اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود

اختتامیه سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت که از محرم سال گذشته آغاز به کار کرده بود در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه کار خورد را پایان می‌دهد. اختتامیه این سوگواره‌ها در شهر مقدس قم در عصر روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه با تقدیر از هنر

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سومين سوگواره‌هاي عاشورايي عكس و پوستر هيأت كه از محرم سال گذشته آغاز به كار كرده بود در تاريخ ۲۵ ارديبهشت ماه كار خورد را پايان مي‌دهد. اختتاميه اين سوگواره‌ها در شهر مقدس قم در عصر روز جمعه ۲۵ ارديبهشت ماه با تقدير از هنرمندان برتر و هيأت هايشان برگزار مي‌شود.
اتمام مهلت ارسال آثار سي ام ديماه ۱۳۹۳ اعلام شده بود كه به دليل استقبال طراحان و عكاسان هيأتي و تماس‌هاي مكرر ايشان در روزهاي آخر، خصوصا هنرمنداني كه قصد داشتند در بخش ويژه (عكس پياده روي اربعين) شركت كنند مهلت ارسال آثار نوزدهم دي ۹۳ مصادف با هفدهم ربيع الاول، سالروز ميلاد پيامبر اكرم (ص) تمديد شد.
در اين دوره، سوگواره عكس در بخش اصلي شامل جلسه هيأت با زير بخش‌هاي فضاي داخلي جلسه، فضاي بيروني هيأت، عكس پاياني و يادبود مراسم هيأت، و در بخش جنبي نيز شامل دو بخش دسته عزا و عكس‌هاي قديمي و در بخش ويژه نيز تحت عنوان كاروان عشق در خصوص پياده روي اربعين حسيني فراخوان شد.
فراخوان سوگواره پوستر نيز در بخش اصلي شامل پوسترهاي اطلاع‌رساني هيأت، اعم از عاشورايي، جلسات هفتگي و ساير مجالس هيأت و بخش جنبي شامل طراحي جايگاه و فضاسازي هيأت، و پوسترهاي عاشورايي اعلام شد.
پس از اعلام فراخوان سومين سوگواره عاشورايي عكس و پوستر هيأت در بخش پوستر، هزار پوستر و در قسمت عكس نيز ۶ هزار عكس به دبيرخانه سوگواره‌هاي عاشورايي عكس و پوستر هيأت ارسال شد.
داوري بخش پوستر با حضور استادان برجسته از جمله آقايان مسعود نجابتي، صداقت جباري، سيد حسن موسي زاده، محمد رضا دوست محمدي و سيد مهدي حسيني در محل سالن آمفي تئاتر سازمان هنري و رسانه اي اوج برگزار شد و آقايان سيد عباس ميرهاشمي، جاسم غضبان پور، فرهاد سليماني، كمال الدين شاهرخ و ابراهيم سليماني نيز داوري سوگواره بين‌المللي عكس هيأت را بر عهده داشتند كه داوري اين بخش نيز در محل دفتر انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.
كيفيت و كميت آثار رسيده به اين دوره از سوگواره از رشد قابل توجهي برخوردار بود به ويژه اينكه دبيرخانه ناگزير شد داوري سوگواره عكس را در دو جلسه بر گزار كند.
به برترين‌هاي بخش اصلي سوگواره‌ها، رتبه اول يك سكه بهار آزادي به همراه ۳ ميليون تومان كمك به هيأت، رتبه دوم نيم سكه بهار آزادي به همراه ۲ ميليون تومان كمك به هيأت و رتبه سوم ربع سكه بهار آزادي به همراه يك ميليون تومان كمك به هيأت اهدا خواهد شد.
در هر كدام از بخش‌هاي جنبي نيز به رتبه برتر يك نيم سكه بهار آزادي و به رتبه بر‌تر بخش ويژه سوگواره عكس نيز يك سكه بهار آزادي اهدا مي‌شود.
اين سوگواره‌ها به همت جامعه ايماني مشعر و با همراهي و همكاري سازمان هنري رسانه‌اي اوج، كانون هنر شيعي و خانه طراحان انقلاب اسلامي برگزار شد.
طبق روال سال گذشته و بعد از برگزاري اختتاميه تا محرم سال بعد نمايشگاه آثار بر‌تر در استان‌هاي مختلف كشور به نمايش در خواهد آمد.
همچنين نشست تخصصي پوستر و عكس با حضور اساتيد و داوران سوگواره در سطح مقدماتي و متوسط در تاريخ ۲۴ ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد كه متقاضيان مي‌توانند براي ثبت نام از روز شنبه پنجم ارديبهشت به سايت سوگواره به نشانيwww. art1542. ir مراجعه كنند. همچنين جلسه نقد آثار برگزيده نيز در صبح روز جمعه ۲۵ ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.


| شناسه مطلب: 52497




عاشورا



نظرات کاربران