یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود

یکی از آموزه‌های حضرت عباس گفتن کلمه «نه» بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدوس با بیان اینکه اباالفضل العباس درس‌های بزرگی را به بشریت داد، گفت: یکی از این درس‌ها توانایی «نه» گفتن به دنیا و دنیاطلبان با رد ۴ امان نامه ای بود که به آن حضرت داده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت الاسلام و المسلمين عبدوس در حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) يكي از مهم‌ترين آموزه‌هاي اسلامي را توان نه گفتن به بعضي از كارها و بعضي افراد عنوان كرد و گفت: امام حسين (ع) در مسير مدينه تا كربلا چندين مورد در خطبه هايشان اين آموزه را تكرار كرد و فرمود: «حسين بيعت با يزيد، نه؛ حسين و ترس از مرگ، نه؛ حسين و فرار از روي ترس، نه؛ حسين و دراز كردن ذليلانه دست به سوي دشمن، نه».
وي با بيان اينكه اولين كلمه اي كه هر فرد براي قبول اسلام بايد بر زبان جاري كند كلمه لا به معناي نه است، تصريح كرد: وقتي به همه طاغوت‌ها و بت‌ها و زشتي‌ها نه گفتيم خداي يكتا را به يگانگي مي‌خوانيم و كلمه شريفه لااله الاالله را به زبان مي‌آوريم.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري سوره كافرون را آموزه اي قرآني براي توان نه گفتن به كفر دانست و گفت: اصحاب كهف كه در قرآن از امتيازهاي فراواني برخوردارند، بزرگ‌ترين امتيازشان اين بود كه به آن خداي تقلبي نه گفتند و او را نفي كردند.
وي با اشاره به اينكه ۴ زن برگزيده در عالم وجود دارند كه حضرت زهرا، خديجه، مريم و آسيه است، تصريح كرد: آسيه به اين دليل در ميان اين ۴ برگزيده قرار گرفت كه توانست به مال، شهرت و مقام نه بگويد و خداي يگانه را پرستش كند و به طاغوت زمانش نه بگويد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس عفت در همه ابعاد را نه بزرگي به شيطان عنوان كرد و افزود: با اين نه به شيطان و گناه، انسان مي‌تواند در مقام مرتبت به ملائكه برسد.
وي همراهان ناباب را يكي از موارد مهم براي نه گفتن خواند و گفت: در يكي از آيات قران از زبان فردي كه به جهنم برده مي‌شود اينطور گفته شده كه اي كاش فلاني را به عنوان دوست خود برنگزيده بودم كه او دوست خوبي براي من نبود و مرا جهنمي كرد.




نظرات کاربران