انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها

انتشار هشتاد عنوان کتاب از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ + متن کتاب‌ها

معاون پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت از انتشار ۸۰ عنوان کتاب به همت اعضای گروه‌های علمی و واحدهای مختلف پژوهشکده حج و زیارت در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرويس انديشه پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد زادهوش معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت از انتشار ۸۰ عنوان كتاب به همت اعضاي گروه‌هاي علمي و واحدهاي ديگر پژوهشكده حج و زيارت و نيز حمايت و برنامه‌ريزي مديران پژوهشكده در سال ۱۳۹۳، خبر داد.
وي با اشاره به برخي از عنوان كتاب‌هايي كه به تازگي منتشر شده‌اند، گفت: سيره اهل بيت عليهم‌السلام در حج، كتابشناسي مخطوطات حج، حج و تعالي جهان اسلام، مقام ابراهيم و جايگاه آن در فقه، منابع علم امامان شيعه، سيدتاج‌الديني حسيني آوي، ابراهيم بن مالك اشتر نخعي، يحيي بن عمر علوي، زينب دختر امام موسي كاظم عليه‌السلام، ابراهيم مجاب مدفون در حائر حسيني، از جمله اين كتاب‌ها است.
معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت همچنين از عنوان‌هاي قنبر غلام علي عليه‌السلام، توحيد عبادي از ديدگاه شيعه و وهابيت، گفت‌وگويي آرام و مفيد در مدينه و الشيعة، وسائل الاعلام به عنوان جديدترين عنوان كتاب‌هايي كه تاكنون از سوي پژوهشكده حج و زيارت، تاريخچه آستان مطهر امام علي عليه‌السلام، حج‌گزاري ايرانيان به روايت اسناد عثماني و قاجاري، نام برد.
حجت‌الاسلام زادهوش خاطرنشان كرد: كتاب‌هاي سرزمين منا و مسائل نوپديد، تراث كربلاء، غروب شرعي از ديدگاه فريقين، مناسبات ايرانيان با حجاز در دوره‌هاي مختلف تاريخ اسلامي، ضيافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌هاي شيفتگي در ميعاد، برگزاري حج در دوره پهلوي، ساختار سياسي اجتماعي شيعيان عراق و فرهنگ اصطلاحات حج و عمره در زمستان ۹۳ منتشر شده‌اند.
وي با معرفي برخي از كتاب‌هاي منتشر شده پژوهشكده حج و زيارت گفت: در كتاب حج و تعالي جهان اسلام كاركردهاي بين‌المللي حج در راستاي بيداري اسلامي بررسي و تحليل شده است. مطالب كتاب در دو بخش كلي آمده است: در بخش اول كاركردهاي حج در راستاي بيداري اسلامي تحليل شده و در بخش دوم ظرفيت‌هاي حج در تقويت بيداري اسلامي بررسي شده است.
وي افزود: مؤلف در اثر كتاب‌شناسي مخطوطات حج، ۸۶۶ نسخه خطي در حوزه «حج» را شناسايي كرده و اطلاعات آن‌ها را در اين كتاب‌شناسي آورده است. پس از هر عنواني، مباحث كتاب‌شناسي (شامل نام كتاب، مؤلف، موضوع، زبان و محتواي كتاب) و نسخع‌شناسي (شامل نوع خط، كاتب و سال كتابت، جلد) به طور تفصيلي آورده شده است.
معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت با اشاره به كتاب مقام ابراهيم و جايگاه آن در فقه كه بيشتر با توجه به توسعه‌هاي اخير در مسجدالحرام و احتمال جابه‌جايي مقام ابراهيم عليه‌السلام منتشر شده است، اظهار داشت: در اين نوشتار، پس از تبيين اين فرع فقهي، اقوال و ادله فق‌ها آمده و با جمع‌بندي تفصيلي آن، امور مستحدثه مربوط به مقام ابراهيم بررسي شده است.
حجت‌الاسلام زادهوش در توضيح كتاب ابراهيم مجاب، مدفون در حائر حسيني نيز گفت: ابراهيم مجاب، فرزند محمد بن امام موسي كاظم عليه‌السلام نخستين علوي دلباخته اباعبدالله الحسين عليه‌السلام بود كه در كربلا اقامت گزيد و سبب رفت و آمد و اسكان ديگر علويان در اين شهر مقدس شد.
گفتني است، علاقه‌مندان براي اطلاع از ديگر عنوان كتاب‌هاي منتشر شده از سوي پژوهشكده حج و زيارت در سال ۹۳ مي‌توانند از اينجا وارد صفحه اينترنتي مربوطه شده و همچنين با مراجعه به نشاني اينترنتي كتابخانه تخصصي حج حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت از متن كامل اين كتاب‌ها استفاده كنند.




نظرات کاربران