جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند

جوانان منطقه بالکان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پاسخ دادند

جمعی از جوانان منطقه بالکان، در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نامه معظم له را که چندی پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نگارش شده بود را پاسخ دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رايزني فرهنگي ايران در بوسني، متن اين نامه به اين شرح است:
«حضرت آيت‌الله خامنه‌اي؛ با سلام، در دنيايي كه حاكميت يك طرفه نئوليبراليسم به افزايش شكاف بين فقير و غني منجر شده است و غول‌هاي بزرگ رسانه‌اي گوش به فرمان سياستمداران تماميت‌خواه و استعمارگران ديروز، به دنبال تسخير مغز‌ها و قلب‌هاي جوانان هستند، بهترين راه ايجاد خودباوري و شناخت درست منطبق بر زمان و زمانه از اديان الهي به خصوص دين مبين اسلام است كه امروز از دو طرف تحت فشار و هجمه ناروا قرار گرفته است؛ از يك طرف توطئه اسلام‌هراسي و از طرف ديگر فتنه افراط‌گري و تكفير!
در چنين فضايي، پرواضح است كه ديپلماسي معنوي رهبران ديني جوامع از طُرُق مختلف به خصوص انتشار پيام‌ها و نامه‌هاي سرگشاده با هدف آگاه‌سازي ملت‌ها و بيدارسازي وجدان اخلاقي سياسيون در اين خصوص مي‌تواند نقشي بسيار به سزا و مؤثر ايفا كند كه نامه تاريخي اخير شما به جوانان اروپايي و آمريكاي شمالي درست در همين راستا تلقي مي‌شود؛ نامه‌اي كه پژواك صادقانه درد‌ها، مشكلات و نيازهاي كنوني ماست.
تا آنجايي كه ما مي‌دانيم و باور داريم اديان الهي و از جمله اسلام رحماني ناب محمدي (ص) انسان‌ها را به حفظ حقوق و كرامت انساني دعوت مي‌كنند. مبارزه انبياي الهي عليه زورمندان و مستكبران تاريخ هرگز با ترويج نفرت‌پراكني و وحشت‌افكني در بين مردم همراه نبوده است. اسلام دعوت به تعقل، انديشه‌ورزي و جدال احسن مي‌كند و نويد آزادي و عدالت و امنيت مي‌دهد. بنابراين ما به خوبي مي‌دانيم عملكرد وحشيانه و غيرقابل قبول جمعي مسلمان‌نمايِ افراطيِ آلتِ دستِ دشمنانِ بشريت، ربطي به اسلام و آموزه‌هاي اصيل ديني ندارد.
ما معتقديم گرايش‌هاي افراطي و تكفيري اين گروه‌ها، محصول برداشت‌هاي ضدعقلاني و ضدعرفاني از اسلام است، و ما نه تنها نسبت به چنين جريان‌هاي ارتجاعي و خطرناك اعلام برائت مي‌كنيم؛ بلكه تلاش خواهيم كرد با مطالعه منابع دست اول يعني قرآن و سنت و سيره رسول خدا (ص) به شناخت و شناسايي بهتر اسلام اهتمام بورزيم؛ چرا كه عميقاً باور داريم كه معرفي فرهنگ غني و ناب اسلام بهترين راه براي جلوگيري و مقابله با گرايش‌هاي تكفيري و افراطي است.
البته ما جوانان از نهادهاي حكومتي و دينيمان مصرانه مي‌خواهيم تا راه را براي قرائت عقلاني و اعتدالي از اسلام و دين به طور كلي باز كنند و اجازه ندهند تندروي و افراط‌گري به درون مدارس اسلامي، دانشكده‌ها و خانه‌هاي ما راه بيابد. ما معتقديم همزيستي فرهنگي و تمدني اسلام و غرب در پناه رواداري و احترام به ارزش‌هاي اخلاقي و انساني امكان‌پذير است و بدون چنين همزيستي مسالمت‌آميزي نمي‌توان از صلح و امنيت جهاني سخن به ميان آورد. از اين رو ما از مقام‌هاي دولتي و نهادهاي غيردولتي مي‌خواهيم تا فضا و عرصه انديشه‌ورزي را براي شكوفايي انديشه و خرد، عشق و برابري و عزت و احترام به كرامت انساني، حقوق فردي و جمعي باز كنند.
در ‌‌نهايت اينكه به شما اطمينان مي‌دهيم در واكنش به سيل پيش‌داوري‌ها و تبليغات منفي‌شناختي مستقيم و بي‌واسطه از اين دين به دست آوريم و اسلام را از طريق منابع اصيل و مآخذ دست اول آن بشناسيم و بشناسانيم و در اين راه اجازه نخواهيم داد دستهاي آلوده پيدا و پنهان با چهره‌پردازي‌هاي موهن و سخيف، بين ما و واقعيت، سد عاطفي و احساسي ايجاد كنند و امكان داوري بي‌طرفانه را از ما سلب كنند.
جمعي از جوانان منطقه بالكان، مارس ۲۰۱۵»


| شناسه مطلب: 52158




بوسني رهبر انقلاب



نظرات کاربران