رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

باید با معرفی اسلام ناب تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، تحقق «اسلام کامل» را خواست پروردگار متعال و هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی خواندند و با اشاره به ضرورت ارائه اسلام ناب در مقابل تلاش مستکبران برای ترویج اسلام هراسی در میان ملتها تأکید کردند: در بررسی علل و راه حلهای چالشهای موجود، باید از سطحی نگری پرهیز کرد و با ریشه یابی مسائل، به مدیریت منطقی آنها پرداخت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ايشان با اشاره به شخصيت، سوابق و خدمات آيت الله يزدي، انتخاب رئيس جديد خبرگان را انتخابي مناسب و بجا خواندند و خاطرنشان كردند: اين انتخابات، بسيار متين، و بدون حاشيه هاي رايج برگزار شد و مي تواند الگويي براي ديگر دستگاهها باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به آيات متعدد قرآن مجيد توجه به همه اركان و احكام دين را، مطالبه اسلام برشمردند و تأكيد كردند: در معارف اسلامي، چيزي به نام دين حداقلي نداريم و بايد تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق كامل دين مبين را هدف قرار داد و در اين مسير تلاش و حركتِ رو به پيشرفت انجام داد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت حفظ و تقويت همه ابعاد اسلام در «صورت و سيرت» آن افزودند: حفظ «سيرت اسلام» يعني در همه ظرفيتهايي كه حركت عمومي كشور، مردم و مسئولان را شكل مي دهد، اسلام، هدف و آرمان قرار گيرد و براي رسيدن به آن برنامه ريزي رو به كمال بشود و همه در اين مسير حركت كنند.
ايشان قلدرهاي جهاني را معارض اصلي حركت به سمت تحقق اسلام كامل برشمردند و افزودند: ترويج اسلام هراسي بوسيله دستگاههاي تبليغاتي و سياسي صهيونيستها، نشانه هراس آنها از نابودي منافع نامشروعشان است.
رهبر انقلاب با اشاره به برخي سخنان دشمنان نظام كه مي گويند دنبال تغيير رفتار جمهوري اسلامي هستيم نه تغيير نظام، افزودند: تغيير رفتارِ نظام، يعني ملت ايران از لوازم حتمي حركت به سمت تحقق آرمانهاي خود و اجراي اسلامِ كامل كوتاه بيايد و اين هدف، در واقع همان تغيير نظام و نابودي سيرتِ دين در حركت عمومي نظام اسلامي است كه اين بار، از اين طريق دنبال مي شود.
ايشان پرهيز از برخورد منفعلانه با پديده «اسلام هراسي» را كاملاً ضروري برشمردند و افزودند: اسلام هراسي در حقيقت ترجمه هراس و سراسيمگي زورگويان بين المللي از اسلام سياسي و اسلام حاضر در متن زندگي ملتهاست كه ملت ايران با انقلاب اسلامي پرچمدار ايجاد، تثبيت و تقويت آن شده است. [factimage()] http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/29136/C/13931221_1029136.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
حضرت آيت الله خامنه اي، تبديل اسلام هراسي از تهديد به فرصت را كاملاً ممكن دانستند و افزودند: تلاش بيوقفه براي ترساندن ملتها و جوانان از اسلام، اين پرسش را در كانون توجه افكار عمومي جهان قرار مي دهد كه علت اين همه هجوم و حمله به اسلام چيست؟
رهبر انقلاب پاسخ صحيح به اين پرسش را از طريق ارائه اسلام ناب به ملتها، دربر دارنده بركات بي پايان برشمردند و افزودند: بايد همه توان خود را در اين راه بكار بگيريم.
ايشان در تبيين ويژگي هاي اسلام ناب، خاطرنشان كردند: طرح اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم، جوانان را در هر جاي جهان، به ابتهاج و هيجان مي آورد و به آنان مي فهماند اسلام در حمايت از مظلومان و بي پناهان، برنامه عملي دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، اسلام طرفدار عقلانيت، ضد «قشري گري و تحجر» و ضد اوهام و خرافات را از ديگر ابعاد اسلام ناب برشمردند و افزودند: بايد اسلام متعهد در مقابل لاابالي گري، اسلام حاضر در متن زندگي مردم در مقابل اسلام سكولار، اسلام رحمت به ضعفا و اسلام جهاد با مستكبران را به جهان معرفي كنيم و از اين طريق، پروژه اسلام هراسي دشمنان را به فرصتي براي جلب توجه ملتها به اسلام ناب تبديل نماييم.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به چالشهاي موجود ميان ايران و آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي از جمله موضوع هسته اي، افزودند: بايد با پرهيز از سطحي نگري، چالشها و مشكلات موجود را ريشه يابي كرد و از اين طريق به راه حل منطقي دست يافت.
ايشان به عنوان يك مثال عيني، به صدمات ناشي از تحريم ها اشاره و خاطرنشان كردند: موشكافي دقيق، آشكار مي كند كه علت آسيبهايي كه بخاطر تحريم متحمل شده ايم، وابستگي كشور به نفت و اقتصاد دولتي و عدم حضور مردم در متن اقتصاد است.
رهبر انقلاب با طرح سئوالاتي مهم افزودند: آيا اگر اقتصاد كشور و زندگي ملت را به درآمد نفتي وابسته نمي كرديم و با پرهيز از ادامه اشتباه اوايل انقلاب مبني بر دولتي شدن همه مسائل، مردم را حقيقتاً وارد فعاليتهاي اقتصادي مي كرديم دشمن مي توانست با تحريم نفتي و تحريم دستگاههاي دولتي، اين آسيبها را وارد آورد؟
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: اگر مسائل را اينگونه ريشه يابي و علاج كنيم، مشكلات حل مي شود و نگاهمان به محبت دشمن نخواهد بود.
رهبر انقلاب با اشاره به كارآيي اين نگاه عميق و منطقي در مديريت چالشهاي آشكار و پنهان با زياده خواهان جهاني از جمله مسئله هسته اي افزودند: تيم هسته اي كه رئيس جمهور محترم انتخاب كرده انصافاً خوب، امين، مورد قبول و دلسوزند و در حال كار و تلاشند اما با وجود اين برادرانِ خوب، من نگرانم، چون طرف مقابل حيله گر و اهل خدعه و نيرنگ است و از پشت خنجر مي زند.
ايشان با اشاره به يك اشتباه رايج مبني بر اينكه اشخاص قدرتمند، نيازي به حيله گري ندارند افزودند: برخي فكر مي كنند امريكا با اين قدرت سياسي، اقتصادي و نظامي، احتياجي به نيرنگ و موذيگري ندارد اما برخلاف اين تصور، امريكايي ها به حيله و فريب نياز فراواني دارند و الان هم همينگونه عمل مي كنند و اين واقعيت، ما را نگران مي كند.
رهبر انقلاب با تأكيد بر مراقبت از شگردهاي امريكايي خاطرنشان كردند: امريكايي ها هميشه در آستانه زمان تعيين شده براي پايان مذاكرات، لحن خود را سخت تر، تندتر و خشن تر مي كنند تا اهداف خود را محقق كنند كه بايد مراقب اين حيله بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان سخيف و مشمئز كننده امريكايي ها در هفته ها و روزهاي اخير افزودند: يك دلقك صهيونيست در آنجا سخناني گفت، مقامات امريكايي هم براي اينكه خود را كنار بكشند مطالبي گفتند اما در همان مطالب، ايران را به حمايت از تروريسم متهم كردند كه واقعاً حرف خنده آوري است.
ايشان خاطرنشان كردند: امريكايي ها و هم پيمانانشان در منطقه، خبيث ترين و جرارترين تروريستها يعني «داعش» و امثال آن را ايجاد كردند و همچنان آنها را حمايت مي كنند آن وقت اينگونه كارها را متوجه ملت ايران و نظام اسلامي مي سازند!
رهبر انقلاب حمايت صريح دولت امريكا از دولت جعلي صهيونيست ها را يادآوري كردند و افزودند: واشنگتن از دولتي كه رسماً به اقدامات تروريستي معترف است به زشت ترين شكل ممكن حمايت مي كند و در عين حال جمهوري اسلامي را متهم مي سازد.
رهبر انقلاب نامه اخير سناتورهاي امريكايي را حاوي نشانه هاي متعدد فروپاشي اخلاق سياسي در نظام امريكا برشمردند و افزودند: همه كشورهاي جهان طبق مقررات پذيرفته شده بين المللي، پس از تغيير دولتهايشان نيز به تعهدات خود پايبندند اما سناتورهاي امريكايي رسماً اعلام مي كنند اگر اين دولت برود تعهدات او كأن لم يكن تلقي مي شود، آيا اين نهايت فروپاشي اخلاق سياسي و متلاشي شدن دروني نظام امريكا نيست؟
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مقامات جمهوري اسلامي كار خود را بلدند و مي دانند اگر هم به توافقي برسيم چگونه عمل كنيم كه دولت امريكا بعدها نتواند زير آن بزند.
رهبر انقلاب همچنين با بزرگداشت ياد مرحوم آيت الله مهدوي كني او را عالمي عامل و داراي مجاهداتي تأثيرگذار خواندند و غفران و رحمت الهي را براي آن عالم فقيد مسئلت كردند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب، آيت الله يزدي رئيس مجلس خبرگان رهبري گزارشي از برگزاري هفدهمين اجلاس مجلس خبرگان بيان كرد.
آيت الله يزدي، بررسي روند مذاكرات هسته اي و مسائل داخلي كشور، تاكيد بر لزوم تحقق عملي اقتصاد مقاومتي و پرهيز از شعار زدگي، ارائه گزارش از جايگاه اسلام در شرايط كنوني جهان و مسئله اسلام‌هراسي در غرب و نگراني از برخي مسايل فرهنگي را از جمله مهمترين محورهاي مباحث، نطق‌ها و مذاكرات اعضاي مجلس خبرگان در اجلاسيه اخير بيان كرد.


| شناسه مطلب: 51861




رهبر انقلاب



نظرات کاربران