بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید

بهجتی:حلقات قرآنی را در عتبات جدی بگیرید

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از مسؤولان فرهنگی کاروان‌ها خواست که حلقات قرآن را جدی بگیرند و اظهار کرد: دعا، مرثیه، زیارت و قرآن هر یک باید به اندازه خود و به جا برای زایران گفته شود و هرگز تلاوت و تامل در قرآن را فدای سایر برنامه‌های فرهنگی کاروان نکنید.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام حسين بهجتي (بازقندي) نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، امروز ۴ فروردين ماه ۱۳۹۴ در جمع روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات، گفت: شما عزيزان مسؤولان فرهنگي هر كاروان به شمار مي‌آيد، بنابراين سعي كنيد در هدايت معنوي كاروان‌ها به خوبي نقش آفريني كنيد.
وي تلاوت قرآن كريم را در ميان زايران بسيار مهم برشمرد و اظهار داشت: عزيزان فرهنگي كاري كنند كه زايران به تلاوت قرآن و دقت در مفاهيم آن تشويق شوند و اگر مي‌خواهيد زيارت زايران شما ماندگار شود، تنها راه آن انس با قرآن است.
حجت‌الاسلام بهجتي تصريح كرد: براساس آيات و روايات، هميشه بايد در تبليغ معارف اسلامي، قرآن و اهل بيت عليهم‌السلام را كنار هم ديد، زيرا قرآن بدون اهل بيت و يا اهل بدون قرآن، معنا و مفهومي ندارد و اين دو توامان معنا و مفهوم مي‌يابند.
وي ادامه داد: بسياري از بزرگان بر ترويج و تبليغ قرآن در زيارت تاكيد مي‌كنند، بنابراين ما هم كه مي‌خواهيم به بزرگان دين تاسي كنيم بايد اين شيوه را به خوبي دنبال كنيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، ادامه داد: يكي از آداب بسيار مهمي كه در زيارت مي‌توان به زايران توصيه كرد، اقامه نماز شب است، بنابراين زايران را تشويق كنيد تا قبل اذان صبح در حرم ائمه حضور داشته باشند و به اقامه نماز شب و قرائت قرآن بپردازند.
وي از مسؤولان فرهنگي كاروان‌ها خواست كه حلقات قرآن را جدي بگيرند و اظهار كرد: دعا، مرثيه، زيارت و قرآن هر يك بايد به اندازه خود و به جا براي زايران گفته شود و هرگز تلاوت و تامل در قرآن را فداي ساير برنامه‌هاي فرهنگي كاروان نكنيد.
حجت‌الاسلام بهجتي افزود: خوشبختانه برخي از كاروان‌ها در ابتكاري خلاقانه هنگام حضور در عتبات و زيارت حرم ائمه معصومين عليهم‌السلام به ختم قرآن كريم مي‌پردازند و اين كار بايد در تمامي كاروان‌ها ترويج پيدا كند.




نظرات کاربران