رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: 

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی:

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»

هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و توانایی‌های ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيام نوروزي خطاب به ملت ايران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلي و هم‌زباني» نامگذاري كردند و اظهار داشتند: هرچه بين ملّت و دولت صميميّت بيشتر و همكاري بيشتر و همدلي بيشتري باشد، كارها بهتر پيش خواهد رفت. بايد به يكديگر اعتماد كنند؛ هم دولت، ملّت را به معناي واقعي كلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّيّت و توانايي‌هاي ملّت را بدرستي بپذيرد، هم ملّت به دولت كه كارگزار كارهاي او است به معناي حقيقي كلمه اعتماد كند. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به شرح زير است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم يا مقلّب القلوب و الابصار، يا مدبّر اللّيل والنّهار، يا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال.
السّلام علي فاطمة و ابيها و بعلها و بنيها.
آغاز سال مصادف است با ايّام شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها)؛ ارادت مردم ما به خاندان پيغمبر و دخت گرامي پيامبر اعظم اقتضائاتي دارد كه يقيناً همه بايد اين اقتضائات را رعايت كنند و يقيناً رعايت خواهند كرد. اميد است كه اين ايّام و اين سال از بركات فاطمي سرشار و برخوردار باشد؛ و نام مبارك اين بزرگوار و ياد ايشان تأثيرات عميق و ماندگار خود را در زندگي مردم ما در سال ۱۳۹۴ بگذارد. و اميدواريم كه اين آغاز بهار طبيعت كه آغاز سال نوي هجري شمسي است، براي ملّت ايران و براي همهٔ ملّتهايي كه نوروز را گرامي ميدارند مبارك باشد.
سلام خاكسارانه عرض ميكنم به ساحت حضرت بقيّة الله الاعظم (ارواحنافداه) و ياد امام بزرگوارمان و شهيدان را در اين فرصت، گرامي ميداريم و اميدواريم كه ما را از بركات انفاس طيّبه و دعاهاي ارواح مطهّر آن عزيزان برخوردار فرمايد. يك نگاه اجمالي به سال ۱۳۹۳ ميكنيم و نگاهي اجمالي به سال جاري‌اي كه در اين ساعت شروع ميشود. سال ۹۳ هم در عرصهٔ داخلي و هم در عرصهٔ خارجي و بين‌المللي براي كشور ما سال پرماجرايي بود؛ چالشهايي داشتيم، پيشرفتهايي هم داشتيم؛ ما در اوّل سال ۹۳ با توجّه به همين چالشها بود كه عنوان سال را گذاشتيم «عزم ملّي و مديريّت جهادي».
با نگاهي به آنچه در سال ۹۳ گذشت، مشاهده ميكنيم كه عزم ملّي بحمدالله بُروز و ظهور داشت. ملّت ما عزم راسخ خود را هم در تحمّل برخي مشكلاتي كه براي او وجود داشت نشان داد، هم در روز بيست‌ودوّم بهمن، در روز قدس و در راهپيمايي عظيم اربعين اين عزم را، اين همّت را از خود بُروز داد و نشان داد. مديريّت جهادي هم در برخي از بخشها بحمدالله بارز و آشكار بود. در آن بخشهايي كه مديريّت جهادي را انسان مشاهده كرد، پيشرفتها را هم در آنجا مشاهده كرديم. اين البتّه توصيهٔ مخصوص سال ۹۳ نيست، هم عزم ملّي و هم مديريّت جهادي براي امسال و براي همهٔ سالهاي پيش‌رو براي ملّت ما مورد نياز است.
و امّا در سال ۹۴ آرزوهاي بزرگي براي ملّت عزيزمان داريم كه همهٔ اين آرزوها هم دست‌يافتني است. آرزوهاي بزرگ ما براي ملّت در اين سال، پيشرفت اقتصادي است؛ اقتدار و عزّت منطقه‌اي و بين‌المللي است؛ جهشهاي علمي به معناي واقعي است؛ عدالت قضائي و اقتصادي است؛ و ايمان و معنويّت است كه از همه مهم‌تر و پشتوانهٔ همهٔ آن سرفصل‌هاي ديگر است. به نظر ما همهٔ اين خواسته‌ها و آرزوها دست‌يافتني است؛ هيچ‌كدام از اينها چيزهايي نيست كه از ظرفيّت ملّت ايران و ظرفيّت سياستهاي نظام بيرون باشد. ظرفيّتهاي ما بسيار زياد است؛ در اين زمينه حرفهاي گفتني‌اي وجود دارد كه ان‌شاءالله به مهم‌ترين آنها در سخنراني عصر [شنبه‌] اشاره خواهد شد.
آنچه در اين ساعت مايلم به ملّت عزيزمان عرض كنم اين است كه اين ظرفيّت عظيم و مهم دست‌يافتني است ولي شروطي دارد؛ يكي از مهم‌ترين شروط عبارت است از همكاري‌هاي صميمانه ميان ملّت و دولت؛ اگر اين همكاري صميمانه از دو سو شكل بگيرد، يقيناً همهٔ آنچه را كه جزو آرزوهاي ما است دست‌يافتني است و آثار آن را مردم عزيزمان به چشم خواهند ديد. دولت، كارگزار ملّت است؛ و ملّت، كارفرماي دولت است.
هرچه بين ملّت و دولت صميميّت بيشتر و همكاري بيشتر و همدلي بيشتري باشد، كارها بهتر پيش خواهد رفت. بايد به يكديگر اعتماد كنند؛ هم دولت، ملّت را به معناي واقعي كلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّيّت و توانايي‌هاي ملّت را بدرستي بپذيرد، هم ملّت به دولت كه كارگزار كارهاي او است به معناي حقيقي كلمه اعتماد كند. من در اين زمينه هم حرفهايي دارم و توصيه‌هايي دارم كه ان‌شاءالله در سخنراني به آنها اشاره خواهم كرد. لذا به نظر من امسال را بايد سال همكاري‌هاي گستردهٔ دولت و ملّت دانست؛ من اين شعار را براي امسال انتخاب كردم: «دولت و ملّت، همدلي و هم‌زباني». اميدواريم اين شعار در عمل تحقّق پيدا كند و هر دو كفّهٔ اين شعار، يعني ملّت عزيزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصير و دانايمان، و همچنين دولت خدمتگزار بتوانند به اين شعار به معناي حقيقي كلمه عمل بكنند و آثار و نتايج آن را ببينند.
از خداوند متعال پيشرفت همهٔ كارهاي بزرگ كشور را درخواست ميكنيم و توفيق خودمان را در خدمتگزاري از خداي متعال مسئلت ميكنيم. والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته‌


| شناسه مطلب: 52027




رهبر انقلاب



نظرات کاربران