گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر گزارشی از  حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر

گزارشی از حاشیه‌های دانشگاه کربلا+تصاویر

این دانشگاه در ۶ کیلومتری کربلا و در مسیر راه حله قرار دارد که هم‌اینک ۱۶ هزار دانشجو، ۳ هزار استاد در این دانشگاه وجود دارد.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، اين دانشگاه در ۶ كيلومتري كربلا و در مسير راه حله قرار دارد كه هم‌اينك ۱۶ هزار دانشجو، ۳ هزار استاد در اين دانشگاه وجود دارد.
دانشجويان اين دانشگاه در ۱۶ دانشكده تا مقطع دكتري تحصيل مي‌كنند، كه بيشترين سطح علمي اين دانشگاه مقطع كارشناسي است.
در حال حاضر اين دانشگاه ۳ دانشكده علوم انساني دارد. و ۱۳ دانشكده ديگر اين دانشگاه در ساير رشته‌ها فعاليت مي‌كنند.
همچنين در اين دانشگاه يك كتابخانه مركزي با ۲۵ هزار كتاب فعال است كه به دانشجويان اين دانشگاه خدمات ارائه مي‌كنند.
همچنين در اين دانشگاه يك واحد شبانه در چند سال اخير در دانشكده حقوق راه اندازي شده است.
در حالي كه اين روزها دانشگاه‌هاي ايران در تعطيلات نوروزي است، اما دانشگاه كربلاي معلي اين روزها شاهد حضور گسترده دانشجوياني است كه از شهرهاي مختلف اين استان به كربلا آمده در پاي درس شركت مي‌كنند.
گرچه دشمنان در تلاش هستند تا فضاي كشور عراق را ناامن جلوه دهند؛ اما خوشبختانه با نگاهي به فضاي شهر و مراكز علمي به خوبي در مي‌يابيم كه امنيت خوبي در اين كشور حاكم است و جنب و جوش علمي در شهر كربلا به خوبي خودنمايي مي‌كند.
وقتي پاي كلاس درس‌ها حاضر مي‌شديم شور و شعف را به خوبي در ميان دانشجويان احساس مي‌كرديم، حتي با برخوردي كه با برخي از آن‌ها داشتيم، بسيار متين و با ادب سئوالات‌مان را پاسخ مي‌گفتند.
بسياري از استادان و دانشجويان از ايرانيان به نيكي ياد مي‌كردند و حتي برخي ابراز علاقه مي‌كردند كه در دانشگاه‌هاي ايراني ادامه تحصيل بدهند.
يكي از دانشجويان مي‌گفت، خوشبختانه در چند سال اخير ارتباط علمي خوبي ميان دانشگاه‌هاي ايراني و عراق برقرار شده است و در اين مدت نشست‌هاي علمي را با دانشگاه‌هاي اصفهان، تهران و شيراز داشته‌ايم و همچنان آمادگي داريم با ساير شهرهاي تبادل علمي كنيم.
يكي از استادان اين دانشگاه كه سن بالاي داشت از فضاي علمي ايران بسيار تجليل كرد و اعلام داشت، عراق هم زمينه بسيار خوبي براي رشد علمي دارد و مي‌توان اين فضاي علمي را در ميان دو ملت به خوبي شكوفا كرد.
وقتي در گوشه و كنار دانشگاه مي‌نگري، فضاي بسيار آرام براي مطالعه وجود داشت و رفت‌وآمدها بسيار زيبا به نظر مي‌رسيد.
در اين دانشگاه حرفي از ارتباط دختر و پسر نبود و حجاب دختران هم براساس لباس‌هاي محلي طراحي شده بود، تقريبا همه در يك شكل رفت‌وآمد مي‌كردند.




نظرات کاربران