انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران

انتشار نخستین فصلنامه بین‌المللی پزشکی حج از سوی ایران

معاون آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت از انتشار نخستین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی با محوریت حج و زیارت و عنوان Hajj &pilgrimage Medicine خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، امين رضا طباطبايي، معاون آموزش و پژوهش مركز پزشكي حج و زيارت با اعلام خبر انتشار اولين شماره نشريه تخصصي پزشكي در حوزه حج و زيارت، گفت: اين فصلنامه به زبان انگليسي اولين فصلنامه بين المللي در حوزه سلامت در حج و زيارت است كه با توجه به موضوع و مباحث پژوهشي مندرج در آن، اقدامي بي‌سابقه بوده است.
وي با اشاره به اينكه چنين نشريه‌اي به زبان فارسي در كشور وجود ندارد، گفت: به دليل اينكه قرار است اين نشريه بين كشورهاي اسلامي توزيع و مخاطب داشته باشد و زبان بين‌المللي نشريات پزشكي انگليسي است، اين نشريه را به زبان انگليسي منتشر كرده‌ايم.
طباطبايي هدف از انتشار اين فصلنامه را انتشار مقالات علمي در حوزه سلامت در حج و زيارت بيان و از ايجاد قطب علمي و پژوهشي در قالب شبكه پژوهشگران سلامت در حج و زيارت در سطح بين‌المللي با محوريت ايران خبر داد.
وي در خصوص نحوه توزيع اين نشريه، عنوان كرد: در حال حاضر بيشتر نشريات تخصصي به صورت الكترونيكي منتشر مي‌شود بر همين اساس اين نشريه در سايت www.hpmjournal.org/enبارگذاري شده و در دسترس مخاطبان است. تعداد محدودي نيز كه چاپ مي‌شود به هيئت‌هاي پزشكي و بخش‌هاي مختلف هلال احمر كشورهاي اسلامي و وزارت بهداشت ارسال مي‌شود.
طباطبايي در پاسخ به اين مطلب كه آيا از ساير كشورهاي اسلامي در اين نشريه مقاله منتشر شده است، گفت: از كشور عراق مقاله‌اي منتشر شده و در حال حاضر نيز در حال آماده كردن مقاله‌هاي شماره بعد نشريه كه در تابستان امسال منتشر مي‌شود، هستيم.
طباطبايي از پيشتازي كشور ايران در بحث پزشكي حج و زيارت نيز سخن گفت و اظهار كرد: حتي خود عربستان سعودي هم در اين عنوان نشريه‌اي ندارد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: بر اساس مطالعات علم سنجي، مطالعات اندكي در حوزه سلامت در حج و زيارت در سطح بين‌المللي شده است و انتشار اين نشريه با توجه به نياز به ارتقاي خدمات سلامت و ايجاد مركز تحقيقات سلامت در حج و زيارت و رويكرد علمي مجموعه به فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي حركت بزرگي است.
براي مطالعه اين نشريه ميتوانيد به آدرس سايت www.hpmjournal.org/en مراجعه كنيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران