بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف

بازدید بانوان دانشجو از کتابخانه علامه قرشی در نجف

شماری از بانوان دانشجوی کشورمان، روز گذشته با سفر به شهر نجف اشرف، از کتابخانه علامه قرشی در این شهر مقدس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، شماري از بانوان دانشجو كشورمان، روز گذشته با سفر به شهر نجف اشرف، از كتابخانه علامه قرشي در اين شهر مقدس بازديد كردند.
براساس اين گزارش، از جمله برنامه هاي بعثه براي نخبگان زاير اميرمنان علي عليه السلام، معرفي مخازن و ذخاير علمي اين پايگاه عظيم شيعه است. در همين راستا بازديد از كتابخانه عالم فقيد مرحوم قرشي از جمله برنامه‌هاي است كه براي اين قشر در نظر گرفته شده است.
علامه قرشي از جمله علماي بود كه عمر خود را در راه نشان دادن اهل بيت عليهم السلام به جهانيان سپري كرد.
كتابخانه مرحوم قرشي در خيابان شارع المدينه مقابل شارع الرسول صلوات الله عليه و آله قرار دارد و غير كتاب‌هاي اين عالم رباني كتاب هاي فراوان ديگري نيز در مخزن اين كتابخانه نگه داري مي شود و براي بازديد كنندگان قابل استفاده و مطالعه است.
در عظمت آن مرد بزرگ همين بس كه عمر خود را در جهت اعتلاي مكتب اهل بيت عليهم السلام گذراند و موسوعه اهل بيت عليهم السلام را براي تمامي چهارده معصوم نوشت.
دوره هاي تاليف ايشان بيش از 40 اثر بود كه با مشقات فراوان به رشته نگارش در آمد.
از تصاوير متعددي كه با چهره هاي بين المللي برديوار كتابخانه نصب بود، مي شدفهميدكه چهره عالم فقيد قرشي يك چهره بين المللي بود و بزرگان كشورهاي متعدد با افتخار از ايشان ياد و تكريم مي كردند.
همين كه شخصي عمرخود را دراين راه نوراني خرج كند خود نشانه است برصحت عمل او؛ ولي آن بزرگوار آخرين جملاتي كه در اين دنيا بر زبان جاري كرد و آخرين كلماتي كه با دست خود نوشت بيان مقام عظيم حضرت زهرا سلام الله عليها بود كه اين نيز به معني امضاي اهل بيت عليهم السلام بر عمر پربركت آن عالم بزرگوار بود مرقد ايشان نيز در همين بنا مدفون شده است .
دانشجويان زاير پس از آشنايي با مرحوم قرشي كه توسط پسر مرحومش انجام شد از ساختمان كتابخانه كه با سه طبقه ويك زيرزمين داشت وداراي بخش هاي مخزن،تالارمطالعه، قسمت تاليفات ،وبخش مخطوطات كتابخانه نيز بازديد كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران