سه نکته مهم مدیریت اخلاقی در کاروانهای عتبات
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، بر سه نکته اخلاق مدیریتی تاکید کرد و گفت: اخلاق خوب و برخورد نیکو با زائرین بهترین قوه جاذبه است که اثر آن بیش از همه کارها تا سالیان سال باقی میماند و برای دیگر زائران بازگو میکنند.
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجتالاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جلسه هماهنگي روحانيون و مداحان كاروانهاي اعزامي به عتبات عاليات با بيان اينكه خداوند پيامبرش را در مقام مدح و تمجيد با تاكيدات فراوان به صفت اخلاق خوب و خلق عظيم توصيف كرده است، اظهار داشت: دومين نكته حائز اهميت آن است كه انسان خود را از مواضع تهمت دور بداردو آنچه سبب ميشود زائران به انسان بدگمان شده و سوء ظن پيدا كنند خودداري نمايند.
وي ادامه داد: ريشه همه سوءظنها يا مربوط به زبان و گفتار است و يا مربوط به ماديات و يا مرتبط به مسائل جنسي است، كه در حديثي از حضرت (عليهالسلام) به عنوان «لق لق»، «قب قب»، و «ذب ذب» بيان فرموده است.
حجتالاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بيان سومين نكته مديريتي تصريح كرد: بايد با زائران با زبان خودشان با بياني رسا و اسان و مختصر به گونه اي كه موجب خستگي و آزردگي آنها نشود، سخن گفت.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ادامه داد: بايد سخنان را به گونه اي بيان كرد كه شيريني و حلاوت آن براي زائرين به يادگار بماند.
وي رضايت زائرين از شيوه و مدت زمان و محتواي جلسات و نيز معتبر بودن مطالب و كاربدي و مورد نياز بودن آنها براي زائرين و در نظر گرفتن مقتضاي زمان و مكان را مهم ارزيابي كرد و افزود: در اين سفر بايد زائرين با خاطرات شيرين و به ياد ماندني به وطن خويش بازگردند و انسان را به نيكي ياد كنند.