دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس

دومین شب مراسم عزاداری زایران ایرانی در کربلا عکس

در این مراسم بیش از هزاران نفر از زایران کشورمان حضور داشتند. در میان این جمعیت جوانان و نوجوان بیشتر به چشم می‌خوردند که به عشق حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) به عزاداری و سوگواری می‌پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، دومين شب مراسم عزاداري و سوگواري زايران ايراني با عنوان«موكب امام رضا (عليه‌السلام)» به مناسبت ايام شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله عليها) در كربلاي معلي برگزار شد.
در اين مراسم بيش از هزاران نفر از زايران كشورمان حضور داشتند. در ميان اين جمعيت جوانان و نوجوان بيشتر به چشم مي‌خوردند كه به عشق حضرت زهرا(سلام‌الله عليها) به عزاداري و سوگواري مي‌پرداختند.
در پيشاپيش اين هيئت شماري از علما، روحانيون و طلاب حوزه علميه با لباس مقدس روحانيت حضور يافته بودند كه صحنه‌هاي زيباي معنويت را در ميان زايران به نمايش گذاشته بودند.
حضور بانوان زاير ايراني نيز در اين مراسم بسيار چشمگير بود و آن‌ها نيز همپايي مردان به عزاداري و سوگواري مي‌پرداختند.
دومين شب مراسم عزاداري زايران ايراني، شب گذشته از باب قبله حضرت عباس (عليه‌السلام) آغاز و پس از عبور از بين الحرمين، زايران از باب الشهدا (عليه‌السلام) وارد حرم اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) شدند.
پس از ورود به حرم امام سوم شيعيان حضرت امام حسين (عليه‌السلام) زايران كشورمان دقايقي را با حضور با شكوه خود در كنار مضجع شريف حضرت سيدالشهدا (عليه‌السلام) به عزاداري و سوگواري پرداختند.
در ميان زايران شماري از اعضاي هيئت پزشكي جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند كه به ارائه خدمات رايگان پزشكي به زايران مي‌پرداختند.
اين گزارش حاكي است، اين مراسم نيز در شامگاه شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله عليها) با حضور زايران كشورمان در كربلاي معلي برگزار مي‌شود.
لازم به ذكر است، «موكب امام رضا (عليه‌السلام)» متشكل از هيئت ايراني است كه سركنسولي جمهوري اسلامي ايران در كربلا، دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت در عراق، بعثه مقام معظم رهبري و شركت خدماتي و زيارت شمسا از اعضاي اين هيئت امنا هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران