اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند

اخبار کوتاه جهان اسلام سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند

نسخه‌ای ارزشمند از قرآن کریم با قدمت ۷۰۰ سال در ایالت راجستان هند سرقت شد.

تجمع اعتراض‌آميز گروه ضداسلامي پگيدا در شهر مونترال كانادا با شكست مواجه شد برنامه تجمع اعتراض‌آميز گروه ضداسلامي پگيدا در شهر مونترال كانادا ديروز با حضور انبوه مخالفان اين گروه با شكست مواجه شد. اين گروه آلماني خواستار تظاهرات در محله مغرب در مونترال شده بود اما بيش از ۵۰۰ نفر با برگزاري تجمعي برضد اين گروه اين اعتراض را به شكست كشاندند. كمتر از بيست نفر از طرفداران اين گروه براي برگزاري اين اعتراض جمع شده بودند. مقامات پگيدا بعد از مشاهده تعداد اندك طرفداران و انبوه مخالفان مجبور به لغو اين اعتراض شدند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، منطقه مغرب در مونترال محل زندگي جامعه بزرگ مسلمانان شمال آفريقاست.
فرانس۲۴: مسلمانان اصليترين قربانيان بوكوحرام هستند به رغم تبليغات بوكوحرام در خصوص حمله به مسيحيان و كليسا‌ها، اكثر قربانيان اقدامات اين گروه، مسلمانان ساكن مناطق شمالي نيجريه هستند. درحال حاضر اوضاع در شمال شرقي و جنوب شرقي نيجريه بسيار نگران كننده است و
مسلمانان شمال نيجريه بزرگ‌ترين قربانيان بوكوحرام هستند. شبكه تلويزيوني فرانس بيست و چهار گزارش داد: انتخابات رياست جمهوري و پارلماني در نيجريه با تاخير آغاز شد، برخي از راي دهندگان به علت نابساماني‌ها نتوانستند در انتخابات شركت كنند.
سازمان همكاري اسلامي اجلاس «حمايت از فلسطين» برگزار مي‌كند دبيركل سازمان همكاري اسلامي از برگزاري اجلاس اسلامي در حمايت از فلسطين در برابر رژيم اشغالگري اسرائيل خبر داد. اياد امين مدني، ديروز، طي سخناني در مراسم افتتاحيه بيست‌وششمين اجلاس سران عرب در شرم الشيخ مصر، با محكوم كردن هتك حرمت مسجدالاقصي از سوي صهيونيست‌ها، اظهار داشت: سازمان همكاري اسلامي با اشغال فلسطين و هتك حرمت مسجدالاقصي و تجاوز‌ها برضد اين مكان مقدس مخالف است. وي افزود: سازمان همكاري اسلامي تصميم دارد بزودي اجلاس اسلامي در حمايت از فلسطين در برابر رژيم اشغالگر اسرائيل و هتك حرمت مسجدالاقصي برگزار نمايد. شركت كنندگان در بيست‌وششمين نشست سران اتحاديه عرب در شرم الشيخ مصر حمايت خود را از كشور مستقل فلسطين اعلام كردند.
مردم بحرين: همواره دركنار شيخ سلمان مي‌مانيم مردم بحرين با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز همبستگي خود را بار ديگر با شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين ابراز داشتند. به گزارش شبكه العالم، شمار زيادي از مردم بحرين با برگزاري تظاهرات بر لزوم آزادي شيخ علي سلمان تاكيد كرده و گفتند: همواره در كنار وي خواهند بود و دبيركل جمعيت وفاق را در زندان تنها نخواهند گذاشت. شركت كنندگان در تظاهرات تصاوير شيخ علي سلمان را در دست داشتند و با سردادن شعار، ادامه بازداشت وي را محكوم كردند و آزادي فوري اين روحاني بارز بحريني را خواستار شدند. بحرين از زمان بازداشت شيخ علي سلمان صحنه تظاهرات مداوم در محكوميت اين اقدام و آزادي فوري وي است كه از رهبران ارشد مخالفان بحريني به شمار مي‌رود.
سرقت نسخه هفتصدساله قرآن در راجستان هند نسخه‌اي ارزشمند از قرآن كريم با قدمت ۷۰۰ سال در ايالت راجستان هند سرقت شد. پراساد ۵۵ ساله كه هندو مذهب است اين قرآن را در سال ۲۰۱۱ از يك دوست هديه گرفته بود. به گفتۀ وي، اين نسخۀ ارزشمند از سوي مردي كه گهگاه با او همكاري تجاري داشت به سرقت رفت. پليس منطقه اعلام كرد: اين نسخه به علت قدمت زياد و سنگ‌هاي قيمتي به كار رفته در آن اثري منحصر به فرد محسوب مي‌شود و به دليل ارزش بالاي آن سرقت شده است.
هزاران تونسي و فعالاني از ۱۴۸ كشور در تونس از آرمان فلسطين حمايت كردند هزاران شهروند تونسي و فعالاني از صد و چهل و هشت كشور جهان در تظاهراتي گسترده در تونس از آرمان فلسطين حمايت كردند. به گزارش الميادين، همزمان با سي و هفتمين سالگرد روز زمين (يوم الارض) در فلسطين، هزاران شهروند تونسي و فعالاني از صد و چهل و هشت كشور جهان در تظاهراتي گسترده در تونس اين روز را گرامي داشتند. اين تظاهرات در قالب برگزاري دوازدهمين همايش مجمع اجتماعي جهاني برگزار شد و شركت كنندگان در اين همايش مردمي از دانشگاه المنار تونس تا سفارت فلسطين در پايتخت راهپيمايي كردند. شركت كنندگان در اين مراسم حركت خود را با هدف اعلام همبستگي با ملت فلسطين و تاكيد بر پايان يافتن اشغالگري رژيم صهيونيستي از انجمن بين المللي تونس به سوي سفارت فلسطين در اين كشور از سر گرفتند و به سرود ملي فلسطين گوش دادند. همچنين شركت كنندگان در اين مراسم حمايت كامل خود را از ادامه مقاومت ملت فلسطين براي مقابله با سياستهاي رژيم صهيونيستي در مصادره اراضي فلسطيني با هدف ادامه سياستهاي شهرك سازي خود به ويژه در كرانه باختري اعلام كردند.
يك زوج ايغور در چين به جرم داشتن ريش و برقع به حبس محكوم شدند يك روزنامه چاپ چين روز شنبه گزارش داد يك دادگاه در منطقه عمدتا مسلمان نشين سين كيانگ مردي را به جرم «دردسرآفريني» و ريش گذاشتن كه مقامات محلي از آن نهي مي‌كنند، به شش سال حبس محكوم كرد. اين دادگاه در شهر كويري كاشغر اين مرد ۳۸ ساله از ايغور‌ها را به شش سال حبس و همسرش را به دو سال حبس محكوم كرد.




نظرات کاربران