۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت
۱۶ تا ۲۲ اسفند ۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

سرعت گرفتن صدور روادید عمره‌گزاران ایرانی پس از مذاکرات مقامات ایرانی با وزارت حج عربستان و کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران، اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، نشست‌های بررسی برنامه‌های تحویل سال نو زائران ایرانی در مکه مکرمه و کاظمین، و آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از ۲۰ اسفند، برخی از اخبار منتشر شده در هفته گذشته است که در ادامه گزارش کاملی از آن را خواهید خواند.

حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و افريقاي وزارت امور خارجه، از سرعت گرفتن رواديد عمره‌گزاران ايراني خبر داد و گفت: در پي هماهنگي با كاردار سفارت عربستان سعودي در تهران، روند اعطاي رواديد، از فردا با سرعت بيشتري انجام خواهد شد. اين مقام ‌وزارت خارجه‌ پيش از اين از رفع كامل مشكلات ايجاد شده براي ويزاي عمره‌گزاران خبر داده بود.
در همين زمينه ‌سعيد اوحدي‌ رييس سازمان حج و زيارت نيز ۱۶ اسفند با اشاره به هماهنگي با وزير حج عربستان گفت: وزير حج عربستان قول مساعد داد كه مشكلات صدور رواديد زائران ايراني طي هفته آينده حل شود و فضاي صدور رواديد عمره‌گزاران به حالت اوليه خود برگردد.
نمايشگاهي از ‌عكس‌هاي تعويض ضريح‌‌هاي مطهر حرم امام رضا عليه‌السلام، به مناسبت سالروز تعويض ضريح چهارم، با حضور تعدادي از مديران و مسئولين آستان قدس رضوي، در مركز همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي دائمي اين مجموعه، افتتاح شد.
 
عمره مفرده و زائران ايراني
مركز پزشكي حج‌ و زيارت جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، در اطلاعيه‌اي ۱۴ توصيه بهداشتي را به زائران ايراني در عتبات گوشزد كرد و از آنها خواست به اين موارد اهتمام داشته باشند. اين توصيه‌ها را مي‌توانيد در صفحه اين خبر مطالعه كنيد.
جلسه ‌ستاد هماهنگي‌ تحويل سال نو، با حضور مسئولان نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، در مكه مكرمه برگزار شد.
در همين حال، نشست بررسي برنامه‌هاي سال‌تحويل زائران ايراني، با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري، ‌در شهر كاظمين‌ نيز برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌خادمي‌ نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، در جلسه مسئولان فرهنگي بعثه، گفت: تمام توان خود را براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در سال جديد به كار خواهيم گرفت.
دانش‌آموزان اهل سنت‌ ايراني كه به سفر عمره مفرده مشرف شده‌اند، با حضور در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه، با نماينده بعثه ديدار و گفتگو كردند.
دوره چهارم ‌موسسه مطوفي حجاج ايران، با حضور اعضاي جديد، براي يك دوره چهار ساله آغاز به كار كرد. پيش از اين دكتر طلال قطب از سوي وزير حج عربستان به عنوان رييس هيئت مديره منصوب شده بود.
دومين همايش ‌پيوند با رسول مهرباني‌ها، به همت واحد امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره برگزار شد. ماموستا مصطفي شيرزاده امام جمعه اهل سنت مريوان در اين نشست گفت: وحدت اسلامي از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران است.
 
اخبار عربستان سعودي
وزارت بهداشت عربستان، با صدور بيانيه‌اي، خبر تعطيلي برخي بيمارستان‌هاي اين كشور به دليل شيوع ويروس كرونا را به شدت تكذيب كرد.
عبدالرحمن السديس‌ رييس كل امور حرمين شريفين، گفت: ظرفيت كل صحن طواف پس از تكميل طرح توسعه، ۱۰۵ هزار طواف‌كننده در ساعت خواهد بود و صحن طواف از هر گونه مانع و خطر خالي مي‌شود.
مقامات سعودي‌ در ادامه سياست‌هاي خود مبني بر مقابله با دولت سوريه، تنها به ۱۲ هزار سوري كه از سوي ائتلاف مخالفان خارج‌نشين سوريه تعيين مي‌شوند اجازه انجام فريضه حج را خواهد داد و مردم ساكن در سوريه براي چهارمين سال پياپي از حضور در كنگره عظيم حج محروم خواهند بود.
 
عتبات عاليات؛ از محموله ۱۳۰ تني تا افزايش هزينه زيارت
آيت الله العظمي ‌وحيد خراساني‌ در ديدار جمعي از دست‌اندركاران جشنواره «ربيع الشهادة» كه همزمان با ايام ولادت امام حسين عليه‌السلام در كربلاي معلي برگزار خواهد شد، با اشاره به ميزباني شايسته مردم عراق از زائران اربعين حسيني، گفت: مردم عراق از امتحان بزرگي بيرون آمدند و اين سعادت و افتخار، درك‌شدني و توصيف‌شدني نيست.
محموله ۱۳۰ تني مواد غذايي از سوي دفتر ‌آيت الله العظمي سيستاني‌ براي سومين بار به شهر البغدادي كه در محاصره كامل تروريست‌هاي داعش قرار داشت، ارسال شد.
محمد زارع‌ معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، از اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: در اين دوره بيش از ۳۵۰۰ نفر از دانشگاهيان سراسر كشور به نجف، كربلا و كاظمين مشرف خواهند شد.
جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌ها‌ در كربلاي معلي برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمين اصغر قائمي در اين نشست، با اشاره به اهميت زيارت عتبات عاليات، روحانيون و مداحان را به اهتمام در انجام تكاليف خود دعوت كرد.
سومين گردهمايي دانش‌آموزان‌ زائر عتبات عاليات با عنوان آستان دوست، و با مشاركت بعثه مقام معظم رهبري و سازمان دانش‌آموزي، در كربلاي معلي برگزار شد.
پيكر مطهر ‌۶ شهيد مدافع حرم‌ مطهر امامين عسكريين، همزمان با دهه فاطميه، بر دوش مردم نجف اشرف در حرم امام علي عليه‌السلام تشييع شد و پس از وداع، در وادي‌السلام دفن شدند.
پروازهاي ‌فرودگاه نجف اشرف، پس از توقف ۲۰ روزه پرواز هواپيماهاي غول‌پيكر به اين فرودگاه، از ۱۷ اسفند از سر گرفته شد و از اين پس، پروازهاي زائران ايراني به فرودگاه نجف، برقرار خواهد بود.
مشكلات زائران ايراني در ‌كاظمين، با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري بررسي شد. حجت‌الاسلام سيد علي غيور باغباني، از هتل‌هاي زمزم، تاج، جنةالزائرين، شرف، قبةالخضراء و... بازديد كرد.
محسن نظافتي‌ مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، از افزايش ۲۰۰ هزار توماني هزينه سفر به عتبات عاليات از ۲۱ اسفند، به دليل تفاوت نرخ ارز تعادلي و ارز آزاد خبر داد و همچنين حداقل و حداكثر هزينه‌هاي سفر هوايي و زميني به عتبات در نوروز را تشريح كرد.




نظرات کاربران