبولي در مبارزه با داعش نيست.
از ابتداي آغاز بحران سوريه، فرانسه به همراه انگليس اولين كشورهاي اروپايي بودند كه بطور آشكار از شورشيان سوري حمايت كرده و حتي اتحاديه اروپا براي ارسال سلاح براي اين گروه‌ها تحت فشار قرار دادند.
سفيرعربستان در مصر: تشكيل ارتش عربي در نشست سران عرب بررسي خواهد شد
به گزارش شبكه تلويزيوني الحدث، عبدالعزيز قطان سفير عربستان سعودي در قاهره و نماينده دائم اين كشور در اتحاديه عرب گفت: عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر و ملك سلمان پادشاه عربستان تاكنون سه بار با يكديگر ديدار كرده‌اند.
در همين حال آخرين ديدار آن‌ها بسيار مثبت بود و طرفين درباره موضوعات مهمي در منطقه و جهان عرب گفتگو كردند.
روابط دوجانبه و نحوه گسترش و تقويت آن در رأس موضوعات مورد گفتگو بود و آن‌ها درباره تحولات يمن، ليبي و سوريه نيز به صورت مفصل گفتگو كردند.
نخست وزير فرانسه: ححدود ۱۰هزار اروپايي تا پايان سال به گروه‌هاي افراطي ملحق خواهند شد
مانوئل والس درپاسخ به پرسش خبرنگاران روزنامه لوموند، ‌شبكه‌اي تله و راديو اروپاي يك گفت: «اكنون ۳۰۰۰ اروپايي در سوريه و عراق وجود دارد.
در فرانسه، ۱۴۰۰ تن اساسا از جوانان به اين مسئله ارتباط دارند، ‌يا آنان در كشورهاي سوريه و عراق هستند و يا بازگشته‌اند و يا تلاش مي‌كنند به اين كشور‌ها بروند، ‌رقمي كه در طول يك سال دو برابر شده است.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران