نخستین شهر چین که اسلام را شناخت نخستین شهر چین که اسلام را شناخت نخستین شهر چین که اسلام را شناخت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین شهر چین که اسلام را شناخت نخستین شهر چین که اسلام را شناخت نخستین شهر چین که اسلام را شناخت نخستین شهر چین که اسلام را شناخت نخستین شهر چین که اسلام را شناخت

نخستین شهر چین که اسلام را شناخت

«شیان» پایتخت باستانی چین و نقطه آغاز جاده ابریشم، قرن‌ها است که محل زندگی جمعیت بزرگی از مسلمانان چینی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اينترنتي «Aquila Style»، شيان نخستين شهر چين است كه در زمان امپراتور گائوزونگ از سلسله تانگ چين به سال ۶۵۱ بعد از ميلاد، اسلام را به عنوان يك دين رسمي به رسميت شناخت.
شيان جمعيت بزرگي از مسلمانان دارد كه بيشتر آنان از تبار هويي هستند. مسلمانان هويي شهر شيان حدود ۵۰ هزار نفر جمعيت دارند.
«محله مسلمان» كانون زندگي مسلمانان شهر شيان در استان «شاآنشي» چين است.
در اين محله بيش از ۲۰ هزار مسلمان زندگي مي‌كنند. اين محله ۱۰ مسجد دارد كه مسجد جامع مشهور و محبوب شيان يكي از آن‌ها است.
خيابان مسلمان شهر شيان كه به عنوان يك خيابان زيبا و خوش‌منظره براي گردشگران خارجي تلقي مي‌شود، در ميان اهالي اين شهر به خيابان رستوران‌ها و خوراكي‌ها شناخته مي‌شود و رستوران‌ها و غرفه‌هاي فروش زيادي در آن وجود دارد كه تقريباً همه غذاهاي محبوب چيني در آن‌ها سرو مي‌شود.




نظرات کاربران