جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس

جلسه روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه عکس

کتاب مناسک همراه مشتمل بر مسائل مبتلابه با موضوع مناسک حج در بعثه مقام معظم رهبری در حال تدوین است که در حج تمتع 94 منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، جلسه روحانيون كاروان در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه با موضوع بررسي چگونگي تقويت ارتباط روحاني كاروان با زاير برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، حجت الاسلام و المسلمين علم الهدي، كارشناس مسؤول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه در ابتداي جلسه گفت: روحانيون معزز در اين جلسه راهكارهاي خويش جهت تقويت ارتباط روحاني با زاير را ارائه دهند تا با همفكري به الگوي مناسبي در اين راستا نايل شويم.
كارشناس مسؤول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه اظهار كرد: اگر بتوانيم بيابيم كه چگونه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم رسول دل ها شد خود امري مهم است. يكي از وجوهي كه سبب ارتباط ويژه و مناسب مردم با ايشان بود، بحث آراستگي ظاهري، بوي خوش و رفتار نيكوي ايشان بود.
اين گزارش حاكي است، در ادامه اين جلسه حاضران در جلسه نقطه نظرات خويش را بيان كردند كه عبارت بود از: توجه به حسن خلق در برخورد با زاير آن هم از روي قلب نه ظاهري، حضور در دوره هاي مخاطب شناسي براي روحانيون، توجه به فرهنگ و زبان زايران در كاروان ها، پرهيز از بيان مسائل حزبي – سياسي در اين سفر، توجه به ارتباط بعد از سفر بين روحاني و زاير و تكريم شخصيت زاير.
همچنين در ادامه اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين مروج نژاد به بيان وعظي پرداخت و گفت: نعمت بزرگي به ما عطا شد كه آن سربازي اسلام است، نعمتي كه امام سجاد عليه السلام در يكي از ادعيه ماه مبارك رمضان آن را بيان فرمودند و حفظ اين نعمت نيز با شكر خداوند متعال ممكن است.
بنا بر اين گزارش، حجت الاسلام والمسلمين مرتضوي منش نيز با بيان مجموعه فعاليت هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه از روحانيون خواست تا در پيشبرد اهداف فرهنگي بعثه تمام تلاش خود را انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمين مظاهري نيز ديگر سخنران اين جلسه بود كه ضمن بيان اين خبر كه كتاب مناسك همراه در دست تهيه و تدوين است به بيان برخي مسائل فقهي در حوزه حج براي حاضران در جلسه پرداخت.




نظرات کاربران